Gdy już opadł kurz po roszadach w składach ekip kolarskich i po oficjalnej prezentacji strojów wydawało się, że kolejnych emocji dostarczy nam dopiero rywalizacja na szosie. Nic bardziej mylnego. Cały czas trwa karuzela zmian sponsorskich. Bohaterem jednej z najgłośniejszych zmian jest po raz kolejny francuska ekipa AG2R Citroën Team.

Bardzo dużo ostatnio się mówi o zmianach we francuskiej drużynie. Nowy sponsor tytularny, pozyskanie nowych zawodników (w tym aktualnego mistrza olimpijskiego Grega Van Avermaerta), odejście Romaina Bardeta, czy nieco kontrowersyjne stroje na nowy sezon, to tylko niektóre z poruszanych tematów. Teraz przyszła pora na nowych partnerów technicznych, a dokładniej na nowego dostawcę rowerów. Po dwóch latach jazdy na rowerach marki Eddy Merckx zawodnicy francuskiej drużyny przesiądą się na rowery marki BMC.

Niewykluczone że powodem zmiany dostawcy rowerów był transfer Grega Van Avermaerta i nie byłby to pierwszy taki przypadek. Przykładem niech będzie na przykład transfer Petera Sagana do drużyny Bora-Hansgrohe razem z marką Specialized. Nie jest to także jedyna „głośna” zmiana dostawcy rowerów w World Tourze, ponieważ inne duże marki, jak chociażby Scott, Cervélo, czy Bianchi, także zmieniły drużyny, z którymi współpracują. Nie tylko zawodnicy ekipy AG2R Citroën Team będą jeździć na rowerach BMC w sezonie 2021, ponieważ szwajcarski producent dostarczy rowery zawodnikom południowoafrykańskiej drużyny Team Qhubeka Assos, w barwach której występował będzie m. in. Łukasz Wiśniowski.

Do dyspozycji zawodników AG2R Citroën Team będą modele szosowe BMC Teammachine SLR01 i czasowe BMC Timemachine 01 DISC. Zaskakujący może być wybór dostawcy osprzętu i kół, ponieważ w 2021 roku będzie to włoska firma Campagnolo! Białe ramy z czerwonym akcentem na rurze górnej i kokpicie wyposażone są w elektroniczną, 12-rzędową grupę Campagnolo Super Record EPS w wersji z hamulcami tarczowymi. Rower stanie na kołach Campagnolo Bora WTO (oraz dyski do rowerów czasowych Campagnolo Bora Ultra TT) i zostanie wyposażony w opony Pirelli P ZERO Race TLR. Mamy więc francuski zespół na szwajcarskich ramach i włoskim osprzęcie. Całości dopełniają siodełka i owijki firmy Fizik i liczniki Wahoo.

Zobaczcie jak budowany był rower BMC Teammachine SLR 01:

Specyfikacja roweru BMC Teammachine SLR 01 ekipy AG2R Citroën Team:

Rama: Temamachine SLR 01 Premium Carbon ICS
Widelec: Temamachine SLR 01 Premium Carbon ICS
Kokpit: ICS Carbon
Siodełko: Fizki Antares Versus EVO 00
Sztyca: Temamachine SLR 01 Premium Carbon D-Shape
Hamulce: Campagnolo Caliper
Tarcze hamulcowe: Campagnolo Rotor 03
Klamkomanetki: Campagnolo Super Record EPS ErgoPower Disc
Przednia przerzutka: Campagnolo Super Record EPS
Tylna przerzutka: Campagnolo Super Record EPS
Mechanizm korbowy: Campagnolo Super Record 12×2
Kaseta: Campagnolo Super Record 12s
Łańcuch: Campagnolo Super Record 12s
Koła: Campagnolo Bora WTO 45
Opony: Pirelli P ZERO Race TLR

Poprzedni artykułSzymon Sajnok: „W przyszłym roku zadebiutuję w Paryż-Roubaix” [wywiad]
Następny artykułVolta ao Algarve 2021: Rekordowa liczba drużyn WorldTeams na starcie
Oficer marynarki handlowej z wykształcenia i zawodu. Pracę na morzu łączy z pasją do kolarstwa, a w szczególności do klasyków. Ma jedną wadę - lubi pływać przed i biegać po rowerze.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments