Jedną z nowości zaplanowanych przez firmę Kross na przyszły sezon jest rower gravelowy z ramą wykonaną z włókna węglowego. Po niewątpliwym sukcesie aluminiowych szutrówek rodzimego producenta przyszła pora na podniesienie poprzeczki. Proszę Państwa, przed Wami Kross Esker 7.0!

Zarówno rama, jak i widelec Eskera 7.0 zostały wykonane z włókna węglowego T784. Podobnie jak w przypadku modeli z aluminiowymi ramami linki i przewody prowadzone są wewnętrznie, a na widełkach tylnego trójkąta i widelcu znajdziemy punkty mocowania bagażników. Oprócz standardowych miejsc mocowania koszyków na bidony producent nie zapomniał o możliwości umieszczenia bidonu pod dolną rurą ramy. Na górnej rurze umieszczono z kolei punkty mocowania zasobnika. 

 

Rower wyposażony jest w jednorzędową grupę osprzętu Shimano GRX RX812 z 11 przełożeniami dedykowaną do kolarstwa szutrowego, oraz w hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano GRX RX400 z mocowaniem typu flat mount. Komponenty takie jak kierownica, mostek i sztyca to własna produkcja Krossa, a wykonane są z aluminium. Rower toczy się na kołach DT Swiss G540, które obuto w opony Schwalbe G-One Allround o rozmiarze 40-622.

Największą zaletą Eskera 7.0 będzie jego cena, ponieważ za 7499 złotych ciężko znaleźć rower na ramie z włókna węglowego, a na dodatek tak dobrze wyposażony. Biorąc pod uwagę rosnącą popularność rowerów szutrowych wydaje się całkiem prawdopodobne, że topowy model Krossa ma szansę na spore powodzenie.

Rama: włókno węglowe T784

Widelec: włókno węglowe

Stery: FSA No.42/ACB (1-1/8” – 1,5”) 

Kierownica: aluminium (szerokość 420 mm, średnica 31,8 mm)

Owijka: Fizik Terra Microtex

Mostek: aluminium (długość 80 mm, średnica 31,8 mm)

Siodełko: Fizik Terra Argo

Sztyca: aluminium (SP-218)

Przedni hamulec: Shimano GRX BR-RX400-F

Tylni hamulec: Shimano GRX BR-RX400-R

Przednia tarcza hamulcowa: Shimano SM-RT30 160 mm

Tylna tarcza hamulcowa: Shimano SM-RT30 160 mm

Klamkomanetki: Shimano GRX ST-RX600

Tylna przerzutka: Shimano GRX RD-RX812

Mechanizm korbowy: Shimano GRS FC-RX600-1 (40 T)

Wkład suportu: Shimano BSA BB-RS500

Kaseta: Shimano SLX M-7000-11 (11-42 T)

Łańcuch: Shimano CN-HG601-11

Koło przednie: DT Swiss G540 24 mm (100 x 12 mm)

Koło tylne: DT Swiss G540 24 mm (148 x 12 mm)

Opony: Schwalbe G-One Allround (700×40C)

Poprzedni artykułMichał Paluta w składzie CCC Team na Strzałę Walońską
Następny artykułSzymon Sajnok dołącza do Team Cofidis!
Oficer marynarki handlowej z wykształcenia i zawodu. Pracę na morzu łączy z pasją do kolarstwa, a w szczególności do klasyków. Ma jedną wadę - lubi pływać przed i biegać po rowerze.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments