Sezon wyraźnie przyspiesza, a w raz z nim pojawiają się kolejne nowe rozwiązania, nowe produkty, czy też nowe opony. Przyjrzyjmy się, co w kontekście nowości ma do pokazania włoski producent opon – Vittoria.

Chwilę po pojawieniu się na rynku nowej opony, dedykowanej jeździe na czas (Corsa Speed Pro-Level TT) Vittoria prezentuje nowe wersje opon, dedykowanych szosie. RideArmor, bo o niej właśnie mowa, podnosi odporność na przebicia na nowy poziom. RideArmor jest szosową, wszechstronną oponą, którą charakteryzuje niezwykła wytrzymałość, odporność na przebicia oraz niskim współczynnikiem oporu toczenia.

Jej skład nie różni się specjalnie od innych produktów Vittoria – skład stanowi mieszanka gum Graphene oraz Silica, a całość dopełnia wzmocniony bok opony oraz nowy typ bieżnika (opony te są kompatybilne z systemem bezdętkowym – od szerokości 28 mm.

RideArmor jest oponą znacznie bardziej wszechstronną – równie dobrze sprawdzi się w jazdach treningowych, jak i dojazdach do pracy, co oczywiście nie lokuje jej w oponach najwyższej klasy a zarazem najdelikatniejszych i z najmniejszą odpornością na przebicie. RideArmor ma być wytrzymałą, dobrą i wyjątkowo trwałą oponą uniwersalnego zastosowania.RideArmor sprawdza się na suchej jak i na mokrej powierzchni – produkowana jest w siedmiu szerokościach – od 26 mm do 38 mm. Opona w rozmiarze 32 mm waży 436 gram.

Warstwa ścianki bocznej – ArmorSkin – zapewnia najlepszą ochronę przed przebiciem oraz ścieraniem. Warstwa boczna wykonana jest z wysokiej jakości tkaniny poliamidowej, którą charakteryzuje miedziany kolor. Całości dopełnia grafen, zmieszany ze specjalną krzemionką – wszystko to minimalizuje opory toczenia oraz zwiększa przyczepność opony. Nylon, znajdujący się w oponie, daje ok. 100 TPI. Kevlar Bead Protection to elastyczna warstwa antyprzebiciowa.

Opona RIDEARMOR G2.0

Jest to także opona, przeznaczona do jazdy w każdych warunkach; wykonana jest z mieszanki 2Compound (grafen oraz krzemionka), która zwiększa odporność na przebicia, także w warstwie bocznej opony oraz pasom, wzmacniającym cały bieżnik.

Mieszanka gum to G2.0; charakteryzująca się niskim współczynnikiem oporu toczenia a zarazem wysoką odpornością na przebicia. Całość „podkręca” jeszcze zastosowana mieszanka Silica – ta znowu wpływa na lepszą przyczepność oraz wytrzymałość. Obie cechy wpływają także na jej żywotność i wydajność.

Nylonowy oplot o współczynniku 100 TPI; wykonany jest z trzech, nałożonych na siebie, warstw. Opona ta jest też kompatybilna z systemem „Hookless” – od rozmiaru 700x28c.

Opona występuje w rozmiarach od 26 mm do 38 mm, a waży (rozmiar 28C) 375 gram. Występuje w wersji zwijana – TLR.

Dystrybutor: www.velo.pl

Poprzedni artykułJonas Vingegaard przeszedł operację odmy opłucnowej
Następny artykułPhilip Roodhooft, szef Alpecin-Deceuninck: „Jesteśmy spokojni. Przed nami kolejne cele”
"Master of disaster" Z wykształcenia operator saturatora; brak możliwości pracy w wyuczonym zawodzie rekompensuję jeżdżąc rowerem i amatorsko się ścigając, bardzo lubię też o tym pisać. Rytm tygodnia, miesiąca i roku wyznacza mi rower. Lubię się ścigać, i gdy jakiś wyścig mi nie wyjdzie, to wśród kolegów-kolarzy mówię, że jestem redaktorem sportowym, a gdy jakiś tekst mi nie wyjdzie, wśród redaktorów mówię, że jestem kolarzem-amatorem. I tylko do teraz nie rozgryzłem, czy bardziej lubię się ścigać, czy też pisać o tym, dlatego nadal zamierzam czynić i jedno i drugie, póki starczy sił.
Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
reko
reko

„W siedmiu szerokościach- od 28mm do 28mm”

Piotr
Piotr

Gramów a nie gram, ludzie… prosta odmiana rzeczownika. Ktoś kto się zajmuje pisaniem powinien chyba ogarniać podstawy języka polskiego?

Tiger Bonzo
Tiger Bonzo

„występuje w wersji zwijana” JPRDL kto to pisał