Foto: Movistar Team

Organizatorzy La Vuelta Femenina czekali do Międzynarodowego Dnia Kobiet, by opublikować trasę tegorocznego wyścigu. Wbrew plotkom, nie znajdzie się na niej podjazd pod Alto de l’Angliru, ale i tak będzie to jedna z najbardziej wymagających imprez w całym kalendarzu.

W piątek 8 marca zaprezentowano trasę tegorocznego wyścigu La Vuelta Femenina by Carrefour.es, który odbędzie się w dniach 28 kwietnia – 5 maja. Wydarzenie zorganizowano w Walencji, skąd wystartują zmagania. Na południowym-wschodzie Półwyspu Iberyjskiego zawodniczki będą rywalizować w indywidualnej jeździe na czas o długości 16 kilometrów.

Nazajutrz kolarki czeka pagórkowaty odcinek, który powinien jednak zakończyć się sprintem z dużej grupy. Kolejny etap to również szansa dla wytrzymałych sprinterek bądź zawodniczek dobrze czujących się na pagórkach. Czwarty odcinek, z Molina de Aragón do Saragossy, swoją charakterystyką będzie faworyzował najszybsze zawodniczki – nieliczne trudności terenowe nie będą przeszkodą dla doświadczonych kolarek, ale organizatorzy zwracają uwagę na fakt, że w regionie rozgrywania odcinka regularnie odnotowywane są mocne podmuchy wiatru, mogące podzielić peleton.

Różnice między zawodniczkami na pewno powstaną na piątym etapie, który będzie pierwszym zakończonym odcinkiem na podjeździe. Zanim kolarki podjadą pod ściankę Alto del Fuerte Rapitan, pokonają wymagającą wspinaczkę Alto del Monasterio de San Juan de la Pena. Kolejny odcinek również zakończy się trudnym wzniesieniem – meta zostanie ulokowana na dobrze znanym podjeździe pod La Lguna Negra (6,5 km; 6,7%), gdzie w ubiegłym roku etap męskiej Vuelty wygrał Jesus Herrada.

Przedostatniego dnia rywalizacji do głosu ponownie powinny dojść sprinterki. Losy klasyfikacji generalnej na dynamicznym, górzystym etapie, zakończonym bardzo trudną sekwencją wspinaczek Puerto de La Morcuera – Valdesqui.

W ubiegłorocznej edycji La Vuelta Femenina zwyciężyła Annemiek van Vleuten, która nie obroni tytułu. Z końcem 2023 roku Holenderka zakończyła zawodową karierę. Drugie miejsce zajęła wtedy Demi Vollering z Team SD Worx – Protime, która później triumfowała w Tour de France Femmes, a podium uzupełniła młoda Gaia Realini, reprezentująca Lidl-Trek. Czołową dziesiątkę zamknęła Katarzyna Niewiadoma (Canyon//SRAM Racing).

Trasa La Vuelta Femenina 2024:

Etap 1, 28 kwietnia: Walencja – Walencja, 16 km (ITT)

Etap 2, 29 kwietnia: Buñol / Bunyol – Moncófar / Moncofa, 118 km

Etap 3, 30 kwietnia: Lucena / Llucena – Teruel, 131 km

Etap 4, 1 maja: Molina de Aragón – Saragossa, 142 km

Etap 5, 2 maja: Huesca – Jaca, 113 km

Etap 6, 3 maja: Tarazona – La Laguna Negra. Vinuesa, 132 km

Etap 7, 4 maja: San Esteban de Gormaz – Sigüenza, 126 km

Etap 8, 5 maja: Distrito Telefónica. Madryt – Valdesquí. Comunidad de Madrid, 89 km

Poprzedni artykułTirreno-Adriatico 2024: Jonas Vingegaard ponownie bezkonkurencyjny, Kwiatkowski w ucieczce
Następny artykułRemco Evenepoel krytykuje decyzję UCI o zakazaniu kasków Specialized
Szukam ciekawych historii w wyścigach, które większość uważa za nieciekawe.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments