Już nie AG2R Citroën Team, a Decathlon AG2R La Mondiale będzie nazywała się francuska drużyna zarządzana przez Vincenta Lavenu. Ekipa ta podczas dzisiejszej prezentacji ogłosiła swojego nowego sponsora tytularnego i potwierdziła przejście na rowery Van Rysel.
We francuskim Lille odbywa się prezentacja ekipy Decathlon AG2R La Mondiale na sezon 2024. Ta rozpoczęła się od dużej zmiany, a mianowicie rebrandingu tego zespołu i pojawienia się dużej marki sklepów sportowych jako pierwszego sponsora tytularnego. To jednak nie tylko nazwa, ale i realne zmiany – kolarze AG2R przesiądą się na rowery marki Van Rysel, a Decathlon będzie odpowiedzialny także za dostarczanie m.in. kasków i okularków.
Un nouveau maillot pour un nouveau chapitre : @Decathlon et @AG2RLAMONDIALE unissent leurs couleurs et vous présentent le nouveau maillot des coureurs. #DECATHLONAG2RLAMONDIALETEAM pic.twitter.com/EYbi5D0CjU
— DECATHLON AG2R LA MONDIALE TEAM (@AG2RCITROENTEAM) November 27, 2023
W składzie francuskiej drużyny na ten moment oficjalnie ogłoszono 23 kolarzy na sezon 2024. Wśród nich są tacy zawodnicy jak Benoît Cosnefroy, Ben O’Connor, Felix Gall, Oliver Naesen czy Aurélien Paret-Peintre.
AKTUALIZACJA: Podczas prezentacji ogłoszono 6 wzmocnień, o których przeczytacie pod tym linkiem.
@Decathlon will become the co-namer of the AG2R LA MONDIALE cycling teams from January 1st, 2024.
Our riders will count on the expertise and know-how of @van_rysel, the performance road bike brand of the DECATHLON group, which will equip them with bikes, helmets, and glasses pic.twitter.com/KAtRypJzEG
— DECATHLON AG2R LA MONDIALE TEAM (@AG2RCITROENTEAM) November 27, 2023
no i super…ból pupy kolarskich purystów nieunikniony. Szkoda, że dostarczą im hełmy, a nie kaski….
Nareszcie także na World Tour będzie widać, że poziom sprzętu jest praktycznie taki sam niezależnie czy produkuje go firma z długoletnimi tradycjami czy też jakakolwiek inna i nie ma sensu przepłacać za premium.
Co to znaczy że poziom sprzętu jest taki sam i że nie ma sensu przepłacać.
Uważasz że rower za 10 tys jest taki sam jak rower za 60 tys?
Czy masz na myśli tylko porównanie samych ram bo osprzęt można wszędzie wstawić dowolny?
@Marek
Pytanie czy szybciej pojedziesz na Specialized Tarmac SL8 na Sram Red eTap AXS za 66tys, czy Van Rysel RCR Pro ze zbliżonym osprzętem za 41tys?
Generalnie chodzi o to że rower z decathlona (mi się udało kupić RCR Force Power AXS) możesz kupić w zasadzie w cenie samego osprzętu, a rama dalej jest super. Nie wiem jak z aero dynamiką bo trudno to zbadać empirycznie, ale sztywność, komfort i pozycja są cudowne. Czyli o to co chodziło Wiktorowi – za Treka czy Speca z tym samym osprzętem płacisz 50% więcej, a różnicy nie widać.
Z tym że my nie poczujemy różnicy między vanryselem, specem czy cervelo pełna zgoda. I tak moim zdaniem wpływ na szybkość mają tylko koła i opony. Ale jeśli mówimy o world tour to tam ma znaczenie lakier w rowerze, każdy najmniejszy detal.
kryteria techniczne milkną przy wyborze najdroższych rowerów przez tych , których stać na nie