Według badania przeprowadzonego przez Uniwersytet w Murcji 92 proc. mieszkańców miast, przez które przejeżdża Vuelta a España popiera organizację tego wyścigu. Hiszpański wielki tour podoba się także turystom.
Badanie dotyczyło tego, jaki wpływ na turystykę, społeczeństwo i ekonomię ma hiszpański wielki tour. Zostało ono przeprowadzone na próbie ponad 5 tys. osób.
90,7 proc. respondentów uważa, że Vuelta pozytywnie wpływa na lokalną turystykę; 90,3 proc., że służy lokalnym przedsiębiorcom, 95 proc. zadeklarowało, że wyścig pomaga promować lokalną tradycję, zaś 93,3 proc. uważa, że poprawia wizerunek kraju na arenie międzynarodowej. Jedynie oddziaływanie na środowisko i problem z ruchem ulicznym zostały wskazane jako czynniki, które nie podobają się badanym. Należy jednak odnotować, że pomimo to negatywna ocena zmniejszyła się w stosunku do poprzednich badań.
– Vuelta spełnia oczekiwania ludzi co do wpływu tego wyścigu na gospodarkę, turystykę i społeczeństwo
– komentuje dyrektor wyścigu Javier Guillén, który zapoznał się z wynikami badania.
Poza Hiszpanami przepytano również turystów, którzy odwiedzili Półwysep Iberyjski w czasie trwania Vuelty. Dziewięciu na dziesięciu z nich określiło tereny, które zwiedzili jako interesujące pod względem turystycznym. 92 proc. zadeklarowało swój powrót.
Wyniki badania, które organizatorom hiszpańskiego wielkiego touru mogą posłużyć jako wskazówki na przyszłość, Guillén podsumował w następujący sposób.
– Ludzie nie tylko cieszą się, że jesteśmy, ale również chcą, abyśmy wracali.
Tegoroczna edycja wyścigu Vuelta a España zaplanowana jest na 14 sierpnia – 6 września. Poprzednią wygrał Słoweniec Primož Roglič (Jumbo-Visma).