Włoska Vittoria to jeden z czołowych dostawców ogumienia do peletonu zawodowego.  Opony tej firmy używane są przez zespoły pro-tourowe jak: Euskatel-Euskadi, Lampre-ISD, Rabobank i Quick-Step. W Polsce na Vittoriach ścigają się kolarze BDC Team.

Roczna produkcja firmy to ponad 7 milionów opon, w tym kilkaset tysięcy topowych opon o bawełnianym splocie – zarówno szytek, jak i „klinczerów”. Ponieważ włókno bawełniane ma znakomity stosunek lekkości do siły oplot topowej opony może mieć wartość aż 320 TPI. Im większa wartość oplotu tym większa elastyczność opony, co ma znaczenie przy zakrętach, lepsza amortyzacja wstrząsów i mniejszy opór toczenia.

Najpopularniejszą oponą wśród zawodowców jest szytka Corsa Evo CX, która waży 245 gr i występuje w 5 wersjach kolorystycznych. Jest to guma przeznaczona na mieszane warunki, równie dobrze sprawdza się zarówno na mokrym jak i suchym.

Dla ambitnych amatorów najlepszym wyborem będzie Diamante Radiale. Jest to opona zbudowana z włókna nylonowego o gęstości oplotu 220 TPI. Co ciekawe oplot jest skierowany niekonwencjonalnie bo w położeniu 85 st w stosunku do kierunku jazdy ( standardowe opony – 45 st ). Dzięki temu rozwiązaniu opona jest uelastyczniona i szybka w zakrętach. Doskonała przyczepność zaś pozwala ograniczyć o milimetr szerokość i zaoszczędzić cenne gramy. Dlatego też Diamante Pro Radiale w wersji dętkowej w standardzie ma 22 mm szerokości i waży 195 gr. Opona ta ma jeszcze lżejszą wersję Diamante Pro Light ważącą o 20 gr. mniej, ale jest ona rekomendowana jedynie na suche warunki.

Opony Vittoria dystrybuuje w Polsce BDC-Bike.

Bartek

Foto: www.vittoria.com