Rotor Bikes

Pierwszą drużyną, która zdecydowała się na użycie Rotor UNO będzie kobiecy zespół WNT-Rotor.

Pierwsze informacje o Rotor UNO pojawiły się pod koniec 2015 roku, a oficjalnie grupa miała wejść do sprzedaży wraz z 2016 rokiem (w kwietniu pojawiały się nawet pierwsze testy). Niestety problemy z patentami dotyczące kasety mocno opóźniły premierę, ale ostatecznie i te kłopoty zostały pokonane i Rotor UNO jest dostępne dla wszystkich chętnych (aczkolwiek cena 2499 euro niekoniecznie przekonuje).

Za oficjalne testy i sprawdzenie w rywalizacji odpowiadali m.in. kolarze ścigający się w U23 Fundacion Alberto Contador. Zawodowy peleton jest zdominowany przez Shimano, SRAM i Campagnolo, dlatego Rotor nie miał możliwości debiutu w dużych wyścigach.

Wygląda na to, że w przyszłym roku się uda – WNT-Rotor będzie jedynym zespołem zarejestrowanym w UCI, który oficjalnie skorzysta z osprzętu tej firmy. Poza przerzutkami, manetkami i hamulcami, kolarki użyją też korb Rotor 2INPower, zębatek Qring i piast RVOLVER. Wszystko zostanie zamontowane na hiszpańskie rowery Orbea Orca OMR.

To drugi, ciekawy debiut w sprzęcie przygotowywany na zawodowy sezon 2018. Wcześniej zespół Aqua Blue Sport ogłosił ściganie na rowerach 3T Strada przygotowanych do wykorzystywania tylko tylnej przerzutki oraz hamulców tarczowych.

Poprzedni artykułAfery dopingowe pod lupą – „Operacja Puerto” cz. 2
Następny artykułMark Cavendish o pogoni za rekordem Eddy`ego Merckxa
Menedżer sportu, fotograf. Zajmuje się sprzętem, relacjami na żywo i wiadomościami. Miłośnik wszystkiego co słodkie, w wolnym czasie lubi wyskoczyć na rower żeby poudawać, że poważnie trenuje.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments