Fot: Copyright Daniel Geiger/Merida Europe

Vincenzo Nibali i inni zawodnicy Bahrain-Merida popracowali w tunelu aerodynamicznym w Mediolanie. Kolarzom i inżynierom Meridy towarzyszyli specjaliści od aerodynamiki z Formuły 1. Wszyscy mieli jeden cel: zmniejszyć opory powietrza w perspektywie nadchodzących etapów z jazdą na czas, głównie w wielkich tourach.

Aerodynamika to w kolarstwie słowo-klucz. Dążenie do jak najmniejszych oporów powietrza wiąże się z niezliczonymi godzinami testów w tunelu aerodynamicznym. Wiele uzyskanych tam drobnych udoskonaleń przybliża do końcowego sukcesu na trasie. Z myślą o nim intensywnie pracowała ostatnio grupa Bahrain-Merida z Vincenzo Nibalim na czele.Już w maju będzie on bronił tytułu w Giro d’Italia, na trasie setnej edycji wyścigu znajdą się dwie indywidualne „czasówki”.

Fot: Copyright Daniel Geiger/Merida Europe

Inżynierowie Meridy, wspólnie ze specjalistami od aerodynamiki z Formuły 1, pomagali mu przygotować się do nich jak najlepiej pod względem pozycji na rowerze. Model do jazdy na czas Merida Warp TT daje kolarzom Bahrain-Merida wiele możliwości indywidualizacji i uzyskania maksymalnie efektywnej i wygodnej pozycji. Oprócz poszukiwania optymalnego układu ciała na rowerze, specjaliści od aerodynamiki testowali w tunelu w Mediolanie także różne szczegółowe rozwiązania dotyczące samego sprzętu.

Foto: Copyright Daniel Geiger/Merida Europe

Vincenzo Nibali nie był jedynym zawodnikiem Bahrain-Merida, który wziął udział w testach. Uczestniczyli w nich również Ion Izaguirre, Ramunas Navardauskas, Manuele Boaro, Konstantin Siwcow, Ondrej Cink i David Per. Wizyta w tunelu aerodynamicznym także ich powinna lepiej przygotować do walki z czasem na trasie.

Informacja prasowa

Poprzedni artykułTour de Normandie: Holender Van Schip zwycięski, Kasperkiewicz 16.
Następny artykułWypowiedzi po 3. etapie Volta a Catalunya
Pomysłodawca, założyciel i właściciel naszosie.pl. Z wykształcenia ekonomista, kilkanaście lat zarządzający oddziałami banków. Pracę w „korpo” zakończył w 2013 i wtedy to zdecydował poświęcić się tylko pasji. Na szosie jeździ amatorsko od ponad 20 lat. Mąż i ojciec dwóch synów.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments