fot. Van Rysel

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że w sezonie 2024 grupa AG2R Citroën korzystać będzie z rowerów marki Van Rysel, produkowanych przez francuską sieć Decathlon.

Praktycznie na dniach można spodziewać się potwierdzenia nawiązania współpracy dwóch francuskich firm; drużyny kolarskiej AG2R Citroen i sieci handlowej Decathlon; do dyspozycji zawodników przeznaczone będą dwa modele marki handlowej Van Rysel.

O ile na początku bieżącego sezonu mówiło się o tym tylko w ramach spekulacji, o tyle teraz, u kresu sezonu, pogłoski zyskują coraz więcej potwierdzeń. AG2R Citroen rozstaje się z marką BMC, zawodnicy mają „przesiąść” się na rowery Van Rysel. Na stronie Decathlona pojawiła się nowa generacja Van Rysel – model RCR, a ze strony Sea Otter Europe dochodzą głosy o wysokim prawdopodobieństwie korzystania też z wersji PRO tego roweru. Decathlon wypuścił też już film promocyjny nowego modelu (zobaczyć go można na instagramowym koncie Van Rysel).

Na chwilę obecną wiemy, że RCR to nacisk na właściwości aerodynamiczne, jak i dwie wersje ramy: RCR oraz RCR Pro. Oczywiście wersja PRO jest najwyższym modelem; rama ta waży 790 g, zaś wersja podstawowa RCR to waga 830 g. Nieoficjalne głosy twierdzą, że podstawową ramą Ag2R Citroen będzie wersja PRO, która w myśl opisu Van Rysel brzmi: „została zaprojektowana z myślą o wygrywaniu wyścigów, łącząc elementy aerodynamiki, lekkości i sztywności”. Nie ma też jeszcze pewności, co do osprzętu rowerów Van Rysel, jednak wszystko wskazuje, że będzie to: w przypadku RCR Pro SRAM Red AXS lub Shimano Ultegra Di2, a w przypadku PRO będzie to SRAM Force AXS lub SRAM Rival AXS. Jeden z modeli jest dostępny na brytyjskiej stronie Decathlon (RCR zbudowany na Rival AXS), który wyceniony został na 4299,99 GBP. Pozostały osprzęt rowerów zapewnia Deda i Fizik.

Ciekawostką może być przypomnienie, że o ile Decathlon od lat kojarzony jest ze sprzętem sportowym, o tyle nie jest on łączony z jakością z „najwyższej półki”; ale nie będzie to też pierwszy raz, kiedy rowery tej marki zawitały w zawodowym peletonie. Na przełomie wieków Jaan Kirsipuu, także w barwach Ag2R, sięgnął po zwycięstwo etapowe, jadąc na rowerze Decathlon Penta Pro.

Jeśli zmiana sprzętu zostanie oficjalnie potwierdzona – a wszystko wskazuje, że jest to tylko kwestia czasu – to będziemy świadkami jeszcze dwóch zmian; będzie to bowiem pierwszy sezon od 2012 roku, w którym Campagnolo nie będzie reprezentowane w peletonie World Tour, jak i ze sponsorowania kolarstwa wycofa się firma Citroen.

Dla zainteresowanych poniżej specyfikacja wybranych wersji:

RCR Pro Red AXS:

Osprzęt SRAM Red,

Koła Zipp 454 NSW z oponami Michelin Power Cup,

Kierownica Deda Superzero RS, mostek Deda Superbox EVO,

Siodło Fizik Argo.

(Cena 8500 Euro).

RCR Pro Ultegra Di2:

Osprzęt Shimano Ultegra Di2,

Koła Shimano Ultegra C36 z oponami Michelin Power Cup,

Kierownica Deda Superzero RS, mostek Deda Superbox EVO,

Siodło Fizik Antares.

Waga 7,2 kg, cena – 5500 Euro.

RCR Force AXS:

Osprzęt SRAM Force AXS,

Koła Zipp 404 Firecrest z oponami Michelin Power Cup,

Kierownica Deda Superzero RS, mostek Deda Superbox EVO,

Siodło Fizik Antares.

Waga 7,6 kg, cena – 4800 Euro/4300 GBP.

RCR Rival AXS:

Osprzęt SRAM Rival AXS,

Koła Zipp 303s z oponami Michelin Power Cup,

Kierownica Deda Superzero RS, mostek Deda Superbox EVO,

Siodło Fizik Antares.

Waga 8,1 kg, cena – 4200 Euro.

 

 

 

Poprzedni artykuł9 lat minęło – co nas spotkało po mistrzostwie świata Michała Kwiatkowskiego? [felieton]
Następny artykułRanking UCI: Sytuacja Polski w rankingu olimpijskim. UAE Team Emirates zmierza po zwycięstwo
Subscribe
Powiadom o
guest
10 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
Jose Jimenez
Jose Jimenez

Wstyd!!!

Stefan
Stefan

Nie rozumiem dlaczego jest to wstyd?
Rowery na świetnych podzespołach.

Wiktor MTB Racing
Wiktor MTB Racing

W kolarstwie wielu uważa, że tylko na sprzęcie firm z wieletnimi tradycjami powinno się jeździć. A przecież obecnie praktycznie wszystkie rowery czy koła w danej klasie są tak samo dobre. Osprzęt taki sam, koła również, ramy na zbliżonym poziomie. Rower Van Rysel nie spowoduje spadku poziomu grupy. Sam się dawno przekonałem, że nie ma sensu przepłacać za ramę firmy z tradycjami, nie wpływa to na wynik.

Jose Jimenez
Jose Jimenez

To tak jakby dacią wystartować w WRC… Niby koła ma i silnik też…

siwy
siwy

No bo nazwa lub firma to prestiż dla niektórych , chociaż jakiś ” no name ” będzie taki samo dobry. A jak się ktoś wstydzi nazwy to niech sobie przemaluje i dołoży naklejki firmy ABC itp

Marbo
Marbo

Decathlon partnerował już Ag2r i Cofidisowi przez kilka lat. Nie słyszałem aby Moreau , Calzati , Turpin , Nazon i kilku innych wstydzili się wygrywając na tych rowerach. Poczytaj trochę zobacz najpierw sprzęt a potem komentuj .

more
more

Kolarze Ag2r i Cofidisu rywalizowali już na rowerach Decathlon. Nie słyszałem aby Moreau, Nazon , Turpin , Calzati i kilku innych wygrywając na tych rowerach wstydzili się tego. Trochę poczytaj, potem zobacz sprzęt i dopiero komentuj …

Jose Jimenez
Jose Jimenez

Nie wstydzili się ponieważ nie mają nic do gadania jeżeli chodzi o sprzęt. Przykład dlaczego assos robi ciuchy prof Black?? A co do naklejek to napis Msport na Dacii nie zrobi z niej rajdówki…

Jakub
Jakub

Jak większość wie….rowery same nie jeżdżą przynajmniej te bez silnika elektrycznego :-)))

Pit
Pit

„Jakub”
a skąd wiesz, jak miałem Huragana na Favoricie, to zawsze przegrywałem ;-P ))) .