Brian CooksonMiędzynarodowa Unia Kolarska zaprezentowała dziś propozycję zmian, które chce wprowadzić w światowym peletonie do 2020 roku. Początek reformy planowany jest na sezon 2015.

Dotychczasowy system z podziałem na WorldTour, Professional Continental i Continental Teams, miałby zostać zastąpiony nową reformą. Według niej, WorldTour może zostać podzielony na dwie dywizje. Z kolei w trzeciej, znalazłyby się dotychczasowe zespoły pro-kontynentalne i kontynentalne.

W pierwszej dywizji znalazłoby się 16. zespołów, które miałby limit startowy ograniczony do 120 dni (obecnie jest to 154 dni). W drugiej dywizji zarejestrowanych ma być osiem ekip z limitem 50 dni. Dywizja trzecia miałaby prawo startu we wszystkich imprezach z kalendarza Europe Tour, America Tour, Asia Tour, Africa Tour oraz Oceania Tour, czyli wyścigach HC oraz 1. i 2. kategorii UCI.

Wyniki drużyn z wszystkich dywizji łączone byłby do jednego rankingu, który pod koniec sezonu decydowałby o przynależności do danej dywizji w następnym sezonie.

UCI chce wyjść także naprzeciw problemowi, który zgłaszają w ostatnich latach sami zawodnicy. Chodzi to o bardzo długi kalendarz w którym wiele imprez ze sobą koliduje. Po reformie, miałby on ograniczyć się do przedziału luty-październik. Wyścigi miałby odbywać się w weekend. Szczególnie w niedzielę. Najważniejsze imprezy nie mogłyby ze sobą kolidować, a ich długość ma zostać skrócona do 5-6 etapów.

 

Foto: bettiniphoto.net

Andrzej