tour de pologne

Trasa Tour de Pologne 2019

Tekstowa relacja na żywo z każdego etapu Tour de Pologne 2019, od startu do mety, na naszej stronie! Zapraszamy!

Animacja trasy 76 Tour de Pologne 2019:

Tegoroczna edycja Tour de Pologne rozpocznie się 3, a zakończy 9 sierpnia. Łącznie zawodnicy podczas siedmiu dni rywalizacji pokonają 1060 kilometrów.

Trasa Tour de Pologne 2019

Mapy i profile etapów 76. edycji Tour de Pologne:

Etap I: Kraków – Kraków (136 kilometrów)

Zawodnicy tuż po starcie w stolicy Małopolski ruszą na południe, w stronę Myślenic, gdzie ulokowana będzie premia lotna. Następnie, przez Jawornik i Sułkowice pojadą do Lanckorony, w której powalczą o punkty na premii górskiej czwartej kategorii. Po krótkim, ale trudnym technicznie zjeździe ruszą do Wadowic, a następnie “odbiją” na północ. O kolejne punkty w klasyfikacji górskiej powalczą w Bachowicach (IV kat.), po czym przekroczą Wisłę i przez Czernichów (premia lotna) i Kaszów (górska, IV kat.) wrócą do Krakowa. Tam czeka ich jeszcze jeden lotny finisz i trzy rundy wokół Błoń – po 4 kilometry każda.

fot. Lang Team

fot. Lang Team

Etap II: Tarnowskie Góry – Katowice (153 kilometry)

Tuż po starcie zawodnicy pokonają liczące 32 kilometry okrążenie wokół Tarnowskich Gór, a następnie przez Piekary Śląskie i Siemianowice Śląskie (gdzie ulokowane będą premie lotne) wjadą na rundę w Katowicach. Tuż przed nią czeka ich jeszcze jeden sprint (100-lecie PCK). Runda liczyć będzie 19,6 kilometra, a kolarze pokonają ją trzy razy. Podczas pierwszego okrążenia zawalczą o punkty klasyfikacji górskiej na Alei Korfantego, zaś podczas trzeciego – na ulicy Góreckiego (w obu przypadkach – IV kat.). Finisz – tradycyjnie – obok Spodka.

fot. Lang Team

fot. Lang Team

Etap III: Stadion Śląski, Chorzów – Zabrze (157 kilometrów)

Po raz kolejny zawodnicy rywalizację rozpoczną na Stadionie Śląskim. Niedługo po starcie powalczą na premii specjalnej (100-lecie Powstań Śląskich), a następnie ruszą na południe. Przejeżdżając między innymi przez Orzesze i Żory dotrą aż do Jastrzębia-Zdroju, po czym skierują się na północ. W Rybniku powalczą najpierw na premii lotnej, a następnie – górskiej (IV kategorii). W Zabrzu pokonają z kolei cztery okrążenia, po 6,2 kilometra każde. O losach etapu zadecyduje prawdopodobnie finisz z peletonu.

fot. Lang Team

fot. Lang Team

Etap IV: Jaworzno – Śląskie, Kocierz (173 kilometry)

Po trzech odcinkach dedykowanym sprinterom, tym razem pierwsze skrzypce grać będą faworyci do triumfu w klasyfikacji generalnej. Początek etapu będzie stosunkowo łatwy – po starcie w Jaworznie zawodnicy pojadą na południe w niemal płaskim terenie – ale druga część trasy z pewnością sprawi, że stawka mocno się podzieli. Niedługo po lotnym finiszu w Wilamowicach droga zacznie się piąć, a kolarze wjadą na rundę (38,5 km) zlokalizowaną niedaleko Żywca. W jej trakcie dwukrotnie wjadą na Kocierz od strony Łękawicy (2x premia górska I kategorii) oraz Wielką Puszczę (2x premia II kategorii). Prawdziwym deserem będzie jednak finałowa wspinaczka – podjazd na Kocierz ulicą widokową, gdzie nachylenie sięgać będzie 20%.

fot. Lang Team

fot. Lang Team

Etap V: Kopalnia Soli “Wieliczka” – Bielsko-Biała

Ciekawy odcinek, który w 2018 roku dostarczył sporych emocji, a i teraz może mieć niebagatelny wpływ na “generalkę” wyścigu. Po starcie spod Kopalni Soli kolarze ruszą w pagórkowatym terenie w kierunku pierwszej premii górskiej, zlokalizowanej w Hucisku (II kategoria). Niedługo później podjadą na kolejne klasyfikowane wzniesienie – w Rychwałdzie (również II kat.), pokonają lotną premię w Międzybrodziu Bialskim i skierują się w stronę najtrudniejszej wspinaczki dnia – Przegibka (premia I kategorii). Po zjeździe z niego zaliczą premię lotną 100-lecia PCK, a następnie wjadą na rundę w Bielsku-Białej (3×7,2 km), gdzie ulokowany będzie również finisz.

fot. Lang Team

fot. Lang Team

Etap VI: Małopolska, Zakopane – Zakopane (150 kilometrów)

Bardzo trudny etap, ze startem i metą w Zakopanem. Po starcie kolarze pojadą w kierunku Chochołowa, gdzie czeka na nich premia lotna, a następnie wjadą na liczącą 35 kilometrów rundę, którą pokonają trzykrotnie. W jej trakcie również trzykrotnie powalczą o punkty na premii górskiej w Zębie (I kategoria). Następnie, tą samą drogą wrócą do Zakopanego, tuż przed metą napotykając wymagającą, choć nieklasyfikowaną wspinaczkę na Butorowy Wierch.

fot. Lang Team

fot. Lang Team

Etap VII: Bukovina Resort – Bukowina Tatrzańska (132,5 kilometra)

Krótki, ale dzięki temu bardzo dynamiczny etap, który tradycyjnie już powinien przesądzić o losach klasyfikacji generalnej wyścigu. Dwa okrążenia, po 68 kilometrów każde, a na nich łącznie aż sześć premii górskich I kategorii (w tym ostatnia – imienia Joachima Halupczoka – punktowana podwójnie) to zestaw, który pozwoli pozostać w grze wyłącznie najsilniejszym zawodnikom. Kolarze dwukrotnie podjadą “Ścianę Harnaś” w Rzepiskach, Sierockie oraz Ścianę Bukovina. Dodatkowo, podczas drugiego okrążenia powalczą o punkty na premii lotnej w Szaflarach.

fot. Lang Team

fot. Lang Team

Reklama
Reklama

Polecane artykuły

Czasówka nie dla czasowców – zapowiedź 9. etapu Giro d’Italia 2019

Nadszedł czas na drugi z trzech wymagających etapów jazdy indywidualnej na czas w tegorocznym wyścigu Giro d'Italia. W niedzielę 19 maja kolarze pokonają dystans...

Najnowsze artykuły

Caleb Ewan: “To zwycięstwo wiele dla mnie znaczy”

W Lotto-Soudal Caleb Ewan miał wejść w buty Andre Greipela, który w najlepszych czasach hurtowo wygrywał sprinty dla tej drużyny. Pomimo trzech zwycięstw odniesionych w tym sezonie, Australijczykowi brakowało przysłowiowej kropki nad "i", którą postawił właśnie w Pesaro.