Fot. Marek Bala / naszosie.pl

Podczas tegorocznego Tour de Pologne zawodnicy drużyny Bora – hansgrohe startowali na najnowszych modelach Specialized S-Works Tarmac SL7. 

Najnowsza wersja jednego z najdłużej obecnych modeli w zawodowym peletonie zastąpiła nie tylko wcześniejszą wersję SL6, ale także aerodynamiczny model Venge. Nowy Tarmac jest nie tylko lekką maszyną do walki na górskich etapach, ale także sprinterską wunderwaffe. Dzięki uprzejmości mechanika drużyny BORA-hansgrohe przed drugim etapem naszego narodowego wyścigu udało nam się spędzić sam na sam kilka chwil z rowerem Macieja Bodnara.

Tarmac SL7 Macieja Bodnara wyposażony jest w kierownicę Aerofly II z wewnętrznym prowadzeniem przewodów, oraz zintegrowany mostek dedykowany właśnie do tej wersji Tarmaca.

Na baranku kierownicy znajduje się topowa owijka Supacaz Super Sticky Kush, która nie dość, że posiada warstwę antypoślizową, to doskonale absorbuje drgania.

Rower wyposażony jest w hydrauliczną grupę osprzętu Shimano Dura-Ace Di2. Jedyną zmianą w stosunku do analogicznego modelu dostępnego w sprzedaży detalicznej jest miernik mocy. Seryjnie w tej wersji wyposażenia znajdują się mierniki Specialized, jednak zawodnicy drużyny Bora – hansgrohe korzystają z dwustronnych mierników firmy Shimano. Dobór przełożeń jest indywidualny dla każdego zawodnika. W rowerze Macieja Bodnara wieńce mechanizmu korbowego liczą odpowiedni 54 i 42 zęby, a kaseta z której korzystał podczas drugiego etapu TdP posiada rozpiętość od 11 do 28 zębów.

Na uwagę na pewno zasługują koła Roval Rapide CLX. Najnowsza wersja topowych kół Roval charakteryzuje się przede wszystkim tym, że dostępne są w wersji tylko pod oponę, oraz są kompatybilne z oponami bezdętkowymi. Przednia obręcz ma profil o wysokości 51 mm, a tylna o wysokości 60 mm. Wewnętrzna szerokość obydwu obręczy to 21 mm, a zewnętrzna 30,7 mm z przodu i 35 mm z tyłu. Piasty Roval AeroFlange Disc kompatybilne są ze sztywnymi osiami o rozmiarach 12×100 mm z przodu, oraz 12×142 mm z tyłu.

Koła uzbrojono w aerodynamiczne szprychy DT Swiss Aerolite. Pomimo tego, że rama i widelec są w stanie pomieścić opony o szerokości do 32 mm, to na koła założono opony Specialized S-Works Turbo o szerokości 26 mm. Są to opony bezdętkowe.

Licznik Wahoo ELEMNT Bolt umieszony jest przed kierownicą za pomocą systemowego mocowania SWAT.

O ile na koszykach na bidony widnieje napis Supacaz, to nie jest to jeden z modeli tego producenta. Być może są to koszyki innej firmy, lub model ten nie jest jeszcze dostępny w sprzedaży. Jeśli chodzi o bidony, to zawodnicy drużyny BORA – hansgrohe korzystają z bidonów Specialized Purist wyposażonych w ustniki MoFlo o pojemności 650 ml. Uchwyt na numer startowy wykonano na zamówienie w technologii druku 3D.

Specyfikacja roweru Maciej Bodnara:

Rama: Specialized S-Works Tarmac SL-7 FACT 12r (12×142 mm)

Widelec: Specialized S-Works FACT (12×100 mm)

Kierownica: Specialized S-Works Aerofly II

Mostek: Specialized S-Works Tarmac (zintegrowany, 6 stopni)

Owijka: Supacaz Super Sticky Kush

Siodełko: Specialized S-Works Romin Evo

Sztyca: Specialized S-Works Tarmac FACT 2021 (20 mm offset)

Przedni hamulec: Shimano Dura-Ace BR-R9170-F

Tylni hamulec: Shimano Dura-Ace BR-R9170-R

Tarcze hamulcowe: Shimano Dura-Ace SM-RT900 140 mm

Klamkomanetki: Shimano Dura-Ace ST-R9170

Przednia przerzutka: Shimano Dura-Ace FD-R9150

Tylna przerzutka: Shiamno Dura-Ace RD-R9150

Mechanizm korbowy ze zintegrowanym miernikiem mocy: Shimano Dura-Ace FC-9100-P (54-42 T)

Pedały: Shimano Dura-Ace PD-R9100

Kaseta: Shimano Dura-Ace CS-9100 (11-28 T)

Wkład suportu: Shimano Dura-Ace BB-9100 (BSA)

Łańcuch: Shimano Dura-Ace CN-9100

Koło przednie: Roval Rapide CLX (piasta Roval AFD, szprychy DT Swiss Aerolite, wysokość obręczy 51 mm)

Koło tylne: Roval Rapide CLX (piasta Roval AFD, szprychy DT Swiss Aerolite, wysokość obręczy 60 mm)

Opony: Specialized S-Works Turbo (700x26C) – bezdętkowe

Licznik: Wahoo ELEMNT Bolt

Uchwyt na licznik: Specialized SWAT

Koszyki na bidony: Supacaz

Bidony: Specialized Purist MoFlo 650 ml