Shimano

SORA R3000 otrzyma mechaniczne hamulce tarczowe z poprawioną jakością hamowania i odświeżone rozwiązania w kwestii zmiany biegów.

SORA jest najlepszą grupą Shimano jeśli chodzi o osprzęt 9-rzędowy. Jest przeznaczona dla sportu i rekreacji. Dzięki znakomitemu połączeniu wytrzymałości i atrakcyjnych cen, jest też idealnym wyborem do rowerów miejskich lub tzw. “zimówek”. Od sezonu 2017 SORA R3000 przejmie też rozwiązania z wyższych osprzętów.

Pierwszym zyskiem jest estetyka – japońska firma postanowiła zastosować ciemnoszary kolor znany z Ultegry czy 105.

Jednocześnie SORA stanie się osprzętem odpowiednim zarówno dla agresywnej jazdy jak i czysto rekreacyjnych wycieczek. Lżejsza wersja czteroramiennej korby ma dwie opcje – dwóch (FC-R3000, 50-34T) lub trzech tarcz (FC-R3030, 50-39-30T). Ich wygląd inspirowany jest rozwiązaniem znanym z DURA-ACE 9000. Dzięki zastosowaniu wewnętrznego prowadzenia kabli w klamkomanetkach STI Dual Control SORA R3000 będzie pasować nawet do najbardziej sportowych maszyn.

Do rekreacyjnych rozwiązań firma stworzyła korbę 5-ramienną – 2×9 (FC-R3000-CG, 50-34T) oraz 3×9 z osłoną łańcucha (FC-R3030-CG, 50-39-30T). Manetki Rapidfire Plus (ST-R3000/30) i klamki hamulcowe będą korzystały z kabli Optislick (BL-R3000).

SORA R3000 uzyskała też spory skok bezpieczeństwa – wyniki hamowania hamulcami na obręcz są o 20% lepsze w stosunku do poprzedniej wersji.

Chociaż korby 50-34T i 50-39-30T są wersjami kompaktowymi, to będą współpracować z kasetami o dużym zakresie 11-34T. Dzięki temu użytkownik może łatwiej wspiąć się na najtrudniejsze góry i uzyskać znakomitą moc w sprincie i na zjazdach.

Planowane pojawienie się SORA R3000 w sklepach ma nastąpić w kwietniu.

Shimano zdecydowało się też na stworzenie mechanicznych hamulców tarczowych na poziom SORA – BR-RS305. Będą one korzystały ze stalowych i nierdzewnych tarcz SM-RT81-SS/S i RT54-S.

Informacja prasowa