Amerykańska drużyna w Andaluzji wystartuje na Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod disc.
W poprzednim sezonie testy hamulców tarczowych zostały zawieszone po wypadku Francisco Ventoso (Movistar) podczas Paris-Roubaix. Hiszpan twierdził, że skóra na jego łydce została rozcięta przez jeden z rowerów posiadających nowe rozwiązanie. W związku z domniemanym zagrożeniem zdrowia UCI zdecydowała o zakończeniu prób. Powrót do tarczówek nastąpi w tym roku, ale z kilkoma udoskonaleniami – m.in. lepsze osłony i zaokrąglone krawędzie.
Większość drużyn czeka z użyciem nowych rowerów na końcówkę lutego i brukowane klasyki. Cannondale-Drapac jako pierwsze podało dokładne daty testów. SuperSix EVO Hi-Mod disc zadebiutuje na Vuelta a Andalucia Ruta Ciclista del Sol 15 lutego, a drugim wyścigiem stanie się Strade Bianche 4 marca.
Chociaż w Australii zawodnicy amerykańskiej grupy korzystali z hamulców Shimano Ice-Tech, to na razie nie mogliby ich użyć w wyścigu, ponieważ ten model nie został zaokrąglony i, według standardów UCI, jest niebezpieczny. W lutym japoński producent dostarczy już jednak odpowiednio przygotowane egzemplarze.
SuperSix EVO Hi-Mod jest wyposażony w tarcze o średnicy 160mm i twardą oś 100mm z przodu i szybkozamykacz z tyłu.