Tarmac_2015Podczas gdy zawodnicy walczą w Wielkiej Pętli o żółtą koszulkę lidera, producenci rowerów toczą wojnę technologiczną. 

Najwięksi producenci rowerów robią wszystko aby kolarze na ich rowerach i ich osprzęcie osiągali najlepsze rezultaty. Wyniki ich maszyn na Tour de France często przekładają się na sprzedaż rowerów w dalszej części sezonu.

Oto rowery i części z największą ilością zwycięstw po pierwszych 10 etapach Tour de France 2014:

Rowery:

1 miejsce: 2015 Specialized Tarmac – cztery etapy

Pomimo trzech zwycięstw Marcela Kittela, to zwycięstwa Vincenzo Nibali’ego (dwa), Tony Martina i Mateo Trentina dały firmie Specizlized pierwsze miejsce.

2 miejsce: Giant Propel – trzy etapy (Kittel)

3 miejsce: Bianchi Infinito CV (Boom), Ridley Noah FAST (Greipel) oraz Focus IzalcoMAX (Kadri) – każdy po jednym etapie.

Grupy osprzętu:

1 miejsce: Campagnolo Super Record oraz Shimano Dura Ace – każdy po cztery etapy.

2 miejsce: SRAM Red – dwa etapy (Martin, Trentin)

Koła:

1 miejsce: Shimano Dura Ace – cztery wygrane

Shimano prowadzi w tym rankingu głównie dzięki zwycięstwom Kittela, który jeździ na kołach C50s.

2 miejsce: Corima i Zipp – po dwa etapy każda z firm (Nibali, Martin, Trentin).

3 miejsce: Fulcrum i Campagnolo – po jednym etapie (Kadri i Greipel)

Kaski:

1 miejsce: Specialized S-Works Evade/Prevail – cztery zwycięstwa

Spec Evade, który ochrania głowę m.in. Michała Kwiatkowskiego, to kask który mieli podczas swoich triumfów Trentin, Nibali (dwa razy) i Martin.

2 miejsce: UVEX Race 5 – trzy zwycięstwa (Kittel)

3 miejsce: Bell Star Pro (Boom), Lazer Z1(Greipel), Ekoi Ekcel (Kadri) – po jednej wygranej każdy

Buty: 

1 miejsce: SIDI Wire oraz Shimano R320 – każdy po trzy wygrane

Kittel ratuje Shimano, bo dzięki jego trzem triumfom japońska firma ma tyle samo zwycięstw co konkurencyjne SIDI. W butach SIDI wygrywali: Boom, Martin, Trentin.

2 miejsce: Specialized S-Works – dwa zwycięstwa (Nibali)

3 miejsce: Garnae G.Chrono (Greipel) oraz  Mavic Pre-Production Shoe (Kadri) – po jednej wygranej

Źródło: Peleton Magazine

Foto: Specialized

 

 

 

 

 

Poprzedni artykułAlberto Contador chce wrócić już na Vuelta a Espana! [aktualizacja]
Następny artykułBDC MarcPol i Reprezentacja Polski na starcie Czech Cyling Tour 2014
Pomysłodawca, założyciel i właściciel naszosie.pl. Z wykształcenia ekonomista, kilkanaście lat zarządzający oddziałami banków. Pracę w „korpo” zakończył w 2013 i wtedy to zdecydował poświęcić się tylko pasji. Na szosie jeździ amatorsko od ponad 20 lat. Mąż i ojciec dwóch synów.
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
Roman
Roman

Spec od wielkich hec wygrywa a swoją drogą ciekawe jak to było na prawdę z ramą AC bo ta cała sytuacja szyta jest grubymi nićmi, oświadczenia srutut a tak czysto hipotetycznie gdyby to faktycznie była wina tarmaca sl5 jeszcze lżejszego i jeszcze bardziej wytrzymałego 😉 ale to tylko moje dywagacje, pewnie tak nie było skoro tak zapewniają zobaczymy nie oglądałem dzisiejszego etapu ale ciekaw jestem czy wszystkie ekipy sponsorowane przez speca jechały na tych samych rowerach. A może to wina mechanika który zrobił podmiankę na ramę z Alibaby i trochę dorobił do marnej pensji 😉 a spec ostrzega, że takie to się łamią szczególnie 😉 pozdrawiam