fot. AG2R Citroën Team/KBLB

Dołączenie samochodowej marki Citroën jako sponsora tytularnego uprawdopodobniło pomysł stworzenia kobiecego zespołu kolarskiego przez Vincenta Lavenu, szefa drużyny AG2R Citroën. Jest tylko jeszcze małe „ale” – przydadzą się 2 miliony euro na ten cel. 

Przed sezonem 2021 drużyna AG2R Citroën pozyskała dwóch znakomitych kolarzy – mistrza olimpijskiego i specjalistę od wyścigów klasycznych Grega Van Avermaeta oraz dobrego „czasowca” i all-roundera Boba Jungelsa.

Lavenu przyznał w wywiadzie dla francuskiej gazety „Le Dauphiné”, że pomysł stworzenia kobiecej drużyny kolarskiej powstał już kilka lat temu, ale nigdy nie było wystarczających funduszy, by wcielić go w życie.

– Jest to niewątpliwie naszą ambicją. Myślimy o tym od kilku lat, ale dopiero teraz stało się to naprawdę prawdopodobne. Ta idea jest bardzo wartościowa i pracujemy nad nią

– powiedział Francuz.

Aby kolejny skład rangi World Tour mógł powstać, potrzebne są 2 miliony euro. Wcześniej Lavenu i spółka nie byli w stanie znaleźć takich pieniędzy, ale wraz z przyjściem Citroëna, może się to niebawem zmienić.

– Mam nadzieję, że za kilka miesięcy będziemy mieli dobre wiadomości. Stworzenie tej drużyny będzie definitywnie możliwe dzięki naszemu nowemu sponsorowi

– dodał Lavenu.

Przypomnijmy, że w 2022 roku drużynę z kolarskiej ligi mistrzów dla kobiet planuje stworzyć także inny francuski zespół – Cofidis. 

Poprzedni artykułLista startowa Etoile de Bessèges 2021. Na starcie trzech Polaków, w tym Kwiatkowski
Następny artykułMichael Mørkøv przewiduje, że Fabio Jakobsen niebawem ponownie wystartuje w wyścigach
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. W kolarstwie szosowym urzeka ją estetyka tej dyscypliny stojąca w opozycji do cierpienia. Amatorsko jeździ na rowerze górskim i szosowym, przejeżdżając kilka tysięcy kilometrów rocznie.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments