Po podsumowaniu zeszłego sezonu, w Polsce było 3628 licencjonowanych kolarzy, z czego 2912 stanowili mężczyźni, a 716 kobiety. Najwięcej zawodników zarejestrowanych było w województwie wielkopolskim.
Polski Związek Kolarski, przy współpracy z okręgowymi związkami, stworzył zestawienie uwzględniające wszystkich licencjonowanych zawodników. Wynik ten jest lepszy, niż w roku poprzednim o 18 kolarzy. Zwiększyła się również ilość ścigających się kobiet (więcej o 27 zawodniczek).
Najliczniej reprezentowaną kategorią wiekową byli mastersi. Łącznie było ich 1040. Następne „miejsca” w tym zestawieniu zajęli młodzicy (469), juniorzy młodsi (404) i juniorzy (289). U kobiet, najwięcej licencji wydano młodziczkom (236).
W elicie, w Polsce ścigało się 186 zawodników i 93 zawodniczki. Są to jedyne kategorie, które otrzymuję licencję wyłącznie od PZKol, nie od okręgowych związków.
Najwięcej kolarzy ścigało się w województwie wielkopolskim – 424. Nieco mniej, bo 408 zawodników zarejestrowanych było na Dolnym Śląsku. Ostatnim województwem w czołówce było Kujawsko-Pomorskie (317).
Dla Alejandro Valverde sezon 2016 może być jednym z najbardziej intensywnych w karierze. Zawodnik Movistaru w szczególności nastawia się na Igrzyska Olimpijskie w Rio.
Doświadczony Hiszpan pierwsze kilometry wyścigowe nabija już w Challange Mallorca. W następnych dniach być może pojedzie w Volta a la Comunitat Valenciana (3-7 luty), a jeśli nie, to zobaczymy go na trasie Vuelta a Andalucía (17-21 luty). Pewniakami są za to jednodniówki: Clásica de Almería (13 lutego), Vuelta a Murcia (14 lutego).
Marzec w kalendarzu startowym triumfatora rankingu WorldTour, przedstawia się następująco: Strade Bianche (5), Tirreno-Adriático (9-15), Milán-San Remo (19), E3 Harelbeke (23), Dwars door Vlaanderen (25). W kolejnym miesiącu czekają same klasyki z kalendarza WorldTour, czyli: Tour of Flandres (3 kwietnia), Amstel Gold Race (17 kwietnia), Fleche-Wallone (20 kwietnia), Liege-Bastogne-Liege (24 kwietnia).
W maju przyjdzie czas na Giro d’Italia. Valverde chce wziąć także udział w Tour de France, które poprzedzi startem w mistrzostwach kraju. Po Wielkiej Pętli kapitan Movistaru nastawia się na docelową imprezę sezonu – Igrzyska Olimpijskie. Jeśli noga pozwoli, 35-letni Valverde pojedzie w hiszpańskiej Vuelcie, co byłoby dla niego trzecim wielkim tourem w ciągu jednego sezonu!
Michał Kwiatkowski (Team Sky) znakomicie rozpoczął sezon. Polak zajął drugie miejsce w Trofeo Pollenca-Port de Andratx. Wygrał Gianluca Brambilla (Etixx – Quick Step).
Drugi wyścig z serii Mallorca Challenge to Trofeo Pollenca-Port de Andratx. Zawodnicy łącznie musieli pokonać 162 kilometry. Na trasie znajdowały się trzy oznaczone podjazdy. Dwa trzeciej kategorii oraz jeden drugiej, jednak na ostatnich kilometrach czekały mniejsze „hopki”.
W ucieczce oglądaliśmy dziś aż 34 zawodników! Na wczesny atak zdecydowali się m.in: Ramunas Navardauskas (Cannondale), Giovanni Visconti (Movistar), Jasper Stuyven (Etixx – Quick Step), Leopold Konig (Team Sky) oraz Maxime Bouet (Etixx – Quick Step).
Różnica dzieląca peleton od czołówki nie była jednak zbyt duża. Przez wysokie tempo kilku zawodników odpadło od prowadzących, a z zasadniczej grupy doszło do kilku kontrataków.
W jednym z nich znalazł się Gianluca Brambilla. Włoch z Etixx – Quick Step na około 10 kilometrów przed metą zdecydował się na samotny atak. Pozostali harcownicy zostali doścignięci, a peleton coraz śmielej zbliżał się do Brambilli.
28-latek nie dał się schwytać, choć różnica była naprawdę niewielka. Specjalista od jazdy w górach na linii mety czuł już na plecach oddech Michała Kwiatkowskiego (Team Sky), który przyprowadził peleton! Polak na finiszu ograł Zdenka Stybara (Etixx – Quick Step).
Organizatorzy Volta Ciclista a Catalunya ogłosili listę dzikich kart. Są wśród nich dwie polskie ekipy!
Wyścig dookoła Katalonii odbędzie się w dniach 21-27 marca. W zeszłym roku pierwszym liderem imprezy i zwycięzcą otwierającego rywalizację etapu był Maciej Paterski (CCC Sprandi Polkowice), który pokonał współuciekinierów Pierre’a Rolland (Europcar) i Barta De Clercq (Lotto-Soudal). W tym sezonie Polak będzie miał okazję do walki o kolejne laury.
Oprócz „Pomarańczowych” na trasie pojawi się też druga drużyna ProKontynentalna z Polski – Verva Activejet. Dla tej ekipy będzie to debiut w wyścigu w Katalonii.
Zaproszone ekipy:
Caja-Rural
Cofidis, Solutions Credits
CCC Sprandi Polkowice
Roompot-Oranje Peloton
Team Roth
Verva Activejet Pro Cycling Team
Wanty-Groupe Gobert
Brytyjczyk Jonathan Tiernan – Locke odcierpiał dwuletni zakaz startów i zamierza wrócić do peletonu. Na początek były kolarz Sky dostał jednak „pstryczek w nos”…
Zwycięzca Tour of Britain z 2012 roku dostał dwuletni zakaz startów po wykrytych nieprawidłowościach w paszporcie biologicznym. Pomimo tego Tiernan – Locke zawsze powtarzał, że jest niewinny, zwłaszcza, że nigdy nie miał pozytywnego wyniku testu antydopingowego.
Powrót do startów ma nastąpić 28 lutego podczas Primavera Road Race, wyścigu organizowanego przez były klub Brytyjczyka – Mid-Devon Cycling Club. Wszystko układało się dość dobrze do momentu wydania z powrotem licencji zawodniczej. Sęk w tym, że Tiernan – Locke otrzymał licencję drugiej kategorii (trzecia z kolei w pięciostopniowej skali). Wynika to z tego, że licencje są przydzielane na podstawie wyników z poprzednich lat.
„Wiem, że nie jeździłem przez ostatnie dwa lata, ale…miałem licencję kategorii Elite każdego roku odkąd zacząłem startować w 2003, więc mogli mi chociaż dać licencję pierwszej kategorii. Teraz będę mieć problemy, żeby móc startować w serii wyścigów Nationals, zwłaszcza na początku sezonu. Niektórzy organizatorzy najpierw sugerują się kategorią licencji i na tej podstawie przydzielają zaproszenia. Mam jednak nadzieję, że brytyjska federacja zmieni zdanie.”
– opowiada Tiernan – Locke dziennikowi Torquay Herald Express.
Zawodnik urodzony w Plymouth zyskał sławę po świetnym początku sezonu 2012, a rok zakończył zwycięstwem w Tour of Britain, które dało mu kontrakt w Team Sky. Teraz Tiernan – Locke postanowił odbudować swoją reputację poprzez starty indywidualne w nadziei na kontrakt z jedną z grup zawodowych.
O możliwym powrocie Bjarne Riisa mówi się już od wielu miesięcy. Charyzmatyczny menadżer, zwolniony rok temu przez Olega Tinkova, nadal szykuje swój wielki comeback do światowego kolarstwa.
Wielkie spekulacje wywołał facebookowy wpis dyrektora Saxo Bank, Larsa Seiera Christensena, który wrócił do współpracy ze swoim rodakiem.
Ok, moja współpraca z Bjarne Riisem zaczyna wyglądać naprawdę interesująco. Wszyscy z optymizmem patrzymy w przyszłość. Wierzymy, że uda nam się wprowadzić w życie nasze plany. Więcej dowiecie się podczas konferencji prasowej, która odbędzie się 25 lutego o godzinie 12:30 w hotelu d’Angleterre. Dziękujemy za zainteresowanie i wsparcie. Wszystkiego dobrego, Bjarne Riis i Lars Seier Christensen.
W środowisku kolarskim mówi się, że ponowną współpracę na linii Riis – Saxo Bank umożliwiło zakończenie współpracy duńskiej spółki z zespołem Tinkoff.
Jeszcze przed sezonem, postać byłego zwycięzcy Tour de France była łączona z zespołami Dimension Data i Cult Energy, lecz Duńczyk postanowił nie przyjąć ich ofert.
Pierwszy europejski wyścig w tym sezonie – Trofeo Felanitx-Ses Salines-Campos-Porreres – wygrał Andre Greipel (Lotto-Soudal). Wyścigowy debiut w barwach Sky zaliczył Michał Gołaś, który zebrał pochwały od swojego dyrektora sportowego. Oto kilka wypowiedzi.
Andre Greipel (Lotto-Soudal)
Cała nasza drużyna jest bardzo mocno zmotywowana, zarówno kolarze, jak i obsługa. Zrobiliśmy wczoraj rekonesans trasy, więc dobrze wiedzieliśmy jak mamy jechać. Nie chcieliśmy by odjechała zbyt duża grupa, ostatecznie uciekło trzech zawodników. Przez cały wyścig pełną kontrolę trzymał Frederik Frison, który wspaniale się dziś zaprezentował. Złapaliśmy uciekinierów w odpowiednim momencie, a moi koledzy świetnie mnie rozprowadzili. Rozpocząłem finisz 200 metrów przed metą i wygrałem. Bardzo miło jest zacząć sezon od zwycięstwa. Mamy silną drużynę i będziemy celować w kolejne zwycięstwa.
Servais Knaven (dyrektor sportowy Sky)
Michał Gołaś wykonał dziś świetną pracę w końcówce na rzecz Andy Fenna, którego wyprowadził na bardzo dobrą pozycję. Fenn był w dobrej formie, ale na finiszu został trochę zablokowany. Szkoda, bo pod nieobecność Vivianiego i van Poppela miał szansę uzyskać dobry wynik. Jutro będzie trudniej, trzeba będzie przetrwać sporo pagórków i nie ulega wątpliwości, że jednym z faworytów jest Michał Kwiatkowski.
Edvald Boasson Hagen (Dimension Data)
To był dobry wyścig, niezbyt szalony, ucieczka została wchłonięta dość wcześnie, więc był czas na regenerację przed finiszem. Gdy rozpocząłem ostatni kilometr znajdowałem się na idealnej pozycji, ale kolarz przede mną nagle zwolnił, więc i ja musiałem zahamować, no i straciłem prędkość. Mimo to jestem zadowolony i zmotywowany przed kolejnymi wyścigami.
Jutro odbędzie się Trofeo Pollenca-Port de Andratx (162,6 km), drugi z czterech wyścigów Challenge Mallorca. Liderem Teamu Sky w tym wyścigu będzie Michał Kwiatkowski.
Znamy już listę drużyn, które wystąpią w tegorocznej edycji Criterium International. Zaproszenia dostały m.in: Bora-Argon 18 Bartosza Huzarskiego i One Pro Cycling, gdzie występują Marcin Białobłocki i Karol Domagalski.
Wyścig posiadający kategorię 2.HC zostanie rozegrany w dniach 26 i 27 marca. Na starcie zobaczymy łącznie szesnaście drużyn, a będą to: AG2R La Mondiale, FDJ, Team Giant-Alpecin, IAM Cycling, Cannondale, Cofidis, Delko Marseille-Provence KTM, Direct Energie, Fortuneo-Vital Concept, Bora-Argon 18, Stölting Service Group, ONE Pro Cycling, Team Roth, Armée de Terre, HP BTP-Auber 93 oraz Roubaix-Métropole.
Tradycyjnie wyścig będzie składał się z etapu dla sprinterów, czasówki i górskiego odcinka. Wkrótce okaże się, czy impreza z niezwykle bogatą historią znajdzie się w planach startowych któregoś z naszych reprezentantów.
Kolarz Lotto-Soudal był najszybszy po sprincie z peletonu i wygrał Trofeo Felanitx – Ses Salines – Campos – Porreres.
W Hiszpanii odbył się pierwszy, europejski wyścig, w którym uczestniczyła światowa czołówka. Do pokonania było 175.5km po dość łatwej trasie. W barwach Team Sky zadebiutował dziś Michał Gołaś!
Ucieczkę stworzyli Eneko Lizarralde (Euskadi Basque Country – Murias), Grischa Janorschke (Team Roth) oraz Dimngos Goncalves (Caja Rural – Seguros RGA). Ich przewaga wzrosła maksymalnie do 3:36 na 73km przed metą. Ich przygoda na czele dobiegła końca około 35km przed finiszem.
Złapanie uciekinierów było jak sygnał do ataku dla innych chętnych. Z przodu pojawili się m.in. kolarze Dimension Data, Euskadi Basque Country – Murias czy reprezentacji Hiszpanii. Członek tej ostatniej grupy zdołał uzyskać największą przewagę i na 10km przed metą peleton miał do niego 38 sekund straty.
Hiszpan został złapany około 5km przed finiszem i wyglądało na to, że o zwycięstwo powalczą sprinterzy. Szyki najszybszym kolarzom starali się popsuć m.in. Zdenek Stybar (Etixx-Quickstep), Tom-Jelte Slaget (LottoNL-Jumbo) czy Gregory Rast (Trek-Segafredo). Ostatecznie jednak pociągi sprinterów zdołały złapać harcowników, a najlepszy był Andre Greipel (Lotto-Soudal)!
Michał Gołaś zameldował się na 78 pozycji.
Pełne wyniki:
1º 103 GREIPEL, André ELI LOTTO SOUDAL 04:05:15
2º 143 BENNETT, Sam ELI BORA-ARGON 18 0
3º 76 BOASSON, Edvald ELI DIMENSION DATA 0
4º 30 NAVARDAUSKAS, R. ELI CANNONDALE PRO CYCLING TE 0
5º 72 TRENTIN, Matteo ELI ETIXX – QUICK STEP 0
6º 57 VANGENECHTEN, Jonas ELI IAM CYCLING 0
7º 18 FENN, Andrew ELI TEAM SKY 0
8º 240 FORTIN, Filippo ELI GM EUROPA OVINI 0
9º 48 SARREAU, Marc ELI FDJ 0
10º 253 TORRES, Albert ELI SEL. ESPAÑOLA (Pista) 0
11º 177 Hofstetter, Hugo S23 COFIDIS, SOLUTIONS CREDIT 0
12º 159 GONÇALVES, José ELI CAJA RURAL-SEGUROS RGA 0
13º 237 BURCHIO, Federico S23 GM EUROPA OVINI 0
14º 270 SOULL, Owain ELI SEL. GREAT BRITAIN 0
15º 83 REGUIGUI, Youcef ELI DIMENSION DATA 0
16º 174 CHETOUT, Loïc ELI COFIDIS, SOLUTIONS CREDIT 0
17º 100 THEUNS, Edward ELI TREK FACTORY RACING 0
18º 195 SVESHNIKOV, Kirill ELI RUSVELO 0
19º 108 DEBUSSCHERE, Jens ELI LOTTO SOUDAL 0
20º 155 MAS, Luis ELI CAJA RURAL-SEGUROS RGA 0
21º 274 LATHAN, Christopher S23 SEL. GREAT BRITAIN 0
22º 56 LAENGEN, Vegard Stake ELI IAM CYCLING 0
23º 45 LE GAC, Olivier ELI FDJ 0
24º 50 REYNES, Vicente ELI IAM CYCLING 0
25º 236 BALYKIN, Ivan ELI GM EUROPA OVINI 0
26º 163 SAEZ, Hector ELI CAJA RURAL-SEGUROS RGA 0
27º 187 MAIKIN, Roman ELI RUSVELO 0
28º 246 VDOVIN, Sergey ELI LOKOSPHINX 0
29º 263 IRISARRI, Jon S23 SEL. ESPAÑOLA (Pista) 0
30º 259 GARCIA D.M., Vicente ELI SEL. ESPAÑOLA (Pista) 0
31º 125 PAGE, Dylan ELI TEAM ROTH 0
32º 205 BECK, Joschka ELI STRADALLI – BIKE AID 0
33º 35 MULLEN, Ryan S23 CANNONDALE PRO CYCLING TE 0
34º 118 CECCHIN, Alberto ELI TEAM ROTH 0
35º 273 WOOD, Oliver S23 SEL. GREAT BRITAIN 0
36º 185 ERSHOV, Artur ELI RUSVELO 0
37º 157 MADRAZO, Angel ELI CAJA RURAL-SEGUROS RGA 0
38º 31 BRESCHEL, Matti ELI CANNONDALE PRO CYCLING TE 0
39º 221 LOPEZ, Daniel S23 BURGOS BH 0
40º 99 STUYVEN, Jasper ELI TREK FACTORY RACING 0
41º 54 ELMIGER, Martin ELI IAM CYCLING 0
42º 251 SHILOV, Sergei ELI LOKOSPHINX 0
43º 250 NEUSTROEV, Vasilii ELI LOKOSPHINX 0
44º 158 GONÇALVES, Andre ELI CAJA RURAL-SEGUROS RGA 0
45º 248 SAMOLENKOV, Artem ELI LOKOSPHINX 0
46º 170 MATE, Luis Angel ELI COFIDIS, SOLUTIONS CREDIT 0
47º 85 TEKLEHAIMANOT, D. ELI DIMENSION DATA 0
48º 220 CUBERO, Jorge ELI BURGOS BH 0
49º 252 SOKOLOV, Dmitrii ELI LOKOSPHINX 0
50º 224 INSAUSTI, Jon Ander ELI EUSKADI BASQUE COUNTRY – 0
51º 196 STASH, Mamyr ELI RUSVELO 0
52º 22 LOPEZ, David ELI TEAM SKY 0
53º 16 KIRYIENKA, Vasil ELI TEAM SKY 0
54º 227 ESTEVEZ, Imanol ELI EUSKADI BASQUE COUNTRY – 0
55º 222 BRAVO, Garikoitz ELI EUSKADI BASQUE COUNTRY – 0
56º 180 MOLARD, Rudy ELI COFIDIS, SOLUTIONS CREDIT 0
57º 37 VAN BAARLE, Dylan ELI CANNONDALE PRO CYCLING TE 0
58º 51 CHEVRIER, Clement ELI IAM CYCLING 0
59º 197 BOEV, Igor ELI RUSVELO 0
60º 261 ZUAZUBISCAR, Illart ELI SEL. ESPAÑOLA (Pista) 0
61º 70 MEERSMAN, Gianni ELI ETIXX – QUICK STEP 0
62º 184 SEROV, Alexander ELI RUSVELO 0
63º 55 LANG, Pirmin ELI IAM CYCLING 0
64º 111 ROELANDTS, Jurgen ELI LOTTO SOUDAL 0
65º 242 ROTONDI, Matteo S23 GM EUROPA OVINI 0
66º 160 MOLINA, Antonio ELI CAJA RURAL-SEGUROS RGA 0
67º 218 DEL PINO, Jesus ELI BURGOS BH 0
68º 229 GONZALEZ, Adrian ELI EUSKADI BASQUE COUNTRY – 0
69º 20 KNEES, Christian ELI TEAM SKY 0
70º 60 ZAUGG, Oliver ELI IAM CYCLING 0
71º 84 SIUTSOU, Kanstantsin ELI DIMENSION DATA 0
72º 247 VDOVIN, Alexander ELI LOKOSPHINX 0
73º 63 BOUET, Maxime ELI ETIXX – QUICK STEP 0
74º 217 SALAS, Ibai ELI BURGOS BH 0
75º 123 KRIZEK, Matthias ELI TEAM ROTH 0
76º 193 KURBATOV, Alexey S23 RUSVELO 0
77º 52 CLEMENT, Stef ELI IAM CYCLING 0 78º 29 GOŁAŚ, MichaŁ ELI TEAM SKY 0
79º 228 LIZARRALDE, Eneko ELI EUSKADI BASQUE COUNTRY – a 19
80º 212 RIUTORT, Juan Carlos ELI BURGOS BH a 19
81º 216 MARTIN, Victor ELI BURGOS BH a 19
82º 112 SIEBERG, Marcel ELI LOTTO SOUDAL a 19
83º 127 PIRES, Bruno ELI TEAM ROTH a 19
84º 166 VILELA, Ricardo ELI CAJA RURAL-SEGUROS RGA a 19
85º 122 KOHLER, Martin ELI TEAM ROTH a 19
86º 249 ZHURAVLEV, Vadim ELI LOKOSPHINX a 19
87º 36 SKUJINS, Toms ELI CANNONDALE PRO CYCLING TE a 19
88º 142 SELIG, Rudiger ELI BORA-ARGON 18 a 19
89º 119 D’URBANO, Marco ELI TEAM ROTH a 19
90º 32 KOREN, Kristijan ELI CANNONDALE PRO CYCLING TE a 19
91º 42 EIKING, Odd Christian S23 FDJ a 19
92º 114 WELLENS, Tim ELI LOTTO SOUDAL a 19
93º 10 MORENO, Javier ELI MOVISTAR TEAM a 19
94º 89 BERHANE, Natnael ELI DIMENSION DATA a 19
95º 23 MOSCON, Gianni S23 TEAM SKY a 19
96º 277 CULLAIGH, Gabriel S23 SEL. GREAT BRITAIN a 19
97º 171 BAGOT, Yoann ELI COFIDIS, SOLUTIONS CREDIT a 19
98º 168 ROSSETTO, Stephane ELI COFIDIS, SOLUTIONS CREDIT a 19
99º 44 LADAGNOUS, Matthieu ELI FDJ a 19
100º 162 ROSON, Jaime ELI CAJA RURAL-SEGUROS RGA a 19
101º 203 BICHLMANN, Daniel ELI STRADALLI – BIKE AID a 19
102º 225 OLABERRIA, Peio S23 EUSKADI BASQUE COUNTRY – a 19
103º 8 IZAGUIRRE, Gorka ELI MOVISTAR TEAM a 19
104º 93 POPOVYCH, Yaroslav ELI TREK FACTORY RACING a 19
105º 9 IZAGUIRRE, Jon ELI MOVISTAR TEAM a 19
106º 41 COURTEILLE, Arnaud ELI FDJ a 19
107º 258 AMORES, Julio A. ELI SEL. ESPAÑOLA (Pista) a 19
108º 33 LANGEVELD, Sebastian ELI CANNONDALE PRO CYCLING TE a 19
109º 15 ARCAS, Jorge ELI MOVISTAR TEAM a 19
110º 47 MANZIN, Lorenzo S23 FDJ a 19
111º 223 TXOPERENA, Benat ELI EUSKADI BASQUE COUNTRY – a 19
112º 262 JURADO, Marcos ELI SEL. ESPAÑOLA (Pista) a 19
113º 90 CANCELLARA, Fabian ELI TREK FACTORY RACING a 19
114º 230 UDONDO, Gotzon ELI EUSKADI BASQUE COUNTRY – a 19
115º 213 TORRES, Pablo ELI BURGOS BH a 19
116º 244 SAZANOV, Andrey S23 GM EUROPA OVINI a 19
117º 201 GARCIA, Damien ELI STRADALLI – BIKE AID a 19
118º 14 VISCONTI, Giovanni ELI MOVISTAR TEAM a 19
119º 219 MERINO, Igor ELI BURGOS BH a 19
120º 46 MAISON, Jérémy ELI FDJ a 19
121º 2 AMADOR, Andrey ELI MOVISTAR TEAM a 19
122º 235 MARQUEZ, Jose A. ELI GM EUROPA OVINI a 19
123º 26 ROCHE, Nicolas ELI TEAM SKY a 19
124º 6 ERVITI, Imanol ELI MOVISTAR TEAM a 19
125º 245 STRAKHOV, Dmitrii S23 LOKOSPHINX a 19
126º 241 PACCHIARDO, Davide ELI GM EUROPA OVINI a 19
127º 256 MORA, Sebastian ELI SEL. ESPAÑOLA (Pista) a 19
128º 175 EDET, Nicolas ELI COFIDIS, SOLUTIONS CREDIT a 19
129º 147 THWAITES, Scott ELI BORA-ARGON 18 a 19
130º 181 PEREZ, Anthony ELI COFIDIS, SOLUTIONS CREDIT a 19
131º 150 DEMPSTER, Zakkari ELI BORA-ARGON 18 a 19
132º 268 TENNANT, Andrew ELI SEL. GREAT BRITAIN a 19
133º 190 SOLOMENNIKOV, Andrei ELI RUSVELO a 19
134º 137 PFINGSTEN, Christoph ELI BORA-ARGON 18 a 19
135º 266 WIGGINS, Bradley ELI SEL. GREAT BRITAIN a 19
136º 200 SCHÄFER, Timo ELI STRADALLI – BIKE AID a 19
137º 78 BRAMMEIER, Matthew ELI DIMENSION DATA a 31
138º 98 RAST, Grégory ELI TREK FACTORY RACING a 31
139º 87 VAN ZYL, Johann ELI DIMENSION DATA a 31
140º 92 DEVOLDER, Stijn ELI TREK FACTORY RACING a 31
141º 40 CHAVANEL, Sébastien ELI FDJ a 33
142º 61 STYBAR, Zdenek ELI ETIXX – QUICK STEP a 36
143º 65 DE PLUS, Laurens S23 ETIXX – QUICK STEP a 36
144º 106 DE BUYST, Jasper ELI LOTTO SOUDAL a 36
145º 97 IRIZAR, Markel ELI TREK FACTORY RACING a 39
146º 71 TERPSTRA, Niki ELI ETIXX – QUICK STEP a 44
147º 73 VERMOTE, Julien ELI ETIXX – QUICK STEP a 44
148º 102 COLEDAN, Marco ELI TREK FACTORY RACING a 01:02
149º 79 EISEL, Bernhard ELI DIMENSION DATA a 01:14
150º 5 DOWSETT, Alex ELI MOVISTAR TEAM a 01:15
151º 67 KEISSE, Iljo ELI ETIXX – QUICK STEP a 01:15
152º 124 MARGUET, Tristan ELI TEAM ROTH a 01:20
153º 145 SCHWARZMANN, M. ELI BORA-ARGON 18 a 01:22
154º 148 SCHILLINGER, Andreas ELI BORA-ARGON 18 a 01:27
155º 269 BURKE, Steven ELI SEL. GREAT BRITAIN a 01:38
156º 202 TESHOME, Meron ELI STRADALLI – BIKE AID a 01:38
157º 38 SLAGTER, Tom Jelte ELI CANNONDALE PRO CYCLING TE a 01:49
158º 113 VERVAEKE, Louis ELI LOTTO SOUDAL a 02:06
159º 211 LECHNER, Patrick ELI STRADALLI – BIKE AID a 02:30
160º 255 CANELLAS, Xavier S23 SEL. ESPAÑOLA (Pista) a 02:45
161º 149 PÖSTLBERGER, Lukas ELI BORA-ARGON 18 a 03:25
162º 121 JANORSCHKE, Grischa ELI TEAM ROTH a 03:25
163º 109 FRISON, Frederik ELI LOTTO SOUDAL a 03:25
164º 208 SCHNAPKA, Matthias ELI STRADALLI – BIKE AID a 03:25
165º 243 RUSCETTA, Andrea ELI GM EUROPA OVINI a 03:25
166º 206 MERSEBURG, Dominik ELI STRADALLI – BIKE AID a 03:29
Po ubiegłorocznym incydencie podczas Paryż – Roubaix, UCI postanowiło dopracować przepisy dotyczące przeprawy kolarzy przez przejazdy kolejowe.
Podczas wyścigu Paryż – Roubaix w 2015 roku, kolarze trafili na zamykające się szlabany około 80 kilometrów przed metą. Wówczas wielu z nich zdążyło jeszcze przejechać na drugą stronę, mimo, iż nie pozwalały na to przepisy. Wtedy reguły UCI mówiły o tym, że zawodnicy nie mogą przekraczać przejazdów kolejowych jeśli szlabany są całkowicie zamknięte.
Na „Piekle północy” sędziowie nie zdecydowali o dyskwalifikacji większej grupy, która przemknęła pod barierami, gdyż ostrzeżenie pojawiło się zbyt późno i peleton nie zdołał wyhamować. Zamiast wyrzucenia z rywalizacji arbitrzy zdecydowali o neutralizacji pierwszej części zasadniczej grupy, by wstrzymani przez pociąg kolarze mogli odrobić straty.
Teraz jednak Międzynarodowa Unia Kolarska zmieniła przepisy. Wpisy w zasadzie 2.3.034 brzmią:
Całkowicie zakazane jest przekraczanie przejazdów kolejowych jeśli bariera jest zamknięta lub w trakcie zamykania, a sygnał ostrzegawczy dzwoni lub świeci. Oprócz ryzykowania kary z powodu łamania prawa, komisarze wyścigu będą eliminować takich kolarzy z wyścigu.
Dodatkowo Unia zmieniła brzmienie wpisów 2.3.035. Jeśli ucieczka zostanie wstrzymana przez przejazd kolejowy i peleton nie nadrobi wszystkich strat, to nie zostanie podjęta żadna dodatkowa decyzja, gdyż będzie to uznane za typowy incydent wyścigowy.
Z kolei jeśli harcownicy będą mieli powyżej 30 sekund przewagi nad zasadniczą grupą i zostaną wstrzymani przez pociąg, a peleton dzięki temu ich dogoni, to wyścig zostanie zneutralizowany i ponownie wznowiony z różnicami, które zmierzono bezpośrednio przed incydentem.
W przypadku gdy pociąg rozdzieli ucieczkę i peleton i dzięki temu zwiększy różnicę pomiędzy grupami, to ponownie komisarze nie będą podejmować dodatkowych decyzji, gdyż będzie to uznane za incydent wyścigowy. Gdy pojawi się sytuacja podobna do tej z Paryż-Roubaix 2015 i pociąg podzieli peleton na dwie części, to pierwsza grupa zostanie wstrzymana do momentu połączenia się z drugą.
Każda inna sytuacja będzie na bieżąco sprawdzana przez komisarzy.
Szwajcarska firma produkująca zegarki zastąpi Festinę w kwestii pomiarów czasu.
Kolarstwo jest jednym ze sportów, w których uczestniczy Tissot i firma była związana z różnymi wydarzeniami od 50 lat. Marka była już oficjalnym partnerem Tour de France od pomiarów czasu w latach 1988-1992. Dumny ze swoich szwajcarskich korzeni, Tissot w 1995 roku połączył siły z UCI. Od wtedy wszelkie pomiary podczas szosowych, górskich, torowych czy BMXowych mistrzostw świata i pucharów świata wykonuje właśnie Tissot.
Wraz ze zbliżającym się sezonem 2016 firma połączyła siły z ASO. Szwajcarzy będą odpowiadali za ogromną liczbę walk z czasem organizowanych przez Amaury Sport Organization, od Paris-Nice do Paris-Tours przez La Fleche Wallone, Tour de France i Vuelta a Espana. W sporcie, w którym liczy się każda sekunda, najwyższa jakość jest niezbędna. Tissot dzieli wartości z ASO w kwestii standardów, precyzji i wykonania.
Spośród wszystkich międzynarodowych wydarzeń kolarskich, Tour de France jest najbardziej cenione, ponieważ łączy najlepszych kolarzy świata w trakcie walki na płaskich, pagórkowatych, górskich etapach oraz walkach z czasem, obojętnie czy indywidualnych czy drużynowych. – cieszył się szef Tissot François Thiébaud.
Kontrakt ze szwajcarską firmą obowiązuje na najbliższe pięć lat.
Japońska firma wypróbowała już przerzutki bez linek, ale na rynku panuje zbyt mały popyt na tego typu rozwiązania.
W sezonie 2016 dwie ekipy WorldTour będą korzystały z nowej grupy firmy SRAM – Red eTap. Przewagą produktu Amerykanów nad słynnym Shimano Di2 jest brak kabli, wszystko odbywa się bezprzewodowo. Japończycy nie martwią się jednak nową „bronią” konkurencji. Takao Harado z Shimano rozmawiał o tym z Cycling Weekly.
Zawsze pytamy mechaników i kolarzy czego chcą na wyścigach, ale słyszymy, że są zadowoleni z poziomu Di2. Zasadniczo nikt nigdy nie zapytał nas o bezprzewodowy osprzęt.
Firmie nie można jednak zarzucić lenistwa. Harado potwierdził, że odbyły się testy takich rozwiązań, ale zostały wstrzymane z powodu zbyt małego zainteresowania na rynku. Inżynierowie uważają, że wprowadzenie nowych przerzutek będzie ryzykowne, skoro Di2 jest rozwijane już od 8 lat.
Już testowaliśmy bezprzewodowy sprzęt, ale musimy mieć pewność co do działania.
Co ciekawe, w 2008 roku, przy okazji premiery Shimano Dura-Ace Di2, pojawiało się wiele głosów niepewności. Elektroniczny system zyskał jednak na popularności i słynie ze swojej solidności. Prawdopodobnie Shimano poczeka na wyniki sprzedaży SRAM przed wprowadzeniem swojego rozwiązania.
Za nami kolejny imponujący występ Tadeja Pogačara. Niewiele zabrakło, a Słoweniec osiągnąłby 10 minut przewagi w klasyfikacji generalnej Giro d'Italia, ale to już tylko...
Casper van Uden (Team dsm-firmenich PostNL) wygrał klasyk Rund um Köln. To jego drugi triumf w tym roku.
106. edycja wyścigu w Kolonii została rozegra...
Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies zmieniając odpowiednio ustawienia swojej przeglądarki. Akceptuję
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.