fot. BORA-hansgrohe / bettiniphoto

Drużyna BORA-hansgrohe poinformowała, że Maximilian Schachmann, w którego podczas wyścigu Il Lombardia uderzył samochód spoza kolumny wyścigu, ma złamany obojczyk. Kontuzjowani są także Emanuel Buchmann i Gregor Muhlberger, którzy uczestniczyli w kraksie podczas czwartego etapu Dauphiné. 

Sobota okazała się słodko-gorzka dla drużyny BORA-hansgrohe. Podopieczni Ralpha Denka cieszą się z etapowego zwycięstwa „na solo” Lennarda Kämny w Dauphiné, ale z drugiej strony muszą pogodzić się z kontuzjami trzech innych wartościowych kolarzy, i to w najbardziej gorącym momencie reaktywowanego po przerwie związanej z pandemią koronawirusa sezonu 2020.

Złamań doznali Maximilian Schachmann (obojczyk) oraz Gregor Muhlberger (nadgarstek). Mistrz Niemiec stał się ofiarą zaniedbania organizatorów wyścigu Il Lombardia, którzy wpuścili na trasę trwającego wyścigu cywilny samochód. Muhlberger uczestniczył z kolei w jednej z kraks podczas etapu francuskiego wyścigu etapowego, jednak przy bilansie jego obrażeń należy postawić znak zapytania, ponieważ przejdzie jeszcze badanie CT, które ostatecznie potwierdzi lub wykluczy inne złamania.

Najlżejszych kontuzji doznał czwarty w ubiegłorocznym wyścigu Tour de France Emanuel Buchmann, który nabawił się jedynie krwiaka.

Warto również dodać, że jeśli idzie o wyścigu Dauphiné, niepewny startu do niedzielnego ostatniego etapu jest również lider wyścigu Primož Roglič, który także leżał w kraksie. Jak informuje dyrektor sportowy w drużynie Jumbo-Visma, Słoweniec jest bardzo zbolały i ostateczna decyzja dotycząca tego, czy będzie kontynuował ściganie zapadnie o poranku.

Poprzedni artykułIl Lombardia: Koniec sezonu dla Remco Evenepoela. Ma złamania
Następny artykułJakob Fuglsang: Wiedziałem, że mogę wygrać, ale łatwiej jest powiedzieć niż zrobić”
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. W kolarstwie szosowym urzeka ją estetyka tej dyscypliny stojąca w opozycji do cierpienia. Amatorsko jeździ na rowerze górskim i szosowym, przejeżdżając kilka tysięcy kilometrów rocznie.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments