Po ogromnej awarii aplikacji Garmin Connect, która nastąpiła w nocy z ostatniej środy na czwartek sytuacja powoli wraca do normy. Te ogromne problemy były spowodowane prawdopodobnie atakiem hakerskim, który miał na celu wymusić tzw. „cyber-okup”.
Już teraz wszyscy użytkownicy Garmina mogą korzystać w pełnej formie, między innymi z takich usług, jak:
– rejestracja urządzeń
– ekran główny
– raporty
– segmenty
– Garmin LiveTrack
– wykrywanie wypadków
– wyświetlanie i wysyłanie aktywności
Niestety wiele innych aktywności z których znaczna część kolarzy amatorów z pewnością korzysta na co dzień nie działa, jeszcze w tej formie do, której jesteśmy przyzwyczajeni. Jest to między innymi platforma Garmin Connect. Niestety, również kompatybilność ze Stravą, także ma ograniczoną funkcjonalność.
Według informacji BleepingComputer hakerzy z gangu znanego jako Evil Corp zażądali od kierownictwa Garmina aż 10 milionów dolarów. Nie wiemy, czy amerykański gigant elektroniczny opłacił tych hakerów. Już w najbliższą środę kierownictwo przedsiębiorstwa ma przedstawić sprawozdanie finansowe. Miejmy nadzieję, że do tego czasu wszystkie problemy techniczne ustąpią.
Pełną listę dostępnych obecnie usług, które działają w całości, bądź też częściowo można znaleźć pod tym linkiem na oficjalnej stronie internetowej Garmina.