fot. Quick-Step Floors / ©Sigfrid Eggers

Drużyna Quick-Step Floors poinformowała, że znalazła nowego sponsora tytularnego – belgijskiego producenta okien Deceuninck. W przyszłym sezonie jej nazwa będzie brzmiała zatem Deceuninck – Quick Step. 

W oficjalnym oświadczeniu opublikowanym na stronie internetowej Quick-Step Floors napisano, że podpisany kontrakt opiewa na kilka lat, ale nie sprecyzowano jego długości. Belgijskie media spekulowały od poniedziałkowego poranka, że może on sięgać aż 2024 roku.

Firma Deceuninck została założona w 1937 roku i ma swoją siedzibę w belgijskim Hooglede-Gits. Od przyszłego sezonu jej logo ma być znacząco wyeksponowane na koszulkach kolarzy.

Jesteśmy zadowoleni, że podpisaliśmy umowę z partnerem, który ma wielki udział w międzynarodowym kolarstwie – jednej z najbardziej popularnych dyscyplin sportowych w Europie, a także stającej się coraz bardziej rozpoznawalną na całym świecie. Tak wysoce cenna umowa sponsorska otwiera przed firmą Deceuninck, a także jej klientami wiele możliwości. Jestem pewny, że to kamień milowy dla naszej firmy

– powiedział Francis Van Eeckhout, szef firmy Deceuninck.

Z kolei Patrick Lefevere, czyli boss drużyny Quick-Step Floors, podkreślił, że jego drużyna, która wygrywa największą liczbę wyścigów w całym kolarskim peletonie (w tej chwili ma sześćdziesiąt dziewięć zwycięstw), powinna spełnić oczekiwania firmy Deceuninck, jakimi są wzrost rozpoznawalności na całym świecie oraz oczywiście kwestie finansowe.

Tym samym zakończyły się między innymi medialne spekulacje dotyczące przyszłości finansowej drużyny Quick-Step Floors, ale nie zakończyły się dywagacje na temat personaliów. Wciąż nie wiadomo, czy z drużyną nadal będzie się ścigał Fernando Gaviria, łączony z UAE Team Emirates. Dodatkowo belgijskie media piszą dziś o ewentualnym odejściu 21-letniego Ekwadorczyka Jhonanatana Narvaeza, którego miałaby kupić drużyna Sky.