fot. Soudal - Quick Step / Getty Images

Wczorajsza jazda drużynowa na czas otwierająca 78. edycję La Vuelta a España z pewnością przejdzie do historii. Niestety nie będzie to wspomnienie pozytywne, bowiem gigantyczne kontrowersje wywołała godzina zakończenia zmagań. Ostatnie ekipy pokonywały trasę po omacku, a bardzo sfrustrowany wypowiedział się o tym broniący tytułu Remco Evenepoel.

Ekipa Soudal – Quick Step ruszała do rywalizacji jako ostatnia w związku z tym, że to właśnie w ich szeregach znalazł się zeszłoroczny zwycięzca La Vuelty. To, co zwykle bywa zaletą tym razem okazało się być przekleństwem belgijskiego zespołu – o ile bowiem deszcz to zjawisko losowe i nie do przewidzenia, o tyle jazda w ciemności po zachodzie słońca była bardzo niebezpieczna.

Dlaczego musimy zacząć tak późno? Był cały dzień na zorganizowanie tej drużynowej jazdy na czas, gdy jest sucho. Ok, nie można przewidzieć, ale da się domyślić, że po zachodzie może być ciemno. Jechaliśmy na limicie, ponieważ chcemy wygrać, ale dziś wieczorem było bardzo duże ryzyko. Wiem, że wzbudzi to do mnie nienawiść, ale to wszystko było śmieszne, a wręcz żałosne. Wszystkie drużyny myślące o generalce jechały wolniej niż by mogły, bo nic nie było widać. To absurdalne, że musieliśmy jechać w tak ciemnych warunkach

— opowiadał na gorąco Remco Evenepoel.

Choć była to wypowiedź udzielona niedługo po przekroczeniu mety to nie były to pierwsze słowa wypowiedziane przez 23-letniego Belga. Nim ten udzielił pierwszego normalnego wywiadu pod jego nos podkładano mikrofony, które zarejestrowały jak ten niemalże klnie w związku z tym co spotkało jego zespół chwilę wcześniej. Remco Evenepoel wprost wybuchł na mecie i nie hamował się z wypowiedziami.

To było gówno, nic nie widzieliśmy. Nie widzieliśmy nic w tych małych uliczkach . To było bardzo niebezpieczne. Byliśmy bardzo ostrożni w zakrętach, ponieważ przyjechaliśmy tu na klasyfikację. Nie chcesz upaść pierwszego dnia. Wszyscy macie włączone światła nad kamerami, to wszystko mówi. Jest po prostu ciemno. Wyobrażacie sobie, jak to jest być za kierownicą, a potem ciągle dostajecie wodą po twarzy? Nie widzicie metra w przed tobą

— kontynuował obrońca tytułu, który co rusz kończył wypowiedzi i wracał przed mikrofony by dodać coś jeszcze.

Gdybym miał to do czegoś porównać to nie da się jechać autostradą z prędkością 200 km na godzinę w ciemności bez świateł. Nikt nie odkrył, że będzie ciemno? Na deszcz nic nie poradzisz, ale możesz zrobić coś z oświetleniem. To było niebezpieczne. Czułem się jakbym walczył o śmierć i życie. Organizator musi pomyśleć o bezpieczeństwie. To naprawdę wstyd dla tak wspaniałego wyścigu jak Vuelta

— zakończył Remco Evenepoel.

Belgowi nieco łagodniej wtórowali przedstawiciele innych ekip. Z mediami spotkał się m.in. Attila Valter z Jumbo-Visma. Holenderska ekipa również pojechała naprawdę szybko, ale nie oddają tego wyniki – przebita opona u Jonasa Vingegaarda zmusiła tę drużynę do zwolnienia w początkowej fazie i to z tego wynika większa strata w pierwszej połowie dystansu.

Połączenie mokrej nawierzchni i ciemności sprawiło, że było to bardzo trudne. Prawie nic nie widzieliśmy. Tu i tam było oświetlenie uliczne, które coś dawało, ale w niektórych miejscach było to zdecydowanie za mało. Kiedy masz w drużynie dwóch tak dobrych zawodników jak my, nie powinieneś podejmować żadnego ryzyka. Nadal mamy dużo czasu, aby coś zmienić. Oczywiście nadal dość szybko pokonywaliśmy zakręty, ale kiedy Jonas przebił oponę, straciliśmy dużo czasu. Mimo to uważam, że dzisiaj wykonaliśmy dobrą pracę

— dodawał Attila Valter.


Vuelta a España 2023:

Poprzedni artykułVuelta a España 2023: Team DSM-firmenich wygrywa ciemną i deszczową drużynówkę
Następny artykułLorenzo Milesi: „Jestem bardzo szczęśliwy, że mogę być częścią tego zwycięstwa”
Niegdyś zapalony biegacz, dziś sędzia siatkówki z Pomorza, przy okazji aktywnie grający w jednej z trójmiejskich drużyn. Fan kolarskich statystyk i egzotycznych wyścigów. Marzenie związane z tą dyscypliną? Wyjazd na Mistrzostwa Świata do Rwandy w 2025 roku.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments