W tym roku świętujemy czterdziestą rocznicę pojawienia się na rynku (w 1982 roku) szosowej grupy SHIMANO 105, która z tej okazji została znacząco unowocześniona dzięki przejściu na elektroniczny system zmiany biegów Di2. Niecierpliwie wyczekiwana grupa Shimano 105 R7100 sprawia, że technologia Di2 będzie dostępna dla zupełnie nowej grupy rowerzystów, którzy otrzymają ponadto flagowy 12-rzędowy standard Shimano, łatwy w obsłudze, bezprzewodowy system zmiany biegów oraz jeszcze większą niezawodność w bardziej przystępnej cenie.

Rowerzyści, którzy do tej pory korzystali z mechanicznych systemów zmiany przełożeń, mogą od teraz cieszyć się funkcjonalnością technologii zapożyczonej z najnowszych, przełomowych rozwiązań wprowadzonych w grupach DURA-ACE i ULTEGRA. Shimano 105 Di2 to rezultat wielu lat badań, w którym niezawodna, bezprzewodowa zmiana biegów, dostosowane do użytkownika przełożenia oraz wyjątkowy układ hamulcowy otwierają nową erę wysokiej jakości rozwiązań w atrakcyjnej cenie.

SHIMANO 105 Di2: Nauka o prędkości

Przełomowy elektroniczny system zmiany przełożeń Digital Integrated Intelligence (Di2) został zaprezentowany na rynku w roku 2009. Najnowsza wersja Shimano Di2 została znacząco ulepszona pod względem funkcjonalności, oferując dwanaście przełożeń oraz kokpit bez przewodów. Co więcej, osiągnęliśmy to bez jakichkolwiek kompromisów w zakresie szybkości, precyzji i niezawodności zmiany przełożeń, których rowerzyści oczekują od komponentów ze wszystkich grup Shimano. Zmiana biegów jest zawsze tak samo prosta, w każdych warunkach.

  • Zaawansowana platforma Di2 – gruntownie przebudowany system Di2 zapewnia szybką zmianę przełożeń oraz kokpit wolny od przewodów.
  • Najnowocześniejszy napęd – zoptymalizowany układ 12 przełożeń gwarantuje wyjątkową wydajność oraz płynną zmianę biegów.
  • Dopracowany interfejs i doskonała ergonomia – dzięki idealnemu zrównoważeniu komfortu, aerodynamiki oraz estetyki, Shimano 105 zapewnia bezpieczeństwo i wygodę użytkowania oraz wizualnie „czysty” kokpit.
  • Ulepszony układ hamulcowy – nowe rozwiązania zastosowane w Shimano 105 to nie tylko większa kontrola nad hamowaniem, lecz także cichsza praca i łatwiejsza konserwacja.
  • Nowe karbonowe koła – wyścigowe, bezdętkowe koła wykonane w całości z karbonu to optymalne połączenie doskonałej aerodynamiki, sztywności, wagi i niskich kosztów.

SHIMANO 105 Di2: Bezprzewodowo tam, gdzie trzeba

W grupie Shimano 105 Di2 zastosowano system hybrydowy: kokpit jest wolny od przewodów, natomiast pojedynczy, umieszczony w rurze podsiodłowej akumulator jest połączony przewodami z przednią i tylną przerzutką, co zapewnia absolutną niezawodność w każdych warunkach. Podobnie jak DURA-ACE i ULTEGRA, system Shimano 105 Di2 można łatwo dopasować do indywidualnych potrzeb, korzystając z intuicyjnej aplikacji Shimano E-TUBE PROJECT na smartfonie.

Dzięki E-TUBE PROJECT możesz dostosować działanie napędu do swoich preferencji, regulując szybkość zmiany przełożeń, zmieniając liczbę przełożeń na jednokrotne naciśnięcie przycisku oraz wykorzystując tryb synchroniczny i półsynchroniczny.

Ponadto, system współpracuje z większością komputerów rowerowych produkowanych przez zewnętrzne firmy, w tym m.in. Garmin czy Wahoo, co daje możliwość kontrolowania wyboru przełożenia lub poziomu naładowania akumulatora.

SHIMANO 105 Di2: Dopracowany interfejs i doskonała ergonomia

Nowe dźwignie Dual Control Shimano 105 cechują się niezrównaną ergonomią; kierując się uwagami profesjonalnych kolarzy, wprowadziliśmy w nich takie udoskonalenia, jak podniesione osłony korpusu dźwigni oraz zmodyfikowany kształt, co zwiększa komfort i kontrolę w każdej pozycji. Poprawiliśmy też skuteczność hamowania, dzięki lżejszej i płynniejszej pracy dźwigni oraz lepszej modulacji.

W dźwigniach zastosowano opracowany przez Shimano zintegrowany, bezprzewodowy obwód, cechujący się wysokim bezpieczeństwem danych, dużą szybkością przetwarzania oraz niskim zużyciem energii. W porównaniu do innych bezprzewodowych platform system ten zapewnia znacznie mniejsze prawdopodobieństwo interferencji, szybszą zmianę przełożeń oraz dłuższy czas pracy akumulatora. Dzięki zastosowaniu pojedynczego, schowanego w środku akumulatora, proces ładowania jest prosty, a akumulator jest chroniony przed uszkodzeniem. Gwarantuje to stabilną i niezawodną zmianę biegów w każdych warunkach.

Dźwignia ST-R7170

  • Bezprzewodowa łączność Di2
  • Dźwignia Dual Control 2×12-rzędowa
  • Zmodyfikowana osłona korpusu dźwigni zapewnia lepszą ergonomię i aerodynamikę
  • Lepszy dostęp do przycisków

SHIMANO 105 Di2: Najnowocześniejsza technologia napędu

Dzięki przejściu na 12-rzędową kasetę, seria Shimano 105 R7100 oferuje teraz użytkownikom zarówno wysokie, jak i niskie biegi, zapewniając ich optymalne stopniowanie. To rezultat optymalizacji komponentów napędu, obejmujących m.in. kasetę 11-34 lub 11-36 oraz mechanizm korbowy 50-34 lub 52-36. Współpracując ze sobą, elementy te umożliwiają osiągnięcie niskich (nawet poniżej 1:1) kombinacji przełożeń, dzięki którym rowerzysta może pokonywać jeszcze bardziej strome podjazdy oraz lepiej kontrolować wysiłek. Ciaśniejsze stopniowanie kasety pozwala rowerzyście dobrać wygodną dla siebie kadencję w każdej sytuacji.

Ponadto nowy system jest kompatybilny z wcześniejszymi komponentami, dzięki czemu dotychczasowe koła z 11-rzędową piastą pasują do nowego napędu Shimano 105 Di2.

Korba FC-R7100

  • Mechanizm korbowy HOLLOWTECH II
  • 2×12-rzędowa
  • Kombinacja tarcz:

– 50-34T

– 52-36T, dostępna w późniejszym czasie

Kaseta CS-R7100

  • 12-rzędowa
  • Mała zębatka 11T gwarantuje optymalną wydajność
  • Zoptymalizowane przełożenia zapewniające najwyższą moc przy jak najniższym wysiłku („Sweet Spot”) umożliwiają najwyższą efektywność pedałowania
  • Kompatybilna z piastami 11-rzędowymi
  • 11-34T

Kaseta CS-HG710-12

  • 12-rzędowa
  • Mała zębatka 11T gwarantuje optymalną wydajność
  • Kompatybilna z piastami 11-rzędowymi
  • 11-36T, dostępna w późniejszym czasie

Tylna przerzutka RD-R7150

  • Tylna przerzutka SHIMANO SHADOW
  • Wbudowana łączność D-FLY
  • 12-rzędowa technologia Di2
  • Kompatybilna z kasetami 11-34 i 11-36T

Przednia przerzutka FD-R7150

  • 12-rzędowa technologia Di2
  • Szybka i precyzyjna zmiana przełożeń z przodu

SHIMANO 105 Di2: Lepsze hamowanie

Podobnie jak w przypadku najnowszych grup DURA-ACE i ULTEGRA, nowa grupa Shimano 105 wyposażona jest w cichszy i łatwiejszy w konserwacji układ hamulcowy, który zapewnia większą kontrolę oraz moc. Rozwiązania zaczerpnięte z wyższych grup to m.in. szybsza reakcja na ruch dźwignią z lepszą modulacją oraz o 10% większy prześwit między klockami a tarczą, gwarantujący cichą pracę hamulca. Mechanicy amatorzy docenią też usprawnienie i uproszczenie procesu odpowietrzania, który można przeprowadzić bez zdejmowania zacisku z ramy.

Hamulce BR-R7170

  • Bardziej precyzyjna kontrola oraz wyższa wydajność hamowania
  • 10% większy prześwit między klockami a tarczą
  • Łatwiejsze odpowietrzanie

Nowe karbonowe koła RS710

Shimano konsekwentnie kontynuuje swoją politykę przenoszenia najnowszych technologii do bardziej ekonomicznych grup osprzętu. W tym duchu firma wprowadza na rynek dwa jak dotąd najbardziej atrakcyjne cenowo zestawy kół z karbonu: C32 do podjazdów oraz C46 do wszechstronnego użytku. Oba zestawy mają wiele wspólnego z kołami C36 i C50 z grup Dura-Ace i Ultegra, stanowiąc idealne połączenie aerodynamiki, niskiej wagi oraz sztywności.

W modelu C32 wysokość obręczy wynosi 32 mm, wewnętrzna szerokość obręczy wynosi 21 mm, a docelowa masa to 1502 g. Model C46 ma obręcz o wysokości 46 mm oraz wewnętrznej szerokości 21 mm, a jego masa docelowa to 1610 g. Obydwa pozagrupowe modele są kompatybilne z napędami 11- i 12-rzędowymi, bezdętkowe oraz cechują się atrakcyjnym designem z logo Shimano.

WH-RS710-C32-TL

  • Lekkie koła do jazdy, w której najważniejsze jest przyspieszenie
  • Masa przedniego koła 665 g, tylnego koła 839 g
  • Obręcz bezdętkowa o szerokości wewnętrznej 21 mm

WH-RS710-C46-TL

  • Uniwersalne koła, które sprawdzą się nie tylko podczas ucieczek z peletonu
  • Masa przedniego koła 719 g, tylnego koła 893 g
  • Obręcz bezdętkowa o szerokości wewnętrznej 21 mm

Sugerowane ceny detaliczne:

Rodzaj komponentu Sugerowana cena detaliczna
Mechanizm Korbowy 12rz 822,00 zł
Łańcuch 145,00 zł
Zestaw hamulca tarczowego przód 1 727,00 zł
Zestaw hamulca tarczowego tył 1 730,00 zł
Tarcza Hamulca 160mm Cent Lock 143,00 zł
Tarcza Hamulca 140mm Cent Lock 169,00 zł
Przerzutka Tył 12rz Di2 1 182,00 zł
Przerzutka Przód 2rz Di2 686,00 zł
Bateria Wew BT-DN300 Di2 934,00 zł
Dźwignia Przerz/Ham Lewa 2rz 1 163,00 zł
Dźwignia Przerz/Ham Prawa 12rz 1 163,00 zł
Kaseta 12rz 11-34 326,00 zł
Koło przód RS710-C32 2 522,00 zł
Koło tył RS710-C32 11-12s 2 645,00 zł
Koło przód RS710-C46 2 522,00 zł
Koło tył RS710-C46 11-12s 2 645,00 zł

 

O Shimano Europe:

Misją założonej w 1921 roku firmy Shimano jest umożliwienie klientom bliższego kontaktu z naturą, wspieranie ich w realizacji pasji oraz promowanie nowego stylu życia. Dlatego pragniemy tworzyć wyjątkowy osprzęt i odzież przeznaczone dla rowerzystów. Możemy pochwalić się stuletnim doświadczeniem w opracowywaniu cieszących się międzynarodową renomą komponentów rowerowych. Jesteśmy dumni, że nasze produkty prowadzą do zwycięstwa kolejne pokolenia sportowców i zapewniają nieograniczone możliwości poznawania świata na rowerze. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę: road.shimano.com/pl/

guest
4 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
Ebike od 1976r
Ebike od 1976r

Bardzo dziwna polityka biznesowa Shimano i nie tylko. Elektyczne zestawy przeniesienia napędu idealnie pasują do rowerów elektrycznych głównie miejskich i trakkingowych. I tu brak zestawów 3×6. Dziś na jeden rower szosowy przypada dwadzieścia sprzedanych rowerów elektrycznych. Gdzie tu sens i logika? To rowery elektryczne potrzebują takiego osprzętu a nie szosowe gdzie panuje konserwatyzm i dążenie do jak najniższej masy.
Dziś Shimano i nie tylko zestawem elektrycznym napędu bardziej pokazuje możliwości techniczne firmy niż zdrowy rozsądek biznesowy i oczekiwania rynku. Opisywany zestaw wpadł mi w ręce i po dość kosmetycznym „tuningu” dało się adoptować do napędu 6×3 i sterownika silnika. Panowie z Shimano!!! to raptem kilka godzin pracy przy komputerze, amatora informatyka-elektronika. Przemyślcie Wasz target i wprowadźcie zestawy dla MTB/City o bardziej przyziemnym przełożeniu dla elektryków czyli wspomniane 6×3 albo nawet 3×1, bo w rowerze wspomaganym elektrycznie wielka liczba przełożeń jest zbędna na tylnej osi.

klm
klm

Czy ja widzę 7k za grupę?

Waldek
Waldek

Czemu nie ma kaset 11-25? To ja wolę 11-rzędową 12-25

Negatywny
Negatywny

Zastanawiam sie jaka jest awaryjnosc systemu opartego na elektryce ?!