Zastanawialiśmy się kto będzie lepszy – Trek czy Specialized, a tym czasem „psikusa” faworytom zrobił Matthew Hayman i jego Scott Foil.
Zarówno Specialized jak i Trek starały się stworzyć komfortowy rower na ciężkie bruki północnej Francji, by ułatwić jazdę swoim zawodnikom. Tymczasem Orica-Greenedge, korzystająca z rowerów Scott, postawiła na aerodynamikę.
Patrząc na rower zwycięzcy jednego z najtrudniejszych wyścigów ciężko uznać, że jest to sprzęt, który właśnie pokonał 52 km nierównego bruku. Jedyną cechą, która o tym świadczy są opony o szerokości 28mm. Do tego możemy dodać korbę o sporej liczbie zębów – 53/44 oraz typowe aerodynamiczne cechy – jedną warstwę owijki, koła ze stożkami, wąskie siodełko i wyprofilowaną kierownicę.
To duży kontrast w stosunku do tego, z czym przygotowywały się do wyścigu ekipy Etixx-Quickstep, Tinkoff czy Trek-Segafredo. Prezentowane przez ich kolarzy rowery miały zmienioną geometrię (obniżony środek ciężkości) i tłumiły wibracje, by zapewnić większy komfort.
W przeciwieństwie do przedwyścigowych faworytów Hayman zdecydował się też użyć elektronicznej wersji Shimano Dura-Ace – Di2. Fabian Cancellara i Peter Sagan woleli użyć tradycyjnej, mechanicznej, gdyż obawiali się defektów.
Pełna specyfikacja :
- Rama: Scott Foil
- Mostek: Integrated Scott Foil
- Kierownica: PRO alloy
- Przedni hamulec: Shimano Dura-Ace zintegrowany
- Tylny hamulec: Shimano Dura-Ace zintegrowany
- Klamki hamulcowe: Shimano Dura-Ace Di2 STI Dual Control ST-9070
- Przednia przerzutka: Shimano Dura-Ace Di2 FD-9070
- Tylna przerzutka: Shimano Dura-Ace Di2 RD-9070
- Manetki: Shimano Dura-Ace Di2 9070 + SW-R610 [sprinterskie, na „baranku”]
- Kaseta: Shimano Dura-Ace CS-9000, 11-25T
- Łańcuch: Shimano Dura-Ace CN-9000
- Korba: SRM Shimano 11-speed, 53/44T
- Pedały: Shimano 9000 Dura-Ace
- Koła: Shimano C-50 na szytkę
- Szytki: Continental Competition Pro LTD, 28mm
- Siodełko: Fizik Antares
- Sztyca: Ritchey Foil
- Licznik/komputer: SRM Power Control 8 (not pictured)
źródło: BikeRadar