108. edycja Paryż-Roubaix, zaplanowana na 10 kwietnia, zaczyna nabierać kształtów. Dyrektor wyścigu Jean-François Pescheux i jego asystent Thierry Gouvenou, który zajął siódme miejsce w wyścigu w 2002 r., są w trakcie finalizacji tegorocznej trasy wyścigu. W tym tygodniu odwiedzili północną Francję i zrobili przegląd brukowanych dróg.
Jak można przeczytać w L’Equipe trasa z 2010.r, będzie wzbogacona w pięć nowych sektorów brukowanych, z których trzy zostały już wykorzystane w 1980 i w 2005 r.: Préseau, Aulnoy i Famars. Te trzy sektory będą bezpośrednio poprzedzać słynną sekcję w lasku Arenberg, a zatem powinno dodać nieco pikanterii.
„Aulnoy jest trudne,” powiedział Pescheux. „Z kolei sześć lat temu, na Famars rozpoczęły się decydujące ataki”.
Ponadto, pojawią się dwa zupełnie nowe sektory, natychmiast po Arenbergu: sektor Millonfosse (1.4 km). Kolejny ma 1,1 km długości i znajduje się na odcinku między Brillon i Tilloy. Pescheux jest ciekaw Millonfosse, ponieważ jest szeroka a kostka jest w dobrym stanie. „To będzie bardzo szybki odcinek,” powiedział.
Najbardziej spektakularny odcinek w lasku Arsenberg, został przesunięty z 90 na 80 kilometrów przed welodromem w Roubaix.
Foto: www.corvospro.com