Strona główna Blog Strona 2347

Omar Fraile planuje dublet Giro-Vuelta

0
Fot. Dimension Data

Hiszpańska „Marca” donosi, że Omar Fraile (Dimension Data) wystartuje w przyszłym sezonie w dwóch wielkich tourach – Giro d`Italia i hiszpańskiej Vuelcie. 

Omar Fraile zadebiutował w Giro d`Italia w 2016 roku. Po drugim etapie rozgrywanym w Holandii został pierwszym właścicielem koszulki lidera klasyfikacji górskiej, ale z powodu kraksy na czwartym etapie musiał wycofać się z wyścigu.

Walka o punkty na górskich premiach interesowała go także podczas domowych wyścigów Vuelta a Burgos i Vuelta a Espana – w obu tych imprezach został najlepszym góralem.

Zanim Omar Fraile stanie na starcie Giro d`Italia na Sardynii weźmie udział w: Volta ao Algarve, Paryż-Nicea, Coppi e Bartali oraz ardeńskich klasykach. Być może, pomiędzy Bartali a „Ardenami”, wystartuje także w Tour of the Basque Country.

 

Canyon wprowadza hamulce tarczowe do wszystkich szosowych modeli

0
Canyon

Od sezonu 2017 będzie można kupować Aeroad, Endurace i Ultimate z dwoma rodzajami systemów hamowania.

Canyon znany jest z konkurencyjnych cen osiąganych dzięki sprzedaży bezpośredniej. Producent przedstawia swoją ofertę na stronie internetowej i poza placówkami przy fabryce nie posiada sklepów. Hamulce tarczowe już wcześniej były dostępne w wysokich, karbonowych wersjach Ultimate CF SLX i w przeznaczonym do długich jazd Endurace.

Od sezonu 2017 sytuacja dość diametralnie się zmieni – tarczówki pojawią się również w szybkim, aerodynamicznym Aeroad oraz w niższych (i tańszych) Ultimate CF SL. Wszystkie modele wykorzystujące 160-mm tarcze będą mogły obsłużyć opony o szerokości nawet 33mm. Do montażu kół wykorzystane będą 12-mm sztywne osie. Różnica w wadze ma być niewielka – Canyon twierdzi, że ramy przytyją około 70g w bezpośrednim porównaniu modeli z tradycyjnymi i tarczowymi hamulcami.

Endurace

endurace-80-sl

Endurace przeznaczony jest do długich, kilkugodzinnych jazd dzięki komfortowej geometrii. Najwyższy model CF SLX Disc 9.0 korzysta z osprzętu Shimano Dura-Ace 9100 z hamulcami hydraulicznymi. Koła DT Swiss ERC 1100 DiCut, opony Continental GP4000s II i kierownica Canyon H31 Ergocockpit zapewnią odpowiednią sztywność i wygodę. Cena – 24 999zł.

Dostępne są również modele z elektronicznymi przerzutkami Ultegra Di2, mechaniczną wersją Ultegry i nieco cięższymi, ale tańszymi ramami CF SL. Ta grupa występuje również w wersji dla pań – WMN CF SL. Najniższy model Endurace CF SL Disc 8.0 korzysta z Shimano 105, kół Mavic Aksium Disc i kosztuje 9499zł.

Ultimate

ultimate-80-sl

Wyścigowy model, który można wykorzystać w każdej sytuacji – na długich podjazdach, sprinterskich finiszach i długich jazdach. Lekki, sztywny i, przede wszystkim, szybki. Ultimate CF SLX 9.0 Disc podobnie jak odpowiedni Endurace korzysta z Dura-Ace i hamulców tarczowych Shimano, kół DT Swiss PRC 1400 DiCut, zintegrowanej kierownicy Canyon H36 Aerocockpit i siodełka Fizik Antares R5. Zestaw kosztuje 25 999zł.

W szerokiej gamie możemy znaleźć CF SLX na Ultegrze i Ultegrze Di2 oraz CF SL na Ultegrze Di2, rower dla kobiet na mechanicznej grupie Shimano oraz najniższy model – CF SL Disc 8.0 na 105, kołach Mavic Aksium i niezintegrowanym kokpicie za 9 899zł.

Aeroad

aeroad-80-di2

Rower dla sprinterów wykorzystywany przez najszybszych kolarzy grup Movistar i Katusha. Zaawansowana aerodynamika łączy się z nie najlepszą wygodą, ale to może się nieco zmienić dzięki zastosowaniu hamulców tarczowych. Szersze opony (nawet do 33mm) i nowy system zatrzymywania nieco obniżą właściwości „cięcia” powietrza, ale powinny pozwolić na szybsze pokonywanie zakrętów.

Najwyższy model Aeroad dostępny na tarczówkach – CF SLX Disc 9.0 również wykorzystuje Shimano Dura-Ace, zintegrowany kokpit Canyon H11 Aerocockpit i karbonowe koła Reynolds Strike na oponę. Odpowiednia do wyścigowych właściwości jest cena – 27 499zł.

Dla pań dostępny jest model CF SLX 8.0 Di2 na elektronicznej Ultegrze i tych samych kołach Reynolds. Nieco niższa grupa osprzętu sprawiła, że cena spadła do 23 499zł. Najsłabszy i najtańszy Aeroad na nowych hamulcach to CF SLX Disc 8.0 na mechanicznej Ultegrze za 19 799zł.

Czy 19 grudnia odmieni historię Team Sky?

0
Fot. Team Sky

Jeśli David Walsh, człowiek, który zdemaskował Lance`a Armstronga, publikuje w niedzielnym wydaniu „The Timesa” długi artykuł zapowiadający przesłuchanie Dave`a Brailsforda przed komisją brytyjskiego parlamentu, to znaczy, że sprawa jest poważna i warta uwagi.

W poniedziałek 19 grudnia szef Team Sky, Dave Brailsford, były trener dyrektor techniczny British Cycling, Shane Sutton oraz przewodniczący British Cycling, Bob Howden, tuż po południu, udadzą się do biurowca Portcullis House w Westminsterze i będą odpowiadać na pytania członków brytyjskiego parlamentu. Specjalnie powołana komisja ma za zadanie dowiedzieć się, czy współfinansowana przez państwo brytyjskie instytucja, jaką jest British Cycling, działała zgodnie z prawem i normami etycznymi. Wątpliwości co do tego budzą dozwolone stosowanie przez Bradleya Wigginsa leków na astmę wysiłkową i alergię w latach 2011-2013 oraz tajemnicza paczka dostarczona lekarzowi drużyny Sky, doktorowi Richardowi Freemanowi, do francuskiej miejscowości La Toussuire w 2011 roku, gdzie odbywał się ostatni etap wygranego przez Wigginsa wyścigu Critérium du Dauphiné.

Dowiedzieć się, co znajdowało się w tajemniczej paczce próbował dziennikarz brytyjskiej bulwarówki „Daily Mail”, Matt Lawton. Jego informator powiedział mu, że zawartość przesyłki stanowiła substancja, którą Wiggins otrzymał dożylnie w autobusie drużyny po zakończeniu etapu. By dać możliwość ustosunkowania się samemu zainteresowanemu, skontaktował się z ówczesnym liderem Sky, ale ten zaprzeczył, jakoby miał tamtego dnia otrzymać prywatną konsultację medyczną od doktora Richarda Freemana.

Lawton nie odpuszczał i zapytał o to także Dave`a Brailsforda, który powiedział mu, że Simon Cope, członek obsługi Sky, który dostarczył paczkę, pojechał po to, by spotkać się ze swoją zawodniczką, Emmą Poley. Po szybkiej weryfikacji tej informacji okazało się, że kolarka była tego dnia w Hiszpanii, gdzie brała udział w wyścigu. Okazało się zatem, że Brailsford powiedział nieprawdę.

Pod koniec września Matt Lawton spotkał Brailsforda w kawiarni w Manchesterze i powiedział mu, że Emma Poley była siedemset mil dalej, zatem nie mogła widzieć się z Copem. Obaj panowie rozmawiali dwie i pół godziny, a szef Sky miał powiedzieć, że jeśli Lawton opublikuje tekst z tymi informacjami, to jest duża szansa, że Team Sky przestanie istnieć. Do końca spotkania Dave Brailsford nie był w stanie wyjaśnić, co Simon Cope robił w La Toussuire.

Brailsford utrzymywał potem, że Bradley Wiggins nie mógł widzieć się z doktorem Freemanem w autobusie drużyny, bo ten odjechał w czasie, gdy Brytyjczyk wypełniał swoje obowiązki po wygranym wyścigu. Lawton nie uwierzył jednak szefowi Sky na słowo i zaczął szukać nagrań lub zdjęć dokumentujących obecność autobusu drużyny po zakończonym wyścigu. I znalazł. Na jednym z nich widać Wigginsa udzielającego wywiadu przed autobusem Team Sky.

Dochodzenie w tej sprawie prowadziła Brytyjska Agencja Antydopingowa (UKAD), ale ostatecznie nie stwierdziła żadnych nieprawidłowości. Mimo że w tej sprawie wciąż istnieją pytania, na które nie udzielono odpowiedzi, to jest raczej mało prawdopodobne, że poniedziałkowe przesłuchanie rozwieje wątpliwości. Brailsford, Sutton i Howden nie będą zeznawali pod przysięgą mówienia prawdy, a co za tym idzie, nie będą obawiali się konsekwencji udzielania fałszywych informacji. Ostatni przypadek, w którym zeznający przed tego typu komisją zostali skazani na więzienie, miał miejsce w dziewiętnastym wieku.

Podczas pisania korzystałam z artykułu Davida Walsha pt. „Day of truth for Brailsford and Team Sky”. 

TJ Sport nie będzie pierwszą, chińską drużyną WorldTour

0
Tour of Hainan

W obliczu długiego oczekiwania i niepewnych finansów licencja Lampre-Merida powędrowała do Abu Dhabi.

Prezydent TJ Sport Li Zhiqiang w sierpniu ogłosił współpracę z Giuseppe Saronnim. Najstarsza drużyna WorldTour miała się stać pierwszą, chińską ekipą najwyższej dywizji wspieraną przez bogatego sponsora. Zhiqiang jest 302. najbogatszym człowiekiem w Chinach i organizuje w Państwie Środka największe wyścigi dla amatorów.

Według informacji VeloNews cały projekt upadł, a ratunkiem okazał się kierunek bliskowschodni. Wcześniej UCI ogłosiła, że sprawa przyznania licencji TJ Sport jest w toku. Ostateczna decyzja miała się pojawić 15 grudnia, ale Międzynarodowa Unia Kolarska poinformowała jedynie, że Androni Giocatolli pozostaje w ProContinental, a temat byłego Lampre-Merida został przemilczany.

Jak głosi powiedzenie – nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. W finansowanie drużyny miały wejść m.in. firmy takie jak Alibaba, J-One czy Wanda, ale ogromnymi zasobami kieruje chiński rząd, który nie spieszy się z decyzjami.

Rząd kontroluje ogromne pieniądze, które wychodzą i wchodzą do Chin. Niektórzy mówią, że potrzeba ponad pół roku, żeby przekazać środki do innego kraju –
powiedział VeloNews Chen Xujie z Biketo.

Kilka osób z drużyny potwierdziło VeloNews, że pojawił się inwestor z Bliskiego Wschodu. Osoba ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich na razie pozostaje anonimowa, ale komisja UCI powinna potwierdzić zmiany najpóźniej do piątku. Przez to nie jest też znana nowa nazwa drużyny, w barwach której będzie jeździł Przemysław Niemiec. Temat chińskiej ekipy WorldTour pozostaje otwarty, ale wygląda na to, że najwcześniej na sezon 2018.

Stijn Vandenbergh: „Paryż-Roubaix jest dla mnie stworzone”

0
Etixx-Quickstep

Belg zaczyna nowy rozdział swojej kariery zawodowej w ekipie AG2R – La Mondiale. Po wielu latach jazdy w roli pomocnika 32-latek zaprezentuje się jako lider francuskiej drużyny na wiosennych brukach.

Vandenbergh rozpoczął przygotowania do jedenastego sezonu w barwach drużyn z cyklu World Tour. Przez ten okres nigdy nie miał okazji pojechać ulubionych wyścigów brukowych na własne konto. W teamie Patricka Lefevere’a zawsze był ekskluzywnym pomocnikiem – najpierw wspierał Toma Boonena, a następnie Nikiego Terpstrę. Pomimo statusu „domestique”, Belg zajmował miejsca blisko podium w ważnych imprezach – był czwarty na E3 Harelbeke, Ronde van Vlaanderen i Gent-Wevelgem oraz piąty na Kuurne-Brussel-Kuurne.

Czego brakuje Vandenberghowi do odnoszenia sukcesów w największych wyścigach? Szczęścia i dynamiki. Belg jest bardzo wytrzymałym zawodnikiem, potrafiącym jechać z najlepszymi kolarzami aż do mety. Na kresce jednak nie ma szans, gdyż prawie każdy przeciwnik jest od niego szybszy. Dlatego jego taktyka głównie opiera się na wymęczeniu oponentów i finiszu z bardzo małej grupy.

Po przejściu do AG2R – La Mondiale, Stijn wreszcie będzie czołową postacią swojej drużyny na wyścigach po bruku. Do pomocy będzie miał Jana Bakelantsa, Samuela Dumoulina, a przede wszystkim młodego Olivera Naesena, który przyszedł do francuskiej ekipy z IAM Cycling. W rozmowie ze stacją telewizyjną Sporza Vandenbergh przyznaje, że bardzo chciał zmienić barwy klubowe, gdyż w Etixxie brakowało mu motywacji:

Po pięciu latach w belgijskiej drużynie czułem się sfrustrowany rolą pomocnika. Mam już 32 lata, więc to najwyższy czas by otrzymać szansę bycia liderem. Cieszę się, że mam w swojej ekipie Olivera. Sądzę, że z jego pomocą uda mi się skutecznie finiszować na największych imprezach.

Główny cel Vandenbergha na rok 2017 to zwycięstwo w Paris-Roubaix. Nowy nabytek AG2R uważa, że „Piekło Północy” najbardziej odpowiada jego parametrom i taktyce:

 Paryż-Roubaix jest dla mnie stworzone. Do tej pory zawsze miałem tam pecha – w jednym sezonie uczestniczyłem w poważnej kraksie, a rok temu nie wystartowałem z powodu choroby.

Vandenbergh nie uniknął pytania na temat swojego byłego lidera Toma Boonena, który na przyszłorocznym Paris-Roubaix chce zakończyć karierę. Stijn został zapytany przez dziennikarzy, co zrobi w hipotetycznej sytuacji, gdy na tym wyścigu we dwójkę uzyskają przewagę dwóch minut nad peletonem i na 2 kilometry przed końcem wyścigu Boonen złapie gumę:

Nie poczekałbym na niego. Chciałbym mieć możliwość ścigać się z Tomem na welodromie w Roubaix i jestem przekonany, że w 9 na 10 przypadków Boonen byłby szybszy ode mnie. Czekać na niego? Nie sądzę, że ktokolwiek zdobyłby się na taki krok. Ja bym tego nie uczynił, chociaż wiem, że ryzykowałbym nienawiść całej Flandrii.

Dyrektor Giro del Trentino nazywa reformę UCI „chaosem”

0
Fot. Naszosie.pl

Dyrektor Giro del Trentino, Maurizio Evangelista, nazywa powiększenie liczby wyścigów rangi World Tour „totalnym chaosem” i twierdzi, że niczego to nie gwarantuje.

Aż jedenastu wyścigom przyznano na sezon 2017 rangę World Tour – w sumie będzie ich trzydzieści osiem i będą rozgrywane od stycznia do października. Do tej pory Międzynarodowa Unia Kolarska (UCI) obligowała wszystkie drużyny World Tour do udziału w imprezach tej samej kategorii, jednak w związku z przeładowaniem kalendarza, w przyszłym sezonie najlepsze drużyny świata będą miały obowiązek brania udziału jedynie w dwudziestu siedmiu „starych” wyścigach World Tour.

„Należy mieć gwarancję dobrej jakości i wiedzieć, jak zorganizowany jest kalendarz wyścigów, natomiast ta sytuacja to jest totalny chaos”, uważa Maurizio Evangelista, który udzielił wywiadu tygodnikowi „Cycling Weekly”.

Dobrym przykładem wyścigu, który otrzymał rangę World Tour, ale pozostanie niezmieniony jest RideLondon-Surrey Classic. Z kolei Giro del Trentino, któremu przewodzi Evangelista, cieszy się o wiele większym prestiżem oraz oferuje ciekawą i wymagającą trasę w Alpach, dzięki czemu uważany jest za próbę generalną przed Giro d`Italia.

Giro del Trentino ma kategorię 2.HC, a w kwietniu przyszłego roku będzie obchodził jubileusz czterdziestolecia istnienia. Maurizio Evangelista otrzymał propozycję awansu do „kolarskiej ligi mistrzów”, ale odmówił.

„Na początku roku UCI wysłała do nas e-maila z propozycją awansu do World Touru. Postawiono nam wiele wymagań, ale w zamian za to żadnych gwarancji. Bazując na danych z zeszłego roku, biorąc pod uwagę wszystkie koszta, wymaga to od organizatora wkładu większego o sto dwadzieścia tysięcy euro. Ale za co jest ten dodatkowy wkład pieniężny? Nie mamy żadnych gwarancji”, wyjaśnił Evangelista.

Do grona World Tour dołączyły między innymi dwa wyścigi odbywające się na Środkowym-Wschodzie – Tour of Qatar i Abu Dhabi Tour. Dubai Tour zdecydował się nie aplikować o licencję World Tour.

Geraint Thomas: „W ubiegłym roku za szybko straciłem kilka kilogramów”

0
Team Sky

Geraint Thomas po raz kolejny przygotowuje się do Tour de France, by pomóc tam swojemu liderowi Chrisowi Froome’owi, ale także by powalczyć o miejsce w czołowej 10. W ubiegłym roku nie wszystko poszło zgodnie z planem, lecz Walijczyk najprawdopodobniej znalazł tego powód.

Po bardzo dobrym Tourze w 2015 roku (kolarz Sky stracił miejsce w czołowej „5” dopiero na 19. etapie), ubiegłoroczna wielka pętla nie była dla Thomasa aż tak udana. Nie dało się ukryć, że jeden z głównych przybocznych Froome’a jest w nieco niższej dyspozycji i ma problemy z utrzymywaniem tempa. Teraz już wiadomo co było powodem problemów.

Już w Szwajcarii nie było najlepiej, a to rozbiło moją pewność siebie, lecz patrząc w tył widzę także drugi, istotniejszy powód słabszej formy. W ubiegłym roku za szybko straciłem kilka kilogramów. Śmiem twierdzić, że zgubiłem ich aż za dużo, do tego bardzo mocno trenując w tamtym okresie. Jestem prawie pewny, że to mnie zgubiło.

W sezonie 2017, jeden z najbardziej wszechstronnych kolarzy w peletonie nieco zmieni swój kalendarz i postara się powalczyć o jak najwyższe miejsce w Giro d’Italia. Jednocześnie jego sezon rozpocznie się od Tour Down Under.

Kolejny młody Norweg na celowniku ekipy WorldTouru

0
truls korsaeth alexander edmondson gianni moscon
Jérémy-Günther-Heinz Jähnick / Wikimedia Commons

To fascynujące, że w liczącej zaledwie 5 milionów obywateli Norwegii co drugi młody mężczyzna wydaje się predestynowany do zrobienia kariery w zawodowym kolarstwie. Po Amundzie Grondahlu Jansenie i Kristofferze Halvorsenie, na celowniku największych ekip znalazł Truls Korsæth.

23-letni zawodnik Team Joker doskonale pokazał się w ostatnich Mistrzostwach Świata, dzielnie wspierając Alexandra Kristoffa i ostatecznie kończąc wyścig ze startu wspólnego w czołowej 20.

Tym samym zwrócił uwagę największych kolarskich, a na portalu procycling.no pojawiła się informacja, że Korsæth zaproszony został do wzięcia udziału w zgrupowaniu Astany. Kontrakt młodego Norwega z jego obecną drużyną obowiązuje do końca przyszłego sezonu, jednak można się spodziewać, że już w roku 2018 zadebiutuje w szeregach WorldTouru.

Stölting Service Group kończy działalność

0
Stölting Service Group

Po zaledwie jednym sezonie na poziomie Pro Conti, drużyna Stölting Service Group zakończy swoją działalność. Zarząd ekipy poinformował niemieckie media, że ich główny sponsor postanowił wycofać się z kolarstwa i w pełni skoncentrować na piłce nożnej.

Także przed rozpoczęciem sezonu 2016 przyszłość niemieckiej drużyny nie była pewna. Wówczas Stölting miał połączyć siły z duńskim sponsorem CULT Energy, jednak ci w ostatnim momencie postanowili zrezygnować z nawiązania współpracy.

Firma Stölting jako jedyny sponsor nie była w stanie dłużej pokrywać całych kosztów utrzymania drużyny na poziomie pro conti, dlatego już latem pojawiły się pogłoski o powrocie w szeregi ekip kontynentalnych.

Niestety, odejście większości zawodników i widoczna utrata motywacji wśród pracowników drużyny ostatecznie zmusiły sponsora do całkowitego wycofania się.

Spośród czynnych zawodników Stöltingu, Gerald Ciolek, Linus Gerdemann, Thomas Koep i Christian Mager pozostają bez kontraktów na kolejny sezon.

 

 

Simon Gerrans: „Esteban Chaves jest w stanie pokonać Froome`a”

0
Fot. Herald Sun Tour

Simon Gerrans i Esteban Chaves mają zamiar stanowić zgrany tandem w australijskich wyścigach otwierających sezon 2017 – Tour Down Under i Jayco Herald Sun Tour. Gerrans uważa, że jego młodszego kolegę stać na pokonanie lidera Team Sky w Jayco Herald Sun Tour.

„Nie wiem, jaki dokładnie skład wystawi Team Sky, ale myślę, że Esteban będzie miał przewagę nad Froomem, ponieważ wcześniej wystartuje w Tour Down Under. Poza tym on zazwyczaj jest w dobrej formie na początku sezonu, bo wraca z solidnego bloku treningowego w Kolumbii”, powiedział Gerrans podczas prezentacji trasy Jayco Herald Sun Tour.

W poprzedniej edycji tego australijskiego wyścigu prym wiodła drużyna Sky na czele z Chrisem Froomem i Peterem Kennaughem. Ostatecznie to Froome wygrał klasyfikację generalną, a „Niebiańscy” całkowicie zdominowali rywalizację.

„Oni wygrywają w ten sposób wiele, wiele wyścigów. My spróbujemy w tym roku czegoś podobnego. To, czy nam się to uda będzie zależało w dużej mierze od tego, w jakiej formie będzie znajdował się Froome”, uważa Gerrans.

36-letniemu weteranowi australijskiego kolarstwa bardziej pasuje trasa Tour Down Under, a filigranowemu Kolumbijczykowi Jayco Herald Sun Tour, zatem obaj panowie z pewnością zamienią się rolami lidera w obu tych imprezach.

Simon Gerrans chciałby w przyszłym sezonie ścigać się więcej niż w 2016 roku, dlatego dodał do swojego kalendarza kilka wyścigów etapowych. Wraz z końcem przyszłego roku kończy mu się kontrakt z drużyną Orica-Scott, w związku z czym znajduje się on na finiszu zawodowej kariery kolarskiej.

„Po australijskich wyścigach skoncentruję się na ‘klasykach’, a następnie na Tour de France, ale bardziej w roli pomocnika. Jeśli zaś o chodzi o drugą cześć sezonu, to podejmę decyzję, gdy dowiem się, ile paliwa zostanie w moim baku po Tourze”, zakończył Gerrans.

Theuns i jego długa droga powrotna do peletonu

0
Fot. Trek-Segafredo

Podczas tegorocznego Tour de France kibice wielokrotnie widzieli kolarzy leżących na szosie po kraksie. Pech ten nie ominął także młodego i utalentowanego Belga z drużyny Trek- Segafredo, Edwarda Theunsa, który leżąc na plecach w rowie zwijał się z bólu. 

Belg w swoim pierwszym sezonie na poziomie World Touru osiągnął kilka dobrych wyników – zajął między innymi trzecie miejsce w Dwars door Vlaanderen, a także był czwarty w Scheldeprijs. W kolejnych miesiącach wygrał etap Baloise Belgium Tour. Podczas indywidualnej jazdy na czas, belgijski sprinter padł ofiarą silnych podmuchów wiatru, które zmiotły go z trasy podczas pokonywania jedynego tego dnia zjazdu.

„Jest lepiej niż się spodziewałem, mogę trenować z harmonogramem. Od czasu do czasu czuję jeszcze ból w plecach. Studiowałem fizjoterapię i wiedziałem, że coś z moimi plecami może być nie tak. To było przerażające, urazy kręgów mogą być naprawdę niebezpieczne.” – mówił Theuns.

„Byłem szczęśliwy, kiedy po wypadku czułem wsparcie mojej drużyny i mojej ukochanej dziewczyny, która spędzała ze mną dużo czasu. Tak naprawdę, gdy po długim okresie czasu wstałem pierwszy raz ze szpitalnego łóżka, musiałem uczyć się chodzić. Było to straszne przeżycie” – dodał Belg.

 

Kalendarz imprez PZKol 2017

1

Polski Związek Kolarski opublikował kalendarz wyścigów zawodowych, które odbędą się w 2017 roku. Ciekawa jest lokalizacja mistrzostw Polski – Gdynia!

Sezon rozpocznie się od etapówki w okolicach Kalisza – „Szlakiem Bursztynowym – Hellena Tour”. Wyścig został lekko przesunięty i zamiast drugiej dekady kwietnia odbędzie się w dniach 31.03-02.04.2017.

W dniach 29.04-03.05 odbędzie się pierwszy wyścig z kategorii UCI – Karpacki Wyścig Kurierów dla orlików. Równolegle w Pucharze Prezydenta Grudziądza (UCI 2.1, 30.04-03.05) powalczą juniorzy, a elita spotka się w Memoriale Andrzeja Trochanowskiego (UCI 1.2, 01.05) i Memoriale Romana Siemińskiego (UCI 1.2, 02.05).

Drugim wyścigiem etapowym sezonu dla elity mężczyzn będzie CCC Tour Grody Piastowskie (UCI 2.2, 05.05-07.05). 13.05 odbędzie się GP Polski w ramach Visegrad 4 Bicycle Race (UCI 1.2).

W terminie okazją do ścigania będzie 17.05-21.05 Bałtyk Karkonosze Tour (UCI 2.2), a początek czerwca to jedyny polski wyścig kategorii UCI 2.1 – Szlakiem Walk Majora Hubala (01-04.06). Niedługo potem – Tour of Małopolska (UCI 2.2, 09-11.06) oraz Memoriał Grundmanna i Wizowskiego (UCI 1.2, 17.06) i Korona Kocich Gór (UCI 1.2, 18.06).

21.06-25.06 to data mistrzostw Polski, które odbędą się w Gdyni – Krokowej. Po wielu latach startów na Dolnym Śląsku czempionat powędrował poza południowo-zachodnią Polskę. 24.06-25.06 w Raszkowie odbędą się Mistrzostwa Polski Szkółek Kolarskich.

Przełom czerwca i lipca to termin Wyścigu Solidarności i Olimpijczyków (UCI 2.2, 28.06-01.07). Juniorzy młodsi i ich rówieśniczki o medale Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży powalczą 23.07. Już trzy dni później elita stanie na starcie Dookoła Mazowsza (UCI 2.2, 26.07-29.07).

Datą znaną od dłuższego czasu jest termin Tour de Pologne. Narodowy wyścig został wyznaczony na dni 29.07-04.08 i utrzymał kategorię 2.UWT. 06.08 w Warszawie odbędzie się Memoriał Stanisława Królaka (UCI CRT), a w weekend 12-13.08 Memoriał Henryka Łasaka (UCI 1.2) i Puchar Uzdrowisk Karpackich (UCI 1.2). Tydzień później kolejne klasyki – Puchar MON (UCI 1.2, 19.08) i Szlakiem Wielkich Jezior (UCI 1.2, 20.08).

Górskie Mistrzostwa Polski odbędą się 26 i 27 sierpnia w miejscowości Wysowa-Zdrój. Po długiej przerwie, w dniach 29.09-01.10, kolarze zakończą sezon szosowy podczas mistrzostw Polski par i drużyn organizowanych przez KTK Kalisz w gminach Godziesze Wielkie, Opatówek i Brzeziny.

Wyścigi szosowe PZKol w sezonie 2017

DATA NAZWA IMPREZY RANGA
31.03-2.04 Ogólnopolski Wyścig Kolarski „Szlakiem Bursztynowym – Hellena Tour 2017”
2.04 Kryterium Uliczne o Puchar Burmistrza Miasta Żagania Eliminacja do MP w kryterium MP w kryterium eliminacja #1
8.04 Międzynarodowe Kryterium Kolarskie „DZIERŻONIÓW 2017”
9.04 Międzynarodowy Wyścig Kolarski „Ślężański Mnich” Memoriał Romana Ręgerowicza Ogólnopolskie Rozpoczęcie Sezonu 2017
22-23.04 Puchar Polski w kolarstwie szosowym Grudziądz-Warlubie-Świecie PP
22-23.04 Puchar Polski w kolarstwie szosowym Zamość PP
29.04-3.05 Karpacki Wyścig Kurierów UCI 2.2
30.04 Ogólnopolski Wyścig Kolarski „O Puchar Wójta Gminy Chrząstowice”
30.04-3.05 Puchar Prezydenta Grudziądza UCI 2.1
1.05 Memoriał Andrzeja Trochanowskiego UCI 1.2
1 – 3.05 Międzynarodowy Wyścig Kolarski Juniorów Młodszych Po Ziemi Kluczborskiej i Oleskiej im. Mieczysława Godzwona, o Puchar Prezydenta RP
2.05 Memoriał Romana Siemińskiego UCI 1.2
3.05 XXII Memoriał Edmunda Groszewskiego Eliminacja Mistrzostw Polski w Kryterium ulicznym dla kobiet MP w kryterium kobiet eliminacja
5 – 7.05 CCC Tour Grody Piastowskie UCI 2.2
6.05 Kryterium Uliczne o Puchar Prezydenta Torunia
6 – 7.05 Eliminacja do Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży Puchar Polski w kolarstwie szosowym Ogólnopolski wyścig Młodzików i Żaków PP EOOM M#1 K#1
11-14.05 Międzynarodowy Etapowy Wyścig Kolarski „Szlakami Jury”
13.05 Visegrad 4 Bicycle Race GP Poland UCI 1.2
14.05 Międzynarodowy Wyścig Kolarski Grand Prix Częstochowy o Puchar Prezydenta Miasta MP w kryterium eliminacja
17-21.05 Bałtyk-Karkonosze Tour UCI 2.2
21.05 Nestle Fitness Tour de Toruń
26-28.05 4 etapowy Ogólnopolski Wyścig Kolarski Juniorów Dobczyce 2017 Mistrzostwa Krajowego Zrzeszenia LZS w kolarstwie szosowym Juniorów MP LZS
27.05 Międzynarodowy Wyścig Kolarski o Puchar Prezydenta Olsztyna MP w kryterium eliminacja
27.05 Międzynarodowy Wyścig Kolarski o Puchar Prezydenta Miasta Poznania Jacka Jaśkowiaka, Rajmunda Gąsiorka i Ryszarda Szurkowskiego pod patronatem Komendanta Wojewódzkiego Policji w Poznaniu
31.05-4.06 Międzynarodowy Wyścig Orlików Przyjaźni Polsko-Ukraińskiej im. Płk. Skopenko
1 – 4.06 Szlakiem Walk Majora Hubala UCI 2.1
2.06 Ogólnopolskie Kryterium Kolarskie o Puchar Burmistrza Miasta Darłowa MP w kryterium kobiet eliminacja
3 – 4.06 Edycja Pucharu Polski w kolarstwie kobiet PP EOOM K#2
3.06 Ogólnopolski Wyścig Kolarski „O Złotą Wstęgę Kaczawy”
3 – 4.06 Memoriał Joachima Halupczoka, Puchar Polski/EOOM PP JM, JMŁM EOOM M#2
8.06 Kryterium o Złoty Pierścień Krakowa
9 – 11.06 Tour of Małopolska UCI 2.2
10 – 11.06 Ogólnopolski Wyścig Kolarski Puchar Polski konkurencje olimpijskie w kolarstwie szosowym pod patronatem Burmistrza Gminy i Miasta Koziegłowy PP EOOM M#3 K#3
11.06 Ogólnopolski Wyścig Kolarski MASTERS
17.06 Grand Prix Doliny Baryczy Żmigród – Milicz XXVII Memoriał Grundmanna i Wizowskiego UCI 1.2
17-18.06 Memoriał Tomka Jakubowskiego Puchar Polski w kolarstwie szosowym Eliminacja do Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży PP EOOM M#4 K#4
18.06 Międzynarodowy Wyścig Korona Kocich Gór UCI 1.2
21-25.06 Mistrzostwa Polski w kolarstwie szosowym Gdynia-Krokowa MP
24-25.06 Mistrzostwa Polski szkółek kolarskich MP
28.06-1.07 Wyścig Solidarności i Olimpijczyków UCI 2.2
30.06-1.07 Puchar Polskiw kolarstwie szosowym PP EOOM M#5 K#5
2.07 Kryterium uliczne „Ognia i czarów” MP w kryterium eliminacja
2.07 Wyścig szosowy Warszawa-Łódź
7 – 9.07 Ogólnopolski Wyścig Kolarski o Puchar Przewodniczącego Krajowego Zrzeszenia LZS
8 – 9.07 Ogólnopolski Wyścig Kolarski o „Wielką Nagrodę Bełchatowa” 4 Memoriał Kazimierza Jasińskiego
9.07 Kryterium Kolarskie o Srebrną Szprychę – Memoriał Zdzisława Walczaka
13-16.07 Międzynarodowy Wyścig Kolarski Juniorów „PO ZIEMI ŁÓDZKIEJ”
20-23.07 Międzynarodowy Wyścig Kolarski Juniorów „Niemen” Białystok – Sokółka – Grodno
22.07 Tyskie Kryterium Szosowe Fiata MP w kryterium eliminacja
23.07 Szosowe Kryterium Kolarskie Memoriał Kazimierza Gazdy MP w kryterium eliminacja
23.07 Ogólnopolska Olimpiada Młodzieży / Mistrzostwa Polski OOM / MP
26-29.07 Dookoła Mazowsza UCI 2.2
29.07-4.08 Tour de Pologne UCI 2.UWT
29-30.07 Ogólnopolska Olimpiada Młodzieży / Mistrzostwa Polski OOM / MP
2 – 6.08 Mistrzostwa Europy w kolarstwie szosowym ME
4.08 Międzynarodowe Kryterium Uliczne Nagroda Grudziądza
5.08 Międzynarodowe Kryterium Uliczne Nagroda Gruczna MP w kryterium kobiet eliminacja
6.08 Wyścig Cudu nad Wisłą
6.08 Międzynarodowy Wyścig Kolarski Memoriał Wojciecha Paducha
6.08 Memoriał Stanisława Królaka UCI CRT
11-13.08 Ogólnopolski Wyścig Kolarski „PO ZIEMI KONIŃSKIEJ” Memoriał Adama Krajewskiego, Wiesława Paradowskiego, Jerzego Mazura i Stanisława Pawlaka
12-13.08 Puchar Polski w kolarstwie szosowym PP
12.08 Memoriał Henryka Łasaka UCI 1.2
13.08 Puchar Uzdrowisk Karpackich UCI 1.2
18-20.08 Wyścig Wincentego Witosa
19.08 Puchar MON UCI 1.2
20.08 Szlakiem Wielkich Jezior UCI 1.2
20.08 Memoriał Henryka Łasaka – juniorzy i juniorzy młodsi
26-27.08 Górskie Szosowe Mistrzostwa Polski MP
3.09 Ogólnopolskie Kryterium Uliczne o Puchar Burmistrza Kórnika 48 Wielki Festyn Rowerowy dla dzieci
3.09 Kryterium o Puchar Burmistrza Miasta Imielin
9 – 10.09 Międzynarodowy Memoriał im. Stanisława Kirpszy, Memoriał J. Gościłły
10.09 Memoriał Stanisława Szozdy – kryterium uliczne
16-17.09 Międzynarodowy Wyścig Kolarski Kobiet „Wolność”
16-17.09 Wyścig Szosowy o Memoriał im. Edwarda Dudzińskiego
17-24.09 Mistrzostwa Świata w kolarstwie szosowym
29.09-01.10 Mistrzostwa Polski drużyn i dwójek MP

Najnowsze artykuły

Simon Carr wycofał się z Giro d’Italia

Dużą stratę poniósł zespół EF Education - EasyPost. Z wyścigu Giro d'Italia wycofał się Simon Carr. Już od początku wyścigu widać było, że Brytyjczyk nie...

Polecane artykuły

Dyrektor Pucharu Prezydenta Grudziądza podsumowuje wyścig [wywiad]

Polskie kolarstwo tworzą przede wszystkim ludzie - ci, którym cały czas się chce działać, tworzyć, szukać sponsorów i innych partnerów oraz przede wszystkim poświ...