Fot. Shimano Polska

Producenci kasków niejednokrotnie stają przed dylematem polegającym na zapewnieniu właściwej wentylacji kasku przy zachowaniu jego jak najlepszych parametrów aerodynamicznych. Firma Lazer, prezentując swój nowy produkt – kask Bullet 2.0 udzieliła „odpowiedzi”, jak aktualnie postrzegają kompromis między tymi, najważniejszymi dla kasków szosowych, parametrami.

Lazer Bullet 2.0 to niewątpliwie aerodynamiczny, wąski kask z zamkniętą skorupą, który wyposażony został w system Airslide, pozwalający nieco zwiększyć wentylację w np. cieplejsze dni, lub podczas pokonywania podjazdów, kiedy to aerodynamika nie jest kluczową kwestią. I choć wersja poprzednia kasku – 1.0 – wizualnie niewiele się różni od 2.0, to każda z funkcji stworzona została z myślą o jeszcze lepszej równowadze między bezpieczeństwem, komfortem a wydajnością aerodynamiczną.

Główną zaletą kasku jest zastosowany system Airslide – w przypadku walki sprinterskiej zasunięcie go powoduje zwiększenie aerodynamiki, a kiedy zawodnik potrzebuje większej wentylacji – ów system może po prostu otworzyć, zezwalając na przepływ powietrza od otworu z przodu do tylnych otworów wentylacyjnych kasku. Co więcej; gdy najważniejsza jest tylko aerodynamika, na otwór wentylacyjny założyć można pełną nakładkę, maksymalizując parametry opływowe kasku.

Z testów, przeprowadzonych na kasku wynika, że w tej najbardziej aerodynamicznej konfiguracji Bullet 2.0 zyskuje około 7 W, porównując go z poprzednią wersją przy prędkości 58 km/h. A to daje – na odcinku kilometra – różnicę nawet ośmiu metrów, czyli różnicę między zwycięstwem a porażką.

Wewnętrzne kanały wentylacyjne kasku także zostały zaprojektowane z myślą o jak najlepszym przepływie powierza wewnątrz kasku, mając wpływ na większą utratę ciepła z kasku. Zamknięta skorupa kasku to także większe bezpieczeństwo przed działaniem promieni słonecznych i promieni UV, co może nie mieć znaczenia wczesną wiosną, ale już latem i owszem (zwłaszcza pod kątem zawodowców, choćby teraz ściągających się w upalnych rejonach świata).

Dołączona do kasku szybka magnetyczna uzupełnia aerodynamikę całości, zapewniając także dobrą, praktycznie nieograniczoną widoczność podczas jazdy. Gdy soczewka nie jest potrzebna, można wpiąć ją z tyłu kasku, mając ją zawsze pod ręką.

Ostatnią innowacją Lazer Bullet 2.0 jest Advenced Turnfit system, precyzyjnie dopasowujący kask do głowy podczas jazdy. W systemie tym zamieszczona także została dioda led – na zapięciu z tyłu głowy.

Formalnym debiutem Lazer Bullet 2.0 (jest to również stulecie firmy Lazer) był Down Under Classic sprzed kilku dni, gdzie ów model testowały Team Sunweb oraz Jumbo Visma.

Fot. Team Sunweb

Parametry:

– osiem otworów wentylacyjnych oraz system Airslide,
– w zestawie górna porywa aerodynamiczna,
– System Turnfit wyposażony w diodę led,
– szkło optyczne w zestawie,
– występuje w trzech rozmiarach (S/M/L), przy wadze kasku 375 g (rozmiar S),
– certyfikaty: CE, CPSC, AS.

Dystrybutor: Shimano Polska

Poprzedni artykułTrasa Volta a la Comunitat Valenciana 2019
Następny artykułCzy Patricka Bevin stać na zwycięstwo w Tour Down Under 2019?
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments