Grupa szosowa Shimano dla początkujących kolarzy

W grupie osprzętu dla początkujących kolarzy Shimano ogłosiło i zaprezentowało ulepszoną wersję popularnej serii Tiagra, zapewniającą lepsze hamowanie i większe bezpieczeństwo.
Nowe klamkomanetki Dual Control (ST-4720-L/R zastąpią poprzednie nieseryjne klamki ST-RS405. Na wzór grup Dura-Ace, Ultegra i 105 zostały wyposażone w smukły korpus oraz układ hydrauliczny, który poprawia modulację siły podczas hamowania.

10-biegowy mechanizm zmiany przełożeń Tiagra został ulepszony w porównaniu do dźwigni ST-R405, aby zapewnić szybszą zmianę biegów na kasecie. Umożliwia to kolarzom błyskawiczną zmianę kilka przełożeń o kilka zębatek w ułamku sekundy. Bez wątpienia przyda się to podczas sprintu, ucieczki lub wspinaczki. Pojawiła się także wersja znana z grup 105 i Ulegra, czyli krótka dźwignia i większy profil zewnętrzny (ST-4725-L/R), dla kobiet i zawodników o mniejszych dłoniach. Daje to niespotykaną dotąd jak na Tiagrę wygodę i pewność.

Lżejsza kombinacja przedniej tarczy 48-34T dla dwu-blatowej korby Tiagra FC-4700 pojawia się obok dobrze znanych 52-36T i 50-34T. Mniejsza różnica między blatem, a mniejszą zębatką kompensuje mniejszy zakres pomiędzy najmniejszą, a największą zębatką w kasecie przez co powinna sprostać wymaganiom większości kolarzy.
W końcu na poziomie Tiagry pojawił się zestaw piast (HR-RS470 / FH-RS470) z 12mm osią E-THRU do hamulców tarczowych. W połączeniu z kompatybilną ramą osie zwiększą sztywność koła i pozwolą na dokładniejsze ustawienie hamulców tarczowych. Ten 10 lub 11-biegowy zestaw piast jest dostępny dla obręczy z 28 lub 32 otworami, pod hamulce tarczowe, z O.L.D. 110 i 142mm.

Poprzedni artykułMollema liderem walecznego Trek – Segafredo na Giro d’Italia 2019
Następny artykułTrasa pierwszego etapu Giro d’Italia 2019 na platformie Zwift!
Pomysłodawca, założyciel i właściciel naszosie.pl. Z wykształcenia ekonomista, kilkanaście lat zarządzający oddziałami banków. Pracę w „korpo” zakończył w 2013 i wtedy to zdecydował poświęcić się tylko pasji. Na szosie jeździ amatorsko od ponad 20 lat. Mąż i ojciec dwóch synów.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments