Afrykańska marka MTN kończy współpracę z drużyną Qhubeka. Nowym sponsorem ekipy ma być Dimension Data – brakuje tylko oficjalnego potwierdzenia. 

Na pierwszy rzut oka, wycofanie się sponsora tytularnego po tym, jak drużyna odniosła sukcesy (zwycięstwo etapowe i posiadanie przez kilka dni koszulki lidera klasyfikacji górskiej w Tour de France), może wydawać się dziwne, ale ma to związek z ogólną sytuacją na rynkach. Marka MTN musi także zakończyć współpracę z innymi partnerami.

– Czujemy, że nie możemy już inwestować w drużynę na takim poziomie na jakim byśmy chcieli – oznajmił Chris Maroleng z MTN.

Maroleng ujawnił, że od początku współpracy, czyli od 2013 roku MTN zainwestowała w kolarstwo prawie sześć milionów euro. Dodał jednak, że niekiedy biznes zmusza do podejmowania trudnych decyzji.

Qhubeka nie sfinalizowała jeszcze budżetu na 2016 rok, ale już wiadomo, że planowane jest podpisanie kontraktów z nowymi kolarzami (plotki mówią, że do afrykańskiego składu może dołączyć Mark Cavendish), a także przedłużenie kontraktów z obecnymi zawodnikami – m.in. Stevem Cummingsem i Louisem Meintjesem.

Foto: Tim De Waele