Firma Drapac Capital Partners ogłosiła, że po dwóch i pół roku współpracy z drużyną World Tour Jonathana Vaughtersa, kończy jej sponsorowanie i skupi się na Drapac EF Cycling – ekipie trzeciej dywizji dla kolarzy do lat 23.
Mimo że wraz z końcem 2018 roku, Drapac zniknie z nazwy drużyny Jonathana Vaughtersa, to nadal będzie z nią blisko współpracować, ponieważ Drapac EF Cycling ma być jej zapleczem.
Filozofia tego australijskiego, kontynentalnego składu polega na tym, że tak samo istotne są zarówno kolarstwo, jak i nauka, dlatego też każdy kolarz musi jednocześnie ścigać się i uczyć na uniwersytecie. Wówczas plany wyścigowe dostosowuje się do kalendarza startów.
Przykładem zawodnika, który z powodzeniem realizuje założenia tej filozofii jest James Whelan, 22-letni zwycięzca tegorocznego wyścigu Tour of Flanders dla orlików. Teraz zaś ma w kieszeni trzyletni kontrakt z drużyną EF Education.
Praca z Michaelem [Michael Drapac, szef firmy Drapac – przyp. M.W.] była wspaniałym doświadczeniem. Podziwiam podejście tej firmy do kształcenia młodych zawodników, które pozwala im koncentrować się na rywalizacji sportowej, ale również na akademickim oraz intelektualnym rozwoju. Bardzo się cieszę, że od przyszłego sezonu będzie z nami jeździł James [Whelan], i mam nadzieję, że w przyszłości dołączy do nas więcej kolarzy z ekipy Drapac
– powiedział Jonathan Vaughters.
Przypomnijmy, że niedawno drużyna EF Education-First ogłosiła, że jej oficjalnym dostawcą odzieży w przyszłym sezonie będzie brytyjska marka Rapha.