Marketingowcy przyzwyczaili nas do tego, że każda kolejna wersja produktu jest lepsza z kilku co najmniej powodów – bardziej odporna, lżejsza, trwalsza… Jako że Vittoria zajmuje się produkcją opon rowerowych od 1953 roku, procesów innowacyjności przeszła już bez liku, wypuszczając obecnie swój najświeższy produkt – Vittoria Corsa N.EXT G2.0. Przyjrzyjmy się jej z bliska.
Jest to uniwersalna opona; ma sprawdzać się w większości typowych warunków. Co sprawia, że jest tak uniwersalna?
Vittoria Corsa N.EXT Została wykonana z kilku nowych mieszanek – główną jej składową jest 2Compound. Ta mieszanka stanowi o wytrzymałości opony N.EXT 2.0; wierzchnia warstwa wykonana jest z mieszanki G2.0 – ma ona za zadanie wpływać na zwiększenie prędkości maksymalnej, jest równocześnie podstawową warstwą, odpowiedzialną za wysoką odporność na przebicia.
Kolejną warstwą – i kolejną zastosowaną w N.EXT mieszanką jest Silica; jej zadaniem jest zwiększenie przyczepności i wydłużenie żywotności opony; w jej skład wchodzi także warstwa Graphene; ta w połączeniu z Silica wyraźnie wypłynęła na wydajność opony Corsa N.EXT. Silica – to kompozycja podnosząca aż o 9% szybkość opony, o 32% jej przyczepność i o 21% odporność na przebicia.
W oponie zastosowany został nylonowy oplot wartości 100 TPI; powstał on w wyniku nałożenia na siebie aż trzech warstw – co oczywiście także przekłada się na trwałość i wydajność opony.
Na chwilę obecną Corsa N.EXT sprzedawana jest w dwóch wersjach – zwykłej i tubeless ready, poniżej jej pełna rozmiarówka:
– 700x24C,
– 700x26C,
– 700x28C,
– 700x30C,
– 700x32C,
– 700x34C.
Waga opony (przy rozmiarze 700x26C) i w wersji zwijanej – to ledwie 200 gram.
Ciekawostka? Naniesiony na oponę kod QR, który przekierować nas może do wszelkich niezbędnych informacji dotyczących właściwości użytkowych opony.
Na zakończenie warto dodać, że w testach, przeprowadzonych w USA, opona ta określona została jako „przykład trwałości” oraz połączenie opon zaawansowanych treningowych z wyścigowymi.
Cena detaliczna: 299 PLN – 349 PLN
Dystrybutor: Velo.pl