Producenci kasków niejednokrotnie stają przed dylematem polegającym na zapewnieniu właściwej wentylacji kasku przy zachowaniu jego jak najlepszych parametrów aerodynamicznych. Firma Lazer, prezentując swój nowy produkt – kask Bullet 2.0 udzieliła „odpowiedzi”, jak aktualnie postrzegają kompromis między tymi, najważniejszymi dla kasków szosowych, parametrami.
Lazer Bullet 2.0 to niewątpliwie aerodynamiczny, wąski kask z zamkniętą skorupą, który wyposażony został w system Airslide, pozwalający nieco zwiększyć wentylację w np. cieplejsze dni, lub podczas pokonywania podjazdów, kiedy to aerodynamika nie jest kluczową kwestią. I choć wersja poprzednia kasku – 1.0 – wizualnie niewiele się różni od 2.0, to każda z funkcji stworzona została z myślą o jeszcze lepszej równowadze między bezpieczeństwem, komfortem a wydajnością aerodynamiczną.
Główną zaletą kasku jest zastosowany system Airslide – w przypadku walki sprinterskiej zasunięcie go powoduje zwiększenie aerodynamiki, a kiedy zawodnik potrzebuje większej wentylacji – ów system może po prostu otworzyć, zezwalając na przepływ powietrza od otworu z przodu do tylnych otworów wentylacyjnych kasku. Co więcej; gdy najważniejsza jest tylko aerodynamika, na otwór wentylacyjny założyć można pełną nakładkę, maksymalizując parametry opływowe kasku.
Z testów, przeprowadzonych na kasku wynika, że w tej najbardziej aerodynamicznej konfiguracji Bullet 2.0 zyskuje około 7 W, porównując go z poprzednią wersją przy prędkości 58 km/h. A to daje – na odcinku kilometra – różnicę nawet ośmiu metrów, czyli różnicę między zwycięstwem a porażką.
Wewnętrzne kanały wentylacyjne kasku także zostały zaprojektowane z myślą o jak najlepszym przepływie powierza wewnątrz kasku, mając wpływ na większą utratę ciepła z kasku. Zamknięta skorupa kasku to także większe bezpieczeństwo przed działaniem promieni słonecznych i promieni UV, co może nie mieć znaczenia wczesną wiosną, ale już latem i owszem (zwłaszcza pod kątem zawodowców, choćby teraz ściągających się w upalnych rejonach świata).
Dołączona do kasku szybka magnetyczna uzupełnia aerodynamikę całości, zapewniając także dobrą, praktycznie nieograniczoną widoczność podczas jazdy. Gdy soczewka nie jest potrzebna, można wpiąć ją z tyłu kasku, mając ją zawsze pod ręką.
Ostatnią innowacją Lazer Bullet 2.0 jest Advenced Turnfit system, precyzyjnie dopasowujący kask do głowy podczas jazdy. W systemie tym zamieszczona także została dioda led – na zapięciu z tyłu głowy.
Formalnym debiutem Lazer Bullet 2.0 (jest to również stulecie firmy Lazer) był Down Under Classic sprzed kilku dni, gdzie ów model testowały Team Sunweb oraz Jumbo Visma.
Parametry:
– osiem otworów wentylacyjnych oraz system Airslide,
– w zestawie górna porywa aerodynamiczna,
– System Turnfit wyposażony w diodę led,
– szkło optyczne w zestawie,
– występuje w trzech rozmiarach (S/M/L), przy wadze kasku 375 g (rozmiar S),
– certyfikaty: CE, CPSC, AS.
Dystrybutor: Shimano Polska