Fot. Shimano

Firmę MOTOREX, czyli szwajcarskiego producenta olejów i smarów o ponad stuletniej tradycji nie kojarzy zbyt wielu rowerzystów w Polsce. Firma natomiast całkiem dobrze znana jest kierowcom ciężarówek, czy motocykli. Jednak to tylko niewielki wycinek zastosowań olejów, smarów i chemii. Wszystko wskazuje jednak na to, że podpisana umowa z europejskim oddziałem Shimano na współpracę dystrybucyjną, pozwoli dotrzeć do większej ilości klientów na rowerach.

Rowerowa linia produktów firmy MOTOREX obejmuje nie tylko różnego rodzaju smary, ale także produkty do czyszczenia i pielęgnacji jednośladów, płyny hamulcowe oraz oleje do amortyzatorów. Kolarstwo jest ważnym segmentem dla producenta i współpraca z Shimano na pewno pozwoli mu go rozwinąć poprzez zwiększenie grona potencjalnych odbiorców. Pełna oferta firmy MOTOREX będzie dostępna w sklepach partnerskich Shimano Polska od stycznia 2021 roku.

„Dodanie marki MOTOREX do naszego portfolio jest powodem do dumy. Najwyższa jakość produktów firmy MOTOREX idealnie wpisuje się w naszą ofertę handlową. Z zapałem zabieramy się do budowania marki na rynkach, na których jesteśmy obecni i na udostępnienie produktów jak najszerszemu gronu klientów”

– powiedział Arjen Vinke, dyrektor zarządzający sprzedażą Shimano Europe.

„Firma MOTOREX jest dumna z nawiązania współpracy z europejskim oddziałem Shimano. Rynek rowerowy jest bardzo ważny w naszej strategii rozwoju i promocji olejów i smarów przyjaznych środowisku naturalnemu. Dzięki tej współpracy znacząco zwiększamy naszą sieć dystrybucyjną i jesteśmy w stanie dotrzeć do większej ilość entuzjastów dwóch kółek niż kiedykolwiek wcześniej”

– powiedział Edi Fischer, prezes zarządu BUCHER-MOTOREX Group.

Firma MOTOREX została założona w 1917 roku w Szwajcarii i do dzisiaj jest niezależną firmą rodzinną. Jej głównym obszarem działania jest opracowywanie, produkcja i sprzedaż olejów, smarów i chemikaliów wykorzystywanych w wielu gałęziach przemysłu. Siedziba firmy znajduje się w Langenthal w Szwajcarii, gdzie pracuje większość z 370 osób w niej zatrudnionych. W sumie firma posiada trzy rafinerie, a jej produkty sprzedawane są w 89 krajach.