Fot. Orica GreenEdge

Zastanawialiśmy się kto będzie lepszy – Trek czy Specialized, a tym czasem “psikusa” faworytom zrobił Matthew Hayman i jego Scott Foil.

Zarówno Specialized jak i Trek starały się stworzyć komfortowy rower na ciężkie bruki północnej Francji, by ułatwić jazdę swoim zawodnikom. Tymczasem Orica-Greenedge, korzystająca z rowerów Scott, postawiła na aerodynamikę.

Patrząc na rower zwycięzcy jednego z najtrudniejszych wyścigów ciężko uznać, że jest to sprzęt, który właśnie pokonał 52 km nierównego bruku. Jedyną cechą, która o tym świadczy są opony o szerokości 28mm. Do tego możemy dodać korbę o sporej liczbie zębów – 53/44 oraz typowe aerodynamiczne cechy – jedną warstwę owijki, koła ze stożkami, wąskie siodełko i wyprofilowaną kierownicę.

To duży kontrast w stosunku do tego, z czym przygotowywały się do wyścigu ekipy Etixx-Quickstep, Tinkoff czy Trek-Segafredo. Prezentowane przez ich kolarzy rowery miały zmienioną geometrię (obniżony środek ciężkości) i tłumiły wibracje, by zapewnić większy komfort.

W przeciwieństwie do przedwyścigowych faworytów Hayman zdecydował się też użyć elektronicznej wersji Shimano Dura-Ace – Di2. Fabian Cancellara i Peter Sagan woleli użyć tradycyjnej, mechanicznej, gdyż obawiali się defektów.

Pełna specyfikacja :

  • Rama: Scott Foil
  • Mostek: Integrated Scott Foil
  • Kierownica: PRO alloy
  • Przedni hamulec: Shimano Dura-Ace zintegrowany
  • Tylny hamulec: Shimano Dura-Ace zintegrowany
  • Klamki hamulcowe: Shimano Dura-Ace Di2 STI Dual Control ST-9070
  • Przednia przerzutka: Shimano Dura-Ace Di2 FD-9070
  • Tylna przerzutka: Shimano Dura-Ace Di2 RD-9070
  • Manetki: Shimano Dura-Ace Di2 9070 + SW-R610 [sprinterskie, na “baranku”]
  • Kaseta: Shimano Dura-Ace CS-9000, 11-25T
  • Łańcuch: Shimano Dura-Ace CN-9000
  • Korba: SRM Shimano 11-speed, 53/44T
  • Pedały: Shimano 9000 Dura-Ace
  • Koła: Shimano C-50 na szytkę
  • Szytki: Continental Competition Pro LTD, 28mm
  • Siodełko: Fizik Antares
  • Sztyca: Ritchey Foil
  • Licznik/komputer: SRM Power Control 8 (not pictured)

źródło: BikeRadar