W piątkowe popołudnie wzięliśmy udział w konferencji prasowej on-line Juliana Alaphilippe’a oraz Remco Evenepoela, którzy w niedzielę staną na starcie wyścigu Liège-Bastogne-Liège. Drużyna Quick-Step Alpha Vinyl bez wątpienia potrzebuje tej wiosny prestiżowego zwycięstwa, ale oczywiście oficjalnie nikt o tym nie powie. Sprawdźcie zatem, w jakich nastrojach są Francuz i Belg przed ostatnim aktem tegorocznej kolarskiej wiosny.

Aktualny mistrz świata wciąż czeka na zwycięstwo w wyścigu idealnie odpowiadającym jego charakterystyce, czyli Liège-Bastogne-Liège. W pamięci zapadł wszystkim feralny w jego wykonaniu finisz w edycji 2020, kiedy to za wcześnie zaczął się cieszyć, przez co wyprzedził go Primož Roglič. Później okazało się także, że nieprzepisowo finiszował za co sędziowie relegowali go na piątą pozycję. W 2021 roku z kolei nie dał rady pokonać na finiszu z kilkuosobowej grupki Tadeja Pogačara (UAE Team Emirates).

Jak swoje szanse przed najbliższą niedzielą postrzega Alaphilippe?

– Od zawsze marzę o zwycięstwie w tym wyścigu i jestem całkiem zadowolony ze swojej formy po Walońskiej Strzale. Teraz myślę już tylko o niedzieli. Z pewnością mamy szansę na dobry wynik i jesteśmy zmotywowani. Myślę, że wyścig będzie w tym roku inny, ale nie dlatego, że ja nie jestem największym faworytem, ale dlatego, że nieco zmieniono trasę. Wszyscy o tym wiedzą, a my po rekonesansie trasy przekonaliśmy się, że po ostatnich podjazdach będzie bardzo szybko do mety. W związku z tym, że w samej końcówce wyścig będzie szybszy i bardziej otwarty

– uważa Francuz.

Jeden z dziennikarzy zasugerował, że można spodziewać się niekonwencjonalnych rozwiązań zastosowanych przez którąś z drużyn na wzór tej akcji, którą przypuścili w wyścigu Paryż-Roubaix kolarze INEOS Grenadiers. Jednak Alaphilippe nie chciał prorokować przebiegu „Staruszki”.

– Mówiąc szczerze nie mam pojęcia. Trzeba być gotowym na szybki i ciężki wyścig, a zwłaszcza na końcówkę. Na pewno niektóre drużyny będą próbowały uczynić wyścig trudniejszym wcześniej, ale tak jak powiedziałem – począwszy od Côte de La Redoute wyścig będzie wystarczająco ciężki i szybki. Trzeba być gotowym na jakieś akcje wcześniej, ale końcówka sama w sobie i tak będzie bardzo wymagająca.

Julian Alaphilippe (z lewej) i Remco Evenepoel podczas konferencji prasowej on-line przed wyścigiem Liège-Bastogne-Liège

Remco Evenepoela z kolei pytano o osobiste ambicje względem niedzielnego monumentu.

– Jeśli nie wygram tym razem, to mam nadzieję, że moja kariera będzie na tyle długa, że wystartuję w Liège jeszcze nie jeden raz. I nie będę także smutny, bo dla naszej drużyny najważniejszy jest wynik, a nie to, kto go osiągnie. Jednak oczywiście jesteśmy głodni zwycięstwa – zwłaszcza, że jest to ostatni klasyk w sezonie. Zobaczymy, jak to będzie, ponieważ cały peleton jest bardzo mocny, no i my także jesteśmy mocni

– mówił Belg.

Jeden z belgijskich żurnalistów zagadnął Remco o to, że po raz pierwszy w tym sezonie stanie oko w oko do walki z Woutem van Aertem. Zapytał więc, jak ocenia dotychczasowy sezon w jego wykonaniu.

– Przepraszam, ale zupełnie mnie to nie interesuje. Jestem tutaj razem ze swoją drużyną i tylko ona mnie obchodzi

– odpowiedział ostro i zdecydowanie Remco Evenepoel.

„Wataha” w tegorocznej kampanii wyścigów klasycznych nie stała na podium od wyścigu Kuurne-Bruksela-Kuurne, kiedy to triumfował Fabio Jakobsen. W La Fleche Wallonne w środę Alaphilippe był czwarty.

Pełny skład drużyny Quick-Step Alpha Vinyl na wyścig Liège-Bastogne-Liège 2022: Julian Alaphilippe, Tim Declercq, Remco Evenepoel, Pieter Serry, Ilan Van Wilder, Mauri Vansevenant, Louis Vervaeke.

Poprzedni artykułRomain Bardet: „Planowaliśmy pojechać tylko po etapy, ale czułem się na tyle dobrze, że zmieniliśmy strategię”
Następny artykułLiège-Bastogne-Liège 2022: Movistar i Cofidis z góralami na czele
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. W kolarstwie szosowym urzeka ją estetyka tej dyscypliny stojąca w opozycji do cierpienia. Amatorsko jeździ na rowerze górskim i szosowym, przejeżdżając kilka tysięcy kilometrów rocznie.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments