W listopadzie ubiegłego roku firma Giant zaprezentowała serię komponentów rowerowych, które są sygnowane marką Cadex. Jak większość topowych producentów, także Giant wypuścił na rynek swoje własne produkty. Do tej pory zarezerwowane były tylko dla zawodowych ekip kolarskich ścigających się na rowerach tej marki. Od sezonu 2021 trafiają do szerszego grona odbiorców. W ofercie znajdują się koła szosowe, siodło i opony.

#OVERARCHIVE

Taki hasztag można było oglądać w sezonie 2020 na kołach zawodowej World Tour’owej grupy CCC Team. Zanim zostały wprowadzone do sprzedaży były testowane, modernizowane, na najlepszym poligonie doświadczalnym jaki tylko można sobie wymarzyć. Sama nazwa produktów Cadex jest niejako powrotem do legendarnej nazwy pierwszego karbonowego roweru, który nosił nazwę Giant Cadex 980 C z 1987 roku.

Koła karbonowe Cadex

W bieżącej kolekcji do produkcji karbonowych kół został zastosowany najwyższej klasy, specjalnie zaprojektowany kompozyt. Produkcja odbywa się w pełni zautomatyzowanej fabryce co przekłada się na dokładniejsze wykonanie i powtarzalność wysokiej jakości produktów.

Obręcze wykonane są w technologii hookless – bez rantu. Po wykonaniu wielu testów między innymi w tunelu aerodynamicznym okazało się, że opory powietrza są mniejsze. Kolejne testy pokazały, że znacznie poprawiło się odprowadzanie ciepła w przypadku zastosowania klasycznych hamulców szczękowych. Cadex jako jeden z niewielu producentów posiada również taki wariant kół dla konserwatystów.

Ważnym elementem kół są szprychy. We wszystkich wariantach kół mamy spłaszczone, karbonowe szprychy. Ich zalety to lepsza aerodynamika, większa sztywność i mniejsza podatność na zmęczenie materiału. Zaplot został nazwany jako Dynamic Balanced Lacing, który według producenta zapewnia optymalne naprężenia i pozwala jak najefektywniej przełożyć wysoką moc podczas pedałowania.

 

Do wyboru w kolekcji są 4 rodzaje kół. Dwa pod hamulce tarczowe, dwa pod klasyczne.

Występują również w dwóch wysokościach stożka 42 mm i 65 mm.

Cadex Disc 42 – masa 1327 g, cena 11 598 zł
Cadex 65 Disc – masa 1501 g, cena 12 598 zł
Cadex 42 – masa 1265 g, cena 11 598 zł
Cadex 65 – masa 1425 g, cena 12 598 zł

Opony Cadex

Mieszanka wykonana na bazie krzemionki, sprecjalnie opracowana dla Gianta zmniejsza opory toczenia i oferuje zwiększoną przyczepność na zakrętach, szczególnie na mokrej nawierzchni. Race Shield to ultralekka i odporna na przecięcia powłoka z Kevlaru® . Sprawia, że opony CADEX zapewniają doskonałą ochronę przed przebiciem, bez konieczności rezygnacji z niewiarygodnego wyczucia drogi.

Występują w trzech szerokościach 23,25 i 28 mm, dzięki czemu każdy znajdzie odpowiedni wariant dla siebie. Oczywiście można je stosować w systemie bezdętkowym. Cena jednej opony to 349 zł. Waga w rozmiarze 25 to 270 gramów a TPI jest jednakowe dla wszystkich i wynosi 170.

Siodło Cadex Boost

Podstawą konstrukcji siodełek CADEX jest rama wykonana z kompozytu włókna węglowego. Taki zabieg eliminuje ugięcia, zapewniając największe możliwe przeniesienie mocy. To standard w obecnych na rynku komponentach szosowych najwyższej jakości. Nie bez znaczenia jest też waga – tutaj mamy bardzo lekkie 138 gramów.

Siodło występuje tylko w jednym rozmiarze. Jego szerokość to 149 mm, natomiast długość 246 mm. Mocowane jest na karbonowych 9 mm prętach. Posiada uchwyt do montażu akcesoriów, na przykład lampki. Warstwa wierzchnia wykonana jest z dwóch rodzajów tworzywa, które ma zapobiegać zmianom pozycji kolarza podczas pedałowania.

Cena siodła Cadex Boost to 1 199 zł.

Produkty CADEX objęte są 2-letnią gwarancją i 5-letnim programem wymiany w razie wypadku.

Więcej informacji: www.cadex-cycling.com/pl

Dystrybutor: Giant Polska

Poprzedni artykułGino Mader: „Cechą mistrzów jest potrzeba wygrywania”
Następny artykułWout van Aert: „Zrobiłem wszystko, co mogłem”
Ekonomista, mazowiecki kolarz amator, wielbiciel ciastek, mięsożerca. Na co dzień wychowujący dwójkę dzieci, w wolnych chwilach znajdujący czas na treningi. Ulubione wyścigi : Giro i Strade Bianche.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments