Sprawdziłem – minął równy rok od poprzedniego odświeżenia kolekcji butów SIDI. Aktualnie włoski producent przygotował kolejną odsłonę serii butów na 2024 rok. I też ciekawostka dla tych, którzy zimą nie zgubili kilku nadprogramowych kilogramów (w tym i mnie…) – każdy but z kolekcji jest o kilka gram lżejszy, niż poprzednia wersja. Przyjrzyjmy się więc, co przygotowała dla nas marka SIDI.

To już w zasadzie ostatnie przymiarki przed nadchodzącym oficjalnym rozpoczęciem sezonu kolarskiego 2024, kwiecień za pasem, i rozpocznie się kolejna rewia mody rowerowej. A buty? Cóż, buty mają mieć w sobie sznyt elegancji, która w połączeniu z wagą i wygodą użytkowania przenieść mogą nas na odrobinę wyższy poziom. Jeśli nawet nie sportowy, to niewątpliwie estetyczny. I tu właśnie w sukurs przychodzą odświeżone kolekcje butów. Zacznijmy przegląd od topowych modeli.

Zwrócę też uwagę na globalną zmianę w butach SIDI – otóż pojawiły się dwa nowe rozwiązania w prezentowanych modelach: w zapięciach „żyłkowych” zmieniony został materiał na bardziej wytrzymały Dyneema, a w części butów pojawił się całkiem nowy rodzaj zapięcia (Firmor, tu prezentowany w butach Prima).

SIDI – SHOT 2S

Znajdujący się „najwyżej” w kolekcji but szosowy SHOT 2S, klasyczny w biało-czarnej oraz czarnej odsłonie, z zapięciami w wersji Tecno 3 Push Flex. Zapięcie to eliminuje nacisk na podbicie stopy, równocześnie wpływając na ogólną poprawę odczucia zapięcia całego buta. Język buta jest nieco mniejszy, niż standardowy (z centralnym systemem zaginania), co sprzyja lepszemu dopasowaniu podbicia do stopy użytkownika.

Odświeżony zapiętek wzmacnia górną część pięty, co przyczynia się do uczucia sztywności całej stopy – to w połączeniu ze sztywnością podeszwy znacznie poprawia „czucie” buta na podjazdach czy też podczas sprintów. Pokrycie buta wykonane jest z mieszanek mikrofibry Bio Veg, nylonowej siateczki wentylacyjnej oraz zintegrowanym obcasem, który wyposażony został w regulowane urządzenie, utrzymujące piętę we właściwej pozycji – jest ono także odblaskowe, co sprzyja bezpieczeństwu. Zintegrowany i lekki obcas o nowoczesnym, anatomicznym kształcie. Został wzmocniony, by zapobiegać deformacjom, powstającym przy długotrwałych obciążeniach. Stabilizuje stopę przy podczas pedałowania, także ze wstawkami odblaskowymi.

Podeszwa wykonana jest z najnowszej generacji kompozytu węglowego, wzmocnioną dodatkowo o dodaną w śródstopiu strukturą, dającą lepsze przełożenie mocy na pedały. Zastosowano też nieco większe otwory do wkręcania progów, pozwalające na lepszą ich regulację. Uzupełnieniem jest wymienny bieżnik SRS (wykonany z nylonu i TPU), mający chronić podeszwę w miejscach najbardziej narażonych na zużycie, co poprawia jej trwałość podczas chodzenia. Bieżnik jest zintegrowany z otworami wentylacyjnymi, co wspiera cyrkulację powietrza wewnątrz podeszwy podczas pedałowania.

Model ten produkowany jest w rozmiarach od 40 do 48 – co ważne, z „połówkami” numerów.

ROAD_SHOT2S_BINE_1SIDEA

SIDI – WIRE 2S

Niemal równie „topowym” butem szosowym jest WIRE 2S, także klasycznym w biało-czarnej oraz czarnej odsłonie, z zapięciami w wersji Tecno 3 Push. Zapięcie to eliminuje nacisk na podbicie stopy, równocześnie wpływając na ogólną poprawę odczucia zapięcia całego buta. Język buta jest nieco mniejszy, niż standardowy (z centralnym systemem zaginania) co sprzyja lepszemu dopasowaniu podbicia do stopy użytkownika.

Tył buta to Adjustable Heel retention device, czyli system, dzięki któremu możesz regulować „objętość” tylnej części buta tuż nad piętą. Usztywnia on tylną część buta, co wpływa na jego lepsze dopasowanie. Podeszwa wyposażona jest w Replaceable Heel pad – gumową, antypoślizgową podkładkę (jest ona wymienna). Uzupełnieniem jest system SIDI Heel Cup, czyli wzmocniona „pięta” sprawiająca, że stopa utrzymywana jest w optymalnym położeniu. Nowoczesnym rozwiązaniem jest Vent carbon sole – jest to najnowsza odsłona podeszwy z wlotem powietrza, zlokalizowanym z przodu, który zapewnia doskonałą wentylację stopy dzięki rozmieszczonym w podeszwie kanalikom, przez które przepływa powietrze, wypływające tuż za śródstopiem.

Pokrycie buta wykonane jest z mieszanki mikrofibry Techpro, z dodatkowym, bocznym systemem wsparcia Firmor.

Model ten produkowany jest w rozmiarach od 40 do 48 – także z „połówkami” numerów.

ROAD_WIRE2S_NER_1SIDEA

 

Buty Genius 10 – damskie

Odświeżona i dedykowana kobietom biała, czarna oraz czarno-czerwona, szosowa wersja obuwia Genius – rozmiarówka od 40 do 48 (z „połówkami” numeracji).

Zastosowano w nich oczywiście wszystkie znane z innych modeli najnowsze rozwiązania techniczne; system zapięcia Techno 3, zapewniający komfortowe trzymanie nogi, zmniejszając strefę nacisku na podbiciu (zwiększając uczucie zapięcia buta).

Wierzch butów wykonany jest z mikrofibry Microtech, „uzbrojony” w szeroki, dopasowany anatomicznie pasek do zapięcia, który w połączeniu z wkładką w miękki i równomierny sposób rozkładając nacisk na podbiciu.

Podeszwa to włókno węglowe Composite 20 – stanowiące wyjątkowe połączenie karbonu i nylonu. W tym wypadku nylon odpowiada za lekkość i sztywność podeszwy – i co najważniejsze – nie zmienia tego upływ czasu i użytkowanie butów. W butach tych zastosowane zostało rozwiązanie wymiennej podkładki na piętę – ułatwiającej chodzenie, jak i wymienny, antypoślizgowy pasek w podeszwie.

Genius10_W_BiancoBianco

 

Buty Fast 2

Także mocno odświeżona szosowa wersja obuwia – z całkowitą modernizacją zapiętka- biało-szare, czarne, czarno-czerwone, szaro-antracytowe – w rozmiarówce od 40 do 48 (z „połówkami” numeracji).

Jak i w pozostałych „odświeżonych” wersjach zastosowano tu wszystkie znane z innych modeli najnowsze rozwiązania techniczne; system zapięcia Techno 3, zapewniający komfortowe trzymanie nogi, zmniejszając strefę nacisku na podbiciu (zwiększając uczucie zapięcia buta).

Wierzch butów wykonany jest z mikrofibry Politex, „uzbrojony” w szeroki, dopasowany anatomicznie pasek do zapięcia, który w połączeniu z wkładką w miękki i równomierny sposób rozkładając nacisk na podbiciu.

Tecno 3 to doskonałe dopasowanie buta na całej długości stopy przy pomocy jednego mechanizmu, wyposażonego dodatkowo w wymienny system zapadkowy. Całość wykonana jest z nowego rodzaju materiału, zapobiegającego zacinaniu się podczas przeprowadzania poprawek. Jak w innych modelach posiada także wymienną, gumową podkładkę antypoślizgową, a SIDI Heel Cup sprzyja utrzymaniu stopy w optymalnym położeniu.

ROAD_FAST2_NER_1SIDEA

 

Nowość – model Prima

Jest to zupełna nowość w ofercie SIDI. Podstawowa wersja szosowego obuwia, występująca w wersji damskiej, męskiej oraz „mega”. Wyposażona w nieznane z innych modeli zapięcie Firmor, połączone z boczną powierzchnią buta.

Jak i w innych modelach zastosowano tu znane z innych modeli najnowsze rozwiązania techniczne; z pojedynczym systemem zapięcia Techno 3, zapewniający komfortowe trzymanie nogi, zmniejszając strefę nacisku na podbiciu (zwiększając uczucie zapięcia butów).

W Primie wierzch także wykonany został z mikrofibry Politex, dodatkowo również „uzbrojony” jest w szeroki, dopasowany pasek do zapięcia, który w połączeniu z wkładką w miękki i równomierny sposób rozkładając nacisk na podbiciu.

Buty występują w kolorach: biało-czarne, antracytowo-czarne, czarne oraz czarno-czerwone, oraz w rozmiarówce od 40 do 48 (z połówkami rozmiarów).

ROAD_PRIMA_ANNE_1SIDEA

 

Dystrybutor: www.velo.pl

Poprzedni artykułGandawa-Wevelgem kobiet 2024: Lorena Wiebes triumfuje po zaciętym finiszu
Następny artykułMads Pedersen: „Musiałem zaufać swojemu sprintowi”
"Master of disaster" Z wykształcenia operator saturatora; brak możliwości pracy w wyuczonym zawodzie rekompensuję jeżdżąc rowerem i amatorsko się ścigając, bardzo lubię też o tym pisać. Rytm tygodnia, miesiąca i roku wyznacza mi rower. Lubię się ścigać, i gdy jakiś wyścig mi nie wyjdzie, to wśród kolegów-kolarzy mówię, że jestem redaktorem sportowym, a gdy jakiś tekst mi nie wyjdzie, wśród redaktorów mówię, że jestem kolarzem-amatorem. I tylko do teraz nie rozgryzłem, czy bardziej lubię się ścigać, czy też pisać o tym, dlatego nadal zamierzam czynić i jedno i drugie, póki starczy sił.
Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
Luka
Luka

Szkoda że znowu prawie wszystko w mało efektownych barwach.

Brom
Brom

Jak są czarne to biere

Ziemo
Ziemo

Nadal tylko wąskie🫤