fot. EKOÏ

W najbliższy weekend na Stadionie Narodowym w Warszawie odbędzie się Bike Expo 2024. Gościem firmy Ekoï, wystawiającej swoje produkty na największych targach rowerowych w Polsce, będzie czterokrotny zwycięzca Tour de France – Chris Froome. Przed nadchodzącym wydarzeniem porozmawialiśmy z Kamillą Walczak – Country Manager Poland z firmy Ekoï.

W ostatnim czasie widać coraz większe zaangażowanie firmy Ekoï na polskim rynku. Dlaczego ten obszar Europy jest dla marki tak istotny?

Konsekwentnie budujemy pozycję marki na rynku polskim. Przedstawicielstwo firmy Ekoï w Polsce powstało w styczniu 2017 roku, jesteśmy w czołówce najbardziej rozwijających się rynków w Europie, z roku na rok powiększając grono zadowolonych klientów. Polacy kochają kolarstwo, to jazda na rowerze jest ulubioną aktywnością fizyczną Polaków. To ważny i rosnący rynek, kraj z piękną historią i tradycją kolarską.

Po tylu latach jesteśmy na takim etapie, który daje możliwość jeszcze większej aktywności marketingowej. Za cel stawiamy sobie uczestnictwo w interesujących z naszej perspektywy projektach, które dalej będą budowały wartość marki oraz poprawiały świadomość istnienia marki poprzez zaangażowanie w lokalne przedsięwzięcia na szczeblu krajowym. Zarabiamy w Polsce i aktywnie inwestujemy w Polsce, wspierając rozwój kolarstwa poprzez sponsorowanie Polskiego Związku Kolarskiego, Tour de Pologne, Lubelskie Perła Polski Cycling Team, indywidualnych zawodników w kolarstwie i w triathlonie jak, np. Robert Wilkowiecki oraz kolarstwie torowym, jak Mateusz Rudyk. Mamy całą drużynę znakomitych ambasadorów, którzy pracują z nami od lat, budując siłę i rozpoznawalność marki Ekoï.

Jakie nowości przygotowała firma Ekoï na sezon 2024?

Ekoï każdego roku wprowadza nowe produkty, które w procesie przygotowania testowane są przez profesjonalnych zawodników. Na uwagę zasługują nowe modele kasków, okularów, tekstylia oraz najnowsze modele butów szosowych i mtb, w tym nowe rozwiązanie butów z pedałami, bezpośrednio wchodzącymi w podeszwę buta (bez bloków). Buty te były testowane przez wielu profesjonalnych zawodników i spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem. Wyniki bronią się same – dzięki tej koncepcji zyskujemy ekstra klika watów mocy i komfort.

Czy uważa pani, że najlepszą opcją na dotarcie do klienta-amatora jest sponsorowanie zawodowych ekip i imprez?

Ekoï działa bardzo szeroko promując markę oraz produkty poprzez różne aktywności. Niewątpliwie sponsorowanie zawodowych ekip oraz uczestnictwo w imprezach jest niezwykle istotne z perspektywy budowania świadomości marki. Podchodzimy do tematu kompleksowo, wykorzystując wiele kanałów do komunikacji z klientem. Nasza duża aktywność pomaga w budowaniu silnej pozycji marki na rynku globalnym, jak również w Polsce.

Ekoï bierze udział w wyścigu technologicznym. Być może byłaby pani w stanie rozwinąć kwestię prototypowych pedałów zakazanych przez UCI i opisać innowacyjne pomysły?

Oficjalna prezentacja tego rozwiązania będzie miała miejsce w najbliższy weekend podczas Bike Expo 2024, zapraszam na nasze stoisko. W trakcie Bike Expo zaprezentujemy system i mam nadzieję rozwiejemy wszelkie wątpliwości. Pokładamy duże nadzieje w tym rozwiązaniu. Wstępne testy wyszły bardzo dobrze, jest duże zainteresowanie naszym produktem również wśród konkurencji.

Idąc dalej, czy biorąc pod uwagę obecne przepisy sprzętowe, jest jeszcze miejsce na znaczne, rewolucyjne unowocześnienia w sprzęcie?

Jak widać chociażby po nowej koncepcji butów z pedałami w podeszwie, jest jeszcze sporo miejsca na innowacje. Najbliższe lata będą stały pod znakiem innowacji, w każdej grupie asortymentowej należy spodziewać się nowinek technicznych.

Przez wszystkie lata współpracy z Ekoï obserwowałam, jak firmy konkurencyjne śledzą nasze rozwiązania i sukcesywnie wprowadzają je do swojej oferty. To dowodzi, że przynajmniej dotychczas właściwie odczytujemy rynek i zapotrzebowanie klientów pod kątem komfortu oraz poprawy wydajności, czyli indywidualnych wyników.

Jak w rozwoju marki pomaga korzystanie z doświadczenia i feedbacku takiego kolarza, jak Chris Froome, który korzysta z produktów Ekoï?

Bardzo nam pomaga, odpowiadamy na potrzeby zawodników wprowadzając nowe produkty. Aby były pod każdym kątem optymalne, muszą być przetestowane przez najlepszych. Klienci lubią nasze rozwiązania i wybierając je, jednocześnie stając się ambasadorami naszej marki.

Dostarczamy na rynek produkty najwyższej jakości, stąd współpraca z najlepszymi zawodnikami, którzy projektują i rozwijają je razem z nami. Drużyny kolarskie, z którymi współpracujemy: Cofidis, Arkéa-B&B Hotels, Israel-Premier Tech i Lotto-Dstny dają nam informację zwrotną i razem tworzymy najwyższą jakość i innowacyjne produkty.

Co czyni produkty Ekoï wyjątkowymi – dlaczego kolarz miałby wybrać tę firmę, a nie którąś z dziesiątek innych?

Zastosowanie najnowszych, bardzo zaawansowanych technologii, niedostępnych u konkurencji, najlepsze materiały na rynku oraz nowoczesny design. Wszystko to przy zachowaniu najlepszego stosunku ceny do jakości. Możemy śmiało stwierdzić, że wprowadzając niemal 8 lat temu Ekoï na polski rynek udało nam się zmienić wizerunek kolarzy w Polsce. Początkowo nasza firma celowała w szosę, od kilku lat rozwijamy również mtb, gravel, triathlon, a także bieganie. Oferta skierowana jest do kolarzy we wszystkich grupach wiekowych i na każdym poziomie zaawansowania.

Co zaplanowali państwo na Bike Expo, jakie atrakcje dla uczestników?

Gościem specjalnym wydarzenia będzie gwiazda światowego kolarstwa – Chris Froome, który 6 kwietnia odpowie podczas konferencji prasowej na pytania dziennikarzy, a na płycie PGE Narodowy spotka się z publicznością Bike Expo. Będzie również na naszym stoisku rozdawał autografy i fotografował się z fanami. To wyjątkowa okazja, aby zobaczyć na żywo legendę kolarstwa.

Dla wszystkich klientów odwiedzających Bike Expo mamy przygotowaną superpromocyjną ofertę na nasze najpopularniejsze produkty, kaski i okulary. W ubiegłym roku nasza propozycja na Bike Expo spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem, zdobyliśmy wielu nowych klientów. Mamy nadzieję, że w tym roku będzie podobnie.

Jesteśmy również oficjalnym partnerem testów. Do testów dla odwiedzających Bike Expo przekazaliśmy 100 sztuk kasków, które później zostaną przekazane na cele charytatywne. Każdy odwiedzający będzie mógł przetestować nasz produkt i poczuć różnicę w stosunku do innych produktów.

Jak istotne są dla marki tego typu eventy?

Bike Expo oprócz Tour de Pologne jest kluczowy dla marki z perspektywy pokazania się na rynku. Ekoï to marka dostępna wyłącznie we własnym sklepie internetowym. To nasza przewaga konkurencyjna. Firma ma swoją siedzibę we Francji i tam też działa jedyny magazyn obsługujący wszystkie rynki, na całym świecie. W trakcie tej imprezy staramy się pokazać z najlepszej strony, dajemy przede wszystkim potencjalnym i aktualnym klientom szansę na zapoznanie się z wyselekcjonowaną propozycją Ekoï. Nie pokazujemy całej oferty, mamy na stronie ponad 1000 produktów, jest to fizycznie niemożliwe, aby zaprezentować cały asortyment. Oferujemy wszystko, od ubrań, przez kaski, okulary, buty i akcesoria.

Co znaczy dla państwa wizyta takiej legendy na Waszym stoisku?

Znamy się świetnie z Chrisem, drugi sezon jeździ w teamie Israel Premier Tech, którego Ekoï jest partnerem technicznym. Oczywiście to element promocji marki, ale także ukłon w stronę klientów. Takiej gwiazdy nigdy wcześniej w Polsce nie było. Zapraszamy wszystkich do odwiedzenia naszego stoiska.

Czy łatwo było namówić go do przyjazdu do Polski?

Chris to przemiły człowiek, który z wielką przyjemnością odwiedzi nas w Polsce. Cieszymy się, że w swoim kalendarzu znalazł chwilę dla nas, ale proszę mi wierzyć nie było łatwo. Sezon już ruszył, rywalizowaliśmy z kilkoma miejscami, gdzie również był zaproszony. Jego decyzja tylko dowodzi, że poważnie podszedł do przyjazdu na Bike Expo w Warszawie, aby spotkać się z odwiedzającymi wystawę.

Czy będzie dostępny dla kibiców do zrobienia sobie zdjęcia i zebrania autografów?

Oczywiście, to jest jeden z głównych punktów programu. Jeszcze raz w imieniu całego zespołu Ekoï, a będzie nas na Bike Expo wielu, serdecznie zapraszamy na stoisko numer nr 46, na poziomie 0 w Biznes Klubie. Jesteśmy w tym samym miejscu, gdzie rok wcześniej i dwa lata temu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poprzedni artykułParyż-Roubaix 2024: Przygotowania trwają. W rolach głównych kozy… i szykany
Następny artykułSzymon Sajnok kontuzjowany
Szukam ciekawych historii w wyścigach, które większość uważa za nieciekawe.
Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
Tuio
Tuio

Wszystko pięknie tylko dlaczego jak na grupie ktoś pojawi się ze sprzętem ekoi to wiadomo, że to trzepak :/ przypadek ? 😉

Przemyslaw
Przemyslaw

A gdzie Kasia?

Ja1
Ja1

Wszystko pięknie tylko dlaczego jak na grupie ktoś pojawi się ze sprzętem ekoi to wiadomo, że to trzepak :/ przypadek ? 😉

A w jakich strojach jeżdżą prosi, chętnie bym kupił chociaż skarpetki?