Jedną z nowości zaplanowanych przez firmę Kross na przyszły sezon jest rower gravelowy z ramą wykonaną z włókna węglowego. Po niewątpliwym sukcesie aluminiowych szutrówek rodzimego producenta przyszła pora na podniesienie poprzeczki. Proszę Państwa, przed Wami Kross Esker 7.0!
Zarówno rama, jak i widelec Eskera 7.0 zostały wykonane z włókna węglowego T784. Podobnie jak w przypadku modeli z aluminiowymi ramami linki i przewody prowadzone są wewnętrznie, a na widełkach tylnego trójkąta i widelcu znajdziemy punkty mocowania bagażników. Oprócz standardowych miejsc mocowania koszyków na bidony producent nie zapomniał o możliwości umieszczenia bidonu pod dolną rurą ramy. Na górnej rurze umieszczono z kolei punkty mocowania zasobnika.
Rower wyposażony jest w jednorzędową grupę osprzętu Shimano GRX RX812 z 11 przełożeniami dedykowaną do kolarstwa szutrowego, oraz w hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano GRX RX400 z mocowaniem typu flat mount. Komponenty takie jak kierownica, mostek i sztyca to własna produkcja Krossa, a wykonane są z aluminium. Rower toczy się na kołach DT Swiss G540, które obuto w opony Schwalbe G-One Allround o rozmiarze 40-622.
Największą zaletą Eskera 7.0 będzie jego cena, ponieważ za 7499 złotych ciężko znaleźć rower na ramie z włókna węglowego, a na dodatek tak dobrze wyposażony. Biorąc pod uwagę rosnącą popularność rowerów szutrowych wydaje się całkiem prawdopodobne, że topowy model Krossa ma szansę na spore powodzenie.
Rama: włókno węglowe T784
Widelec: włókno węglowe
Stery: FSA No.42/ACB (1-1/8” – 1,5”)
Kierownica: aluminium (szerokość 420 mm, średnica 31,8 mm)
Owijka: Fizik Terra Microtex
Mostek: aluminium (długość 80 mm, średnica 31,8 mm)
Siodełko: Fizik Terra Argo
Sztyca: aluminium (SP-218)
Przedni hamulec: Shimano GRX BR-RX400-F
Tylni hamulec: Shimano GRX BR-RX400-R
Przednia tarcza hamulcowa: Shimano SM-RT30 160 mm
Tylna tarcza hamulcowa: Shimano SM-RT30 160 mm
Klamkomanetki: Shimano GRX ST-RX600
Tylna przerzutka: Shimano GRX RD-RX812
Mechanizm korbowy: Shimano GRS FC-RX600-1 (40 T)
Wkład suportu: Shimano BSA BB-RS500
Kaseta: Shimano SLX M-7000-11 (11-42 T)
Łańcuch: Shimano CN-HG601-11
Koło przednie: DT Swiss G540 24 mm (100 x 12 mm)
Koło tylne: DT Swiss G540 24 mm (148 x 12 mm)
Opony: Schwalbe G-One Allround (700×40C)