fot. Team Sky

Wszystko wskazuje na to, że przejęcie koncernu medialnego Sky plc, czyli głównego sponsora Team Sky, przez amerykańskiego giganta z tej samej branży – Comcast – nie wpłynie negatywnie na przyszłość finansową Gerainta Thomasa, Chrisa Froome`a i spółki. 

Comcast kupił Sky plc za prawie 30 miliardów funtów brytyjskich. W rezultacie James Murdoch, 45-letni syn światowego potentata mediowego Ruperta Murdocha, ustąpił ze stanowiska prezesa firmy. Amerykańska firma stała się teraz głównym udziałowcem brytyjskiego koncernu medialnego.

Do tej pory James Murdoch wytrwale wspierał drużynę Dave`a Brailsforda, nawet gdy toczyły się kontrowersje dotyczące korzystania z systemu TUE przez Bradleya Wigginsa oraz podczas toczącego się postępowania w sprawie drużyny w Brytyjskiej Agencji Antydopingowej (UKAD).

Według doniesień dziennika “Daily Telegraph”, nowy szef Sky jest chętny, by kontynuować dzieło poprzedników, a więc nie ma obaw o przyszłość finansową drużyny, która poczyniła w ostatnich tygodniach odważne kroki ku przyszłości.

Po pierwsze, na kolejne trzy lata podpisał kontrakt tegoroczny zwycięzca Tour de France Geraint Thomas, natomiast aż na kolejnych pięć lat związała się z drużyną wschodząca gwiazda kolumbijskiego kolarstwa – Egan Bernal. Ponadto, według opublikowanych danych dotyczących budżetu drużyny za rok 2017, Sky jest coraz bogatsza, mimo że wydaje duże pieniądze m.in. na sprzęt oraz na płace dla swoich kolarzy.

Koncern Sky plc jest właścicielem brytyjskiej platformy cyfrowej Sky Digital oraz takich kanałów telewizyjnych jak Sky 1, Sky 2, Sky News, Sky Movies czy Sky Sports, a także stacji telewizyjnych, do których prawie każdy z nas ma dostęp w swoim telewizorze: History, National Geographic Channel, Nickelodeon, Comedy Central i innych. Słowem podsumowania jest to jeden z największych udziałowców światowego rynku medialnego, a co za tym idzie posiada bardzo duży wpływ na bardzo dużą liczbę materiałów telewizyjnych, które oglądamy na co dzień.