Fot. Vittoria

Włoski producent kolarskiego ogumienia Vittoria przeszedł bardzo długą drogę od firmy o zasięgu lokalnym do światowego lidera w raptem 30 lat. Obecnie firma zatrudnia około 1300 pracowników, wytwarza ponad 7 milionów opon rocznie uzyskując obrót na poziomie 60 milionów euro.

Co więcej, jest jednym z najbardziej innowacyjnych producentów ogumienia wykorzystywanego w peletonie. Gdy w 2015 roku, po 4 latach prac i blisko 500 prototypach, wprowadziła na rynek opony wykorzystujące grafen miała miejsce mała rewolucja, która przy okazji wygenerowała dodatkowe 15% zysku. Jednak to nie tylko innowacyjność, ale także historia i solidność stoją za sukcesem Vittorii. Każdego roku z jej ogumienia korzystają zawodniczki i zawodnicy ponad 30 zawodowych ekip kolarstwa szosowego i górskiego. W swojej historii firma może pochwalić się dziesiątkami zwycięstw w największych wyścigach szosowych świata oraz 81 medalami olimpijskimi, z czego 32 wykonane były z najcenniejszego kruszcu. Co Vittoria przygotowała na nadchodzący sezon?

Jednymi z nowości są opony Zaffiro piątej generacji. Jest to podstawowa seria modeli opon szosowych obok topowych Corsa i zaawansowanych Rubino. Przeznaczone są one jako opony typowo treningowe ze względu na swoją stosunkowo niską cenę oraz wytrzymałość. Wśród nich wyróżnia się model Zaffiro Pro V G2.0 wykonany z mieszanki gumy z grafenem. Wykorzystanie grafenu zwiększa wytrzymałość mieszanki, a dokładniej odporności na rozcięcia oraz na przetarcia. Na środku bieżnika umieszczona została dodatkowa antyprzebiciowa wkładka celem zapewnić jeszcze większą odporność na uszkodzenia mechaniczne. Zaffiro Pro V G2.0 dostępna jest w jednym rozmiarze (700) i czterech szerokościach (25, 28, 30 i 32 mm). W rozmiarze 700x25C opona waży 310 gramów. Opona Vittoria Zaffiro V jest drutowaną wersją opony Zaffiro Pro. Kosztem braku domieszki grafenu i nieco większej masy zyskuje jeszcze lepszą osłonę antyprzebiciową. Niestety jako jedne z nielicznych modeli szosowych opony serii Zaffiro V nie występują w wersji bezdętkowej. Opona Vittoria Zaffiro Pro V G2.0 kosztuje 119 złotych, a Zaffiro V 63,90 złotych, co sprawia, że są idealnym wyborem do treningów.

Najważniejszą nowością w ofercie Vittorii są wkładki antyprzebiciowe Air-Liner Road dedykowane do szosowych opon bezdętkowych. O ile sama idea wkładki nie jest nowa, to po raz pierwszy mamy do czynienia z wkładkami szosowymi. Te wkładki wielokrotnego użycia zaprojektowano w celu poprawy i optymalizacji osiągów oraz bezpieczeństwa systemów bezdętkowych. Air-Liner amortyzuje oponę i koło przed uderzeniami, zapewniając jednocześnie dodatkowe uszczelnienie. Sześciokątny kształt w połączeniu z obręczą idealne blokuje się zapewniając brak negatywnego wpływu na opór toczenia. Pianka Air-Liner Road jest miękka i zapada się pod ciśnieniem powietrza w oponie. W przypadku jego utraty na skutek przebicia pianka rozszerza się wypełniając objętość opony i pozwala na dalszą bezpieczną jazdę, niczym opony typu run flat w samochodach. Dodatkowo prawdopodobieństwo utraty ciśnienia powietrza w oponie w wyniku dobicia opony spada praktycznie do zera. Ponadto Air-Liner Road umożliwia pracę przy niższym ciśnieniu powietrza, ponieważ zapewnia dodatkową ochronę i poprawia szczelność opony. System Vittoria Air-Liner Road jest kompatybilny ze wszystkimi oponami bezdętkowymi dostępnymi na rynku i zapewni te same korzyści niezależnie od marki. Wkładki Air-Liner Road występują w trzech szerokościach (S, M i L) w zależności od szerokości opony i obręczy z jakimi będą stosowane, a jedna wkładka waży od 24 gramów w rozmiarze S, przez 31 gramów w rozmiarze M, do 39 gramów w rozmiarze L. Wkładki Vittoria Air-Liner Road dostępne są pojedynczo za 169 złotych lub w zestawie dwóch wkładek, zaworów i uszczelniacza za 529 złotych.

Największą dynamikę można zauważyć w segmencie opon przeznaczonych do kolarstwa szutrowego. Znajdziemy w nim pięć nowych wersji opony Terreno Gravel. Poza tym nowe opony dedykowane zarówno elektrycznym, jak i klasycznym rowerom górskim.

Wszystkie modele dostępne są w ofercie firmy Velo oraz Dobrych Sklepów Rowerowych.

Poprzedni artykułDrużyna Jumbo-Visma zatrudniła byłą wioślarkę Amber Kraak
Następny artykułEgan Bernal odwiedził papieża Franciszka. Podarował mu m.in. maglia rosa
Oficer marynarki handlowej z wykształcenia i zawodu. Pracę na morzu łączy z pasją do kolarstwa, a w szczególności do klasyków. Ma jedną wadę - lubi pływać przed i biegać po rowerze.
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
Jacek
Jacek

Przypominam, że sformułowaniem w jęz. angielskim „dedicated to” ma zupełnie inne znaczenie, niż w języku polskim „dedykowane”. Dedykować można książkę, wiersz, inne dzieło sztuki komuś, komu jest się za coś wdzięcznym. Natomiast opony są przeznaczone dla kolarstwa szosowego, rowerów elektrycznych czy klasycznych, a wkładki przeznaczone do szosowych opon bezdętkowych.