Mechaniczna grupa Shimano GRX została poszerzona o opcję 12-rzędową, która gwarantuje doskonałe osiągi, nie nadwyrężając przy tym portfela. Sednem jazdy gravelowej jest wyrażanie siebie oraz wolność wyboru stylu jazdy i trasy. Dlatego grupa Shimano GRX oferuje trzy wyjątkowe 12-rzędowe napędy mechaniczne, by każdy rowerzysta mógł wybrać ten najlepszy dla siebie.

UNBEATABLE – SHIMANO GRX 1×12 z kasetą 10-45T

Kolarze, dla których sensem jazdy jest nieustanne poprawianie swoich osiągów oraz ściganie się z innymi zawodnikami, z pewnością docenią zakres przełożeń opcji RX820 1×12 z kasetą 10-45T i tarczą 40 lub 42T. Podobnie jak jej 11-rzędowa poprzedniczka, grupa RX820 zapewnia płynną i niezawodną zmianę biegów, jednocześnie oferując szerszy zakres przełożeń oraz dodatkową zębatkę, dzięki czemu łatwiej jest znaleźć optymalną kadencję, by nie zostać w tyle.

Opcja ta zawiera tylną przerzutkę RD-RX822-GS, kompatybilną z kasetą 10-45T, ze średnim wózkiem oraz z wbudowanym stabilizatorem łańcucha Shimano SHADOW RD+. Zapewnia to cichszą zmianę przełożeń oraz zapobiega spadaniu łańcucha podczas jazdy w trudnym terenie.

Mechanizm korbowy FC-RX820-1
– 1×12-rzędowy
– długość ramienia: 170, 172,5, 175 mm
– opcje tarczy: 40T, 42T
– technologia SHIMANO HOLLOWTECH II
– 655 g (172,5 mm z tarczą 40T)

Tylna przerzutka RD-RX822-GS
– stabilizator łańcucha SHIMANO SHADOW RD+
– największa zębatka kasety: maks. 45T
– wymienny wózek przerzutki GS/SGS
– 290 g

Kaseta CS-M8100-12
– typ bębenka: MICRO SPLINE
– 10-45T
– 461 g

UNSTOPPABLE – SHIMANO GRX 1×12 z kasetą 10-51T

Jeśli lubisz całodzienne – lub wielodniowe – wyprawy rowerowe w górach, wybierz nowy napęd RX820 1×12, który zawiera kasetę 10-51T oraz tarczę mechanizmu korbowego 40 lub 42T. Taka konfiguracja zapewnia optymalne przełożenia do podjazdów, które sprawdzą się nawet na najbardziej stromych szlakach i górskich ścieżkach.

Napęd w tej wersji 1×12 zawiera tylną przerzutkę RD-RX822-SGS z długim wózkiem oraz wbudowanym stabilizatorem łańcucha SHADOW RD+, dopasowaną do kasety 10-51T.

Nowością w grupie sprzętowej GRX tej generacji jest możliwość wymiany wózka przerzutki w przypadku opcji 1×12. Jeśli zatem musisz wymienić wózek lub potrzebujesz innego zestawu przełożeń, nie musisz kupować nowej przerzutki.

Ponadto Shimano wprowadza do gravela swoją sprawdzoną w rowerach górskich technologię MICRO SPLINE – będzie ona dostępna w obydwu opcjach mechanicznych GRX 1×12. Ta lekka aluminiowa konstrukcja bębenka doskonale współpracuje z najmniejszą zębatką 10T, a mniejsze i szerzej rozmieszczone wypusty zapobiegają uszkodzeniom zębatek.

Tylna przerzutka RD-RX822-SGS
– 12-rzędowa
– stabilizator łańcucha SHIMANO SHADOW RD+
– największa zębatka kasety: maks. 51T
– wymienny wózek przerzutki GS/SGS
– 288 g

Mechanizm korbowy FC-RX820-1
– 1×12-rzędowy
– długość ramienia: 170, 172,5, 175 mm
– opcje tarczy: 40T, 42T
– technologia SHIMANO HOLLOWTECH II
– 655 g (172,5 mm z tarczą 40T)

Kaseta CS-M8100-12
– typ bębenka: MICRO SPLINE
– 10-51T
– 470 g

UNDROPPABLE – SHIMANO GRX 2×12

Przeznaczony dla kolarzy jeżdżących w zróżnicowanym terenie, nowy napęd 2×12 RX820 z optymalnym do gravelu zestawem tarcz mechanizmu korbowego 48/31T oraz kasetą 11-34T lub 11-36T. Taka konfiguracja zapewnia bardzo szeroki zakres przełożeń, pozwalający utrzymać właściwą kadencję zarówno w płaskim, jak i pagórkowatym terenie, a także na stromych podjazdach.

Ta wersja napędu zapewnia precyzyjną mechaniczną zmianę przełożeń z przodu i z tyłu, a wbudowany w przerzutkę stabilizator łańcucha SHADOW RD+ gwarantuje bezpieczeństwo na nierównym podłożu. Ciaśniejsze stopniowanie przełożeń pozwala na utrzymanie optymalnej kadencji podczas wyścigów oraz weekendowych przejażdżek z przyjaciółmi. Wersja 2×12 jest kompatybilna z większością dostępnych na rynku kół 700c dzięki zastosowaniu sprawdzonego bębenka piasty HG.

Mechanizm korbowy FC-RX820-2
– 2×12-rzędowy
– długości ramienia: 170, 172,5, 175 mm
– kombinacja tarcz: 48-31T
– technologia SHIMANO HOLLOWTECH II
– 721 g (172,5 mm z tarczami 48/31T)

Tylna przerzutka RD-RX820
– 12-rzędowa
– stabilizator łańcucha SHIMANO SHADOW RD+
– największa zębatka kasety: maks. 36T
– 270 g

Przednia przerzutka FD-RX820
– 2×12-rzędowa
– konstrukcja elementu łączącego daje więcej możliwości prowadzenia linki
– więcej miejsca na szersze opony
o linia łańcucha odsunięta na zewnątrz o 2,5 mm w porównaniu do konwencjonalnej szosowej przerzutki przedniej
– łatwa i precyzyjna regulacja dzięki zintegrowanemu mechanizmowi regulacji napięcia linki
– 95 g

Kaseta CS-R8100-12 i CS-HG710-12
– zakres kasety CS-R8100-12: 11-34T
o 345 g
o typ bębenka: HG i HG L2
– zakres kasety CS-HG710-12: 11-36T
o 391 g
o typ bębenka: HG i HG L2

Ulepszona ergonomia i hamulce

Doskonała ergonomia grupy GRX jest widoczna także w nowej konstrukcji dźwigni hamulca/przerzutki. Mimo zwiększenia liczby przełożeń do dwunastu, manetki serii RX820 mają kompaktowe wymiary, by zapewnić użytkownikom korzystającym z kierownic z rozchyleniem – typowych dla kolarstwa gravelowego – wygodę przez cały dzień. Dzięki zmniejszeniu liczby punktów nacisku oraz zwiększeniu powierzchni Twoje dłonie będą się mniej męczyć, a Ty zachowasz lepszą kontrolę nad rowerem, nawet gdy dajesz z siebie wszystko.

Nowe dźwignie hamulca/przerzutki GRX zapewniają gładką mechaniczną zmianę pomiędzy dwunastoma przełożeniami. Lewa dźwignia przerzutki w napędzie Shimano GRX 2×12 gwarantuje niezrównaną pod względem płynności zmianę przełożeń z przodu. Natomiast w nowych grupach 1×12 zachowano funkcje lewej dźwigni, po raz pierwszy wprowadzone w oryginalnej grupie GRX, tj. model zawierający wyłącznie dźwignię hamulca oraz opcję, która łączy w sobie funkcję hamowania z obsługą regulowanego wspornika siodełka.

 

 

ST-RX820-R/L – dźwignia hydraulicznego hamulca tarczowego DUAL CONTROL
– ergonomia dźwigni i uchwytu dostosowana do jazdy gravelowej
– dopasowana do kierownic z rozchyleniem
– antypoślizgowa powierzchnia dźwigni hamulca
– zapewniający szybką reakcję system płynnej mechanicznej zmiany przełożeń
– 572,5 g (para 2×12)
– 511,2 g (para 1×12)

ST-RX820-LA – dźwignia hydraulicznego hamulca tarczowego i regulowanego wspornika siodełka
– lewa dźwignia hamulca i regulowanego wspornika siodełka
– ergonomia dźwigni i uchwytu dostosowana do jazdy gravelowej
– dopasowana do kierownic z rozchyleniem
– antypoślizgowa powierzchnia dźwigni hamulca
– 263 g

BL-RX820-L – dźwignia hydraulicznego hamulca tarczowego
– lewa dźwignia hamulca
– ergonomia dźwigni i uchwytu dostosowana do jazdy gravelowej
– dopasowana do kierownic z rozchyleniem
– antypoślizgowa powierzchnia dźwigni hamulca
– 222 g

SHIMANO GRX RX610
Z myślą o rowerzystach dysponujących mniejszym budżetem, a także by zróżnicować ceny kompletnych rowerów gravelowych, zmodernizowaliśmy mechanizmy korbowe i dźwignie przerzutek serii 600 tak, by dopasować je do napędów 1×12 i 2×12, wykorzystując technologie zaczerpnięte z serii 800 GRX.

Teksturowana osłona korpusu i antypoślizgowa powierzchnia dźwigni hamulca zwiększają kontrolę nad rowerem w trudnym terenie. Nowe mechanizmy korbowe oferują przełożenia dopasowane do specyfiki kolarstwa gravelowego. Mechanizm korbowy RX610 2×12 z tarczami 46/30 dostępny jest z następującymi długościami ramion: 165, 170, 172,5 i 175 mm. Mechanizm korbowy RX610 1×12 jest dostępny z takimi samymi długościami ramion. Ponadto można go kupić w wersji ze stalową tarczą 38T (nowość) i 40T, pasującymi do kasety 10-45T lub 10-51T.

Mechanizm korbowy FC-RX610-1
– 1×12-rzędowy
– długość ramienia: 165, 170, 172,5, 175 mm
– opcje tarczy: 38T i 40T
– 815 g (z tarczą 40T)

Mechanizm korbowy FC-RX610-2
– 2×12-rzędowy
– długość ramienia: 165, 170, 172,5, 175 mm
– kombinacja tarcz: 46-30T
– 815 g (z tarczami 46/30T)

ST-RX610-R/L – dźwignia hydraulicznego hamulca tarczowego DUAL CONTROL
– ergonomia dźwigni i uchwytu dostosowana do jazdy gravelowej
– antypoślizgowa powierzchnia dźwigni hamulca
– zapewniający szybką reakcję system płynnej mechanicznej zmiany przełożeń
– 611 g (para 2×12)
– 542 g (para 1×12)

BL-RX610-L – dźwignia hydraulicznego hamulca tarczowego
– lewa dźwignia hamulca
– ergonomia dźwigni i uchwytu dostosowana do jazdy gravelowej
– antypoślizgowa powierzchnia dźwigni hamulca

Karbonowe koła gravelowe SHIMANO RX880

Oprócz mechanicznych komponentów GRX wprowadzamy na rynek także ulepszone karbonowe koła gravelowe, zaprojektowane tak, by wytrzymać trudy jazdy po nierównych, gruntowych drogach. Para nowych kół RX880 jest aż o 64 gramy lżejsza od poprzedniej generacji. Wysokość obręczy się nie zmieniła i wynosi 32 mm, co pozwala użytkownikom efektywniej przyspieszać i szybciej pokonywać podjazdy. Koła RX880 są przystosowane do opon bezdętkowych; wewnętrzna szerokość obręczy wynosi 25 mm, co pozwala stosować opony o szerokości od 32 do 50 mm.

Poziom przyjaznej użytkownikom kompatybilności podwyższa także całkowicie przeprojektowana piasta DIRECT ENGAGEMENT zapożyczona z kół DURA-ACE, która płynnie współpracuje z 12-rzędowymi bębenkami MICRO SPLINE oraz HG L2. Umożliwia ona szybkie i efektywne przenoszenie mocy, co z kolei pozwala gwałtownie przyspieszać bez względu na rodzaj podłoża. Zarówno w przednim, jak i tylnym kole piasta RX880 jest połączona z obręczą 24 szprychami J-bend, zapewniającymi kołom wytrzymałość i niezawodność niezależnie od przygód, jakie napotkasz podczas swojej następnej rowerowej wyprawy.

Karbonowe koła bezdętkowe WH-RX880-TL
– piasta z systemem DIRECT ENGAGEMENT
– wysokość obręczy: 32 mm
– szerokość wewnętrzna: 25 mm
– obręcz wykonana całkowicie z karbonu
– zalecany rozmiar opon: 32-50 mm
– wymienny bębenek: wybierz między MICRO SPLINE lub HG L2
o Uwaga: brak kompatybilności z 11-rzędowymi kasetami HG
– 1394 g (MICRO SPLINE)
– 1397 g (HG L2)

Poprzedni artykułPasmo nieprawdopodobnych zdarzeń – zapowiedź 6. etapu Vuelta a España 2023
Następny artykułSam Welsford przenosi się z Team DSM do BORA-hansgrohe
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments