Już we wtorek wystartuje 34. edycja Wyścigu Dookoła Trydentu. Obok największych sław światowego kolarstwa w wyścigu pojedzie aż 13 Polaków, w tym ekipa Mróz Active-Jet. Przedstawiamy trasę i kolarzy Giro del Trentino.


Wyścig rozpoczyna się jazdą indywidualną na czas, następnie na kolarzy czekają trzy górskie etapy. Łączny dystans to nieco ponad 521 kilometrów. Giro del Trentino rozgrywane jest w Północnych Włoszech, na terenie Trydentu i Południowego Tyrolu, składa się z czterech etapów.

Krótkie i intensywne Giro del Trentino, pełne stromych podjazdów jest idealnym testem dla zawodników przygotowujących się do Giro d`Italia. Trentino pozwala doszlifować formę i sprawdzić kondycję najgroźniejszych rywali. Kilku kolarzy wygrywało w jednym sezonie oba wyścigi, byli to Francesco Moser, Gilberto Simoni, Paolo Savoldelli i Damiano Cunego.

Tytułu sprzed roku będzie bronił Ivan Basso (Liquigas), a jeśli on nie podoła, to Liquigas ma drugiego asa w osobie Franco Pellizottiego. „Gazowemu” duetowi przeszkodzić będą chcieli tacy zawodnicy jak Stefano Garzelli (Acqua & Sapone), Riccardo Ricco (Ceramica Flaminia), Alexander Vinokourov (Astana), Jose Rujano (ISD-Neri), czy Michele Scarponi (Androni Giocattoli). Zagadką jest dyspozycja wracającego po dyskwalifikacji Michaela Rasmussena (Miche). Na Giro del Trentino Lampre zatrudniło Gilberto Simoniego, który wyścigiem rozgrywanym na swojej rodzinnej ziemi, chce zakończyć 25-letnią karierę zawodniczą.

Polscy kolarze startujący w Wyścigu Dookoła Trydentu: 3. BODNAR Maciej (Liquigas), 7. SZMYD Sylwester (Liquigas), 28. SAPA Marcin (Lampre), 94. HUZARSKI Bartosz (ISD-Neri), 153. NIEMIEC Przemysław (Miche).

Skład ekipy Mróz Active-Jet:

161. RUTKIEWICZ Marek ,

162. MORAJKO Jacek,

163. WITECKI Mariusz ,

164. TACIAK Mateusz,

165. JANIACZYK Błażej,

166. KOMAR Mateusz ,

167. OSIECKI Łukasz,

168. HALEJAK Wojciech

Trasa Giro del Trentino 2010:

Etap 1. wtorek, 20 kwietnia. Jazda indywidualna na czas. Riva del Garda – Torbole sul Garda, 12,5 km.

Trasa czasówki biegnie w malowniczej scenerii północnego brzegu jeziora Garda. Mimo że jest płaska jak stół, może sprawić trudności wynikające z licznych skrzyżowań i zmian kierunku jazdy. Będą one wymagały maksymalnej koncentracji i ostrożności. Na krętych odcinkach można zarówno zyskać, jak i stracić. Pomiar czasu znajduje się na 5,9 kilometra od startu.

Etap 2. środa, 21 kwietnia. Dro – San Martino di Castrozza, 172 km

Pierwszą trudność na drugim etapie będzie stanowił dziesięciokilometrowy podjazd o średnim nachyleniu 6% zaczynający się po 50 kilometrach rywalizacji. Jednak prawdziwym wyzwaniem będzie Passo del Broccon (1616 m n.p.m.). Jest to 18-kilometrowy podjazd o nachyleniu 7,6%, a na jego szczycie znajduje się premia górska pierwszej kategorii. Potem jeszcze kilkadziesiąt kilometrów zjazdów i decydująca wspinaczka do San Martino di Castrozza (1466 m n.p.m.). Podjazd liczy 13 km, jego średnie nachylenie to 6,4%. Meta znajduje się na szczycie, co zwiastuje interesującą końcówkę.

Etap 3. czwartek, 22 kwietnia. Fiera di Primiero – Trento, 164 km

Trzeci etap wyścigu już od samego startu przywita kolarzy długim, 23-kilometrowym podjazdem pod słynne Passo Rolle (1984 m n.p.m.). Średnie nachylenie tej wspinaczki wynosi 6%, a na szczycie jest premia górska pierwszej kategorii. Przez następne 40 kilometrów kolarze będą zjeżdżać, a na 80 kilometrze znajdą się u podnóży Montesover (1130 m n.p.m.). Podjazd pod tę górę jest wprawdzie krótki, bo liczy około 3 km, ale za to stromy – średnie nachylenie wynosi 10%. Na szczycie premia górska drugiej kategorii. Od tego momentu kolarze będą już mieli z górki, z jednym tylko niewielkim podjazdem 30 kilometrów przed metą. Końcówka płaska.

Etap 4. piątek, 23 kwietnia. Arco → Alpe di Pampeago, 172 km

Ostatni dzień wyścigu to znowu góry. Wyjazd z miejscowości Arco (90 m n.p.m.) i już od początku etapu droga delikatnie wznosi się i trwa to aż do 71 kilometra. Ta ciągnąca się wspinaczka o średnim nachyleniu 3,5% kończy się premią górską drugiej kategorii w Andalo (1041 m n.p.m.). Następnie czeka kolarzy ostry zjazd, a potem znów do góry. Decydującym dla tego etapu, a być może i całego wyścigu, będzie ostatnia wspinaczka z metą na szczycie w  Alpe di Pampeago (1767 m n.p.m.). Ten stromy podjazd rozpocznie się 8 kilometrów przed końcem etapu, jego średnie nachylenie wynosi 10,1%. Zwycięzca etapu wygra również premię górską pierwszej kategorii.

Video zapowiedź Giro del Trentino 2010:

W Giro del Trentino pojedzie 21 zespołów:

Pro Tour:
Liquigas-Doimo (Basso, Pellizotti)
Astana (Vinokourov, Iglinsky, Gasparotto)
Lampre Farnese (Petacchi, Marzano)
AG2R La Mondiale (Valjavec)
Team Katusha (Ignatiev, Napolitano)

Profesjonalne kontynentalne:
BMC Racing Team (Moos)
BBox Bouygues Telekom
Acqua&Sapone (Garzelli, Masciarelli)
Androni-Diquigiovanni (Scarponi, Loddo)
ISD-Neri (Rujano)
Colnago-CSF (Pozzovivo)
Ceramica Flaminia (Riccò, Noè)
De Rosa-Stac Plastic (Montaguti, Ferrari)
Voralberg-Corraatec (Dietziker, Camussa),
Skil-Shimano (Cornu)
Carmioro-NGC (Sella, Pardilla)

Kontynentalne:
Miche (Rasmussen, Niemec)
Mróz Active-Jet
Team NetApp (Benedetti)
Adria Mobil
Tyrol Team

Poprzedni zwycięzcy:

1962 ITA Italy Moser, EnzoEnzo Moser (ITA) San Pellegrino
1963 ITA Italy De Rosso, GuidoGuido De Rosso (ITA) Molteni
1964-
1979
~ Nie odbył się
1979 NOR Norway Knudsen, KnutKnut Knudsen (NOR) Bianchi-Faema
1980 ITA Italy Moser, FrancescoFrancesco Moser (ITA) Sanson
1981 ITA Italy Visentini, RobertoRoberto Visentini (ITA) Sammontana
1982 ITA Italy Saronni, GiuseppeGiuseppe Saronni (ITA) Del Tongo
1983 ITA Italy Moser, FrancescoFrancesco Moser (ITA) Gis Gelati
1984 ITA Italy Chioccioli, FrancoFranco Chioccioli (ITA) Murella-Rossin
1985 AUT Austria Maier, HaraldHarald Maier (AUT) Gis Gelati
1986 Carrera-Inoxpran
1987 ITA Italy Corti, ClaudioClaudio Corti (ITA) Supermercati Brianzoli
1988 SUI Switzerland Zimmerman, UrsUrs Zimmerman (SUI) Carrera Jeans-Vagabond
1989 ITA Italy Santaromita, MauroMauro Santaromita (ITA) Pepsi Cola-Alba Cucine
1990 ITA Italy Bugno, GianniGianni Bugno (ITA) Chateau d’Ax-Salotti
1991 VEN Venezuela Sierra, LeonardoLeonardo Sierra (VEN) Selle Italia-Magniarredo
1992 ITA Italy Chiappucci, ClaudioClaudio Chiappucci (ITA) Carrera Jeans-Vagabond
1993 ITA Italy Fondriest, MaurizioMaurizio Fondriest (ITA) Lampre-Polti
1994 ITA Italy Argentin, MorenoMoreno Argentin (ITA) Gewiss-Ballan
1995 SUI Switzerland Imboden, HeinzHeinz Imboden (SUI) Refin
1996 ITA Italy Belli, WladimirWladimir Belli (ITA) Panaria-Vinavil
1997 FRA France Leblanc, LucLuc Leblanc (FRA) Polti
1998 ITA Italy Savoldelli, PaoloPaolo Savoldelli (ITA) Saeco
1999 ITA Italy Savoldelli, PaoloPaolo Savoldelli (ITA) Saeco-Cannondale
2000 ITA Italy Borgheresi, SimoneSimone Borgheresi (ITA) Mercatone Uno-Albacom
2001 ITA Italy Casagrande, FrancescoFrancesco Casagrande (ITA) Fassa Bortolo
2002 ITA Italy Casagrande, FrancescoFrancesco Casagrande (ITA) Fassa Bortolo
2003 ITA Italy Simoni, GilbertoGilberto Simoni (ITA) Saeco
2004 ITA Italy Cunego, DamianoDamiano Cunego (ITA) Saeco
2005 MEX Mexico Perez, Julio AlbertoJulio Alberto Pérez (MEX) Ceramica Panaria-Navigare
2006 ITA Italy Cunego, DamianoDamiano Cunego (ITA) Lampre-Fondital
2007 ITA Italy Cunego, DamianoDamiano Cunego (ITA) Lampre-Fondital
2008 ITA Italy Nibali, VincenzoVincenzo Nibali (ITA) Liquigas
2009 ITA Italy Basso, IvanIvan Basso (ITA) Liquigas
Poprzedni artykułPrzemysław Niemiec: „Chciałbym pokazać się polskiej publiczności podczas Tour de Pologne”
Następny artykułPopkov wygrywa GP Donetsk. Wolski dwunasty.
Pomysłodawca, założyciel i właściciel naszosie.pl. Z wykształcenia ekonomista, kilkanaście lat zarządzający oddziałami banków. Pracę w „korpo” zakończył w 2013 i wtedy to zdecydował poświęcić się tylko pasji. Na szosie jeździ amatorsko od ponad 20 lat. Mąż i ojciec dwóch synów.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments