fot. Fortuneo-Samsic

Francuski bank Arkéa został głównym sponsorem drużyny Emmanuela Huberta, w której od przyszłego sezonu będzie ścigał się niemiecki sprinter Andre Greipel. W związku z tym należy zapomnieć o nazwie Fortuneo-Samsic, zaś przyzwyczaić się do Arkéa-Samsic.

Informacja o pozyskaniu przez skład Emmanuela Huberta nowego sponsora obiegła internet, a przede wszystkim media społecznościowe we wtorek rano. Wówczas kolarze tej drużyny zamieszczali posty oznaczone hashtagiem #WeAreArkéa.

Uściślając jednak, Arkéa to niezupełnie nowy sponsor tej drużyny, ponieważ  jest filią banku Fortuneo.

Zespół ma za sobą nieudany sezon. Nie wypalił bowiem „gwiazdorski” transfer króla gór i dwukrotnego etapowego zwycięzcy w Tour de France Warrena Barguila, a jedynymi zwycięstwami są te autorstwa Maxime’a Bouet w Tour de Savoie Mont Blank oraz Pierre’a-Luca Perichona w Polynormande.

W przyszłym sezonie skład drużyny pozostanie niemal bez zmian, choć trzeba odnotować transfer niemieckiego sprintera Andre Greipela, który nie domówił się z drużyną Lotto-Soudal, i to właśnie drużynę Fortuneo-Samsic (Arkéa-Samsic) wybrał jako miejscówkę na ostatni, nie da się ukryć, etap kariery.

Emmanuel Hubert podkreślił w oficjalnym oświadczeniu drużyny o zmianie sponsora i nazwy, że stanowi to świadectwo zaufania, jakim ten bretoński bank darzy jego ekipę, ale jednocześnie zobowiązanie do odnoszenia sukcesów i rozwoju.

Wiem, że Arkéa wiele oczekuje od naszej współpracy, dlatego wraz z kolarzami będziemy ciężko pracować, by je spełnić. Nasz projekt jest ambitny, chcemy znajdować się pośród najlepszych drużyn na świecie, zachowując ludzką twarz i promując Bretanię – region, który historycznie jest kojarzony z kolarstwem

– podkreślił Hubert.

Poprzedni artykułCzy walka z dopingiem w kolarstwie ma sens?
Następny artykułKanadyjczyk Burke zamyka skład Leopard Pro Cycling
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. W kolarstwie szosowym urzeka ją estetyka tej dyscypliny stojąca w opozycji do cierpienia. Amatorsko jeździ na rowerze górskim i szosowym, przejeżdżając kilka tysięcy kilometrów rocznie.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments