Międzynarodowa Unia Kolarska błyskawicznie zabrała głos na temat nowych kasków czasowych, które zadebiutowały na głowach zawodników na wczorajszym etapie Tirreno-Adriatico.
Zawodowe ekipy kolarskie, we współpracy z producentami sprzętu, stale szukają optymalnych rozwiązań aerodynamicznych. Tyczy się to szczególnie akcesoriów do indywidualnej jazdy na czas, w tym kasków. Kolejne firmy wpadają na nowe pomysły, mające na celu dać zawodnikom dodatkową przewagę.
Przed wczorajszym etapem Tirreno-Adriatico drużyna Visma | Lease a Bike zaprezentowała nowy kask Giro Aerohead 2.0 o specyficznym, wydłużonym kształcie. W nowych kaskach startowali również zawodnicy Bahrain – Victorious, korzystający z Rudy Project Windgream HL 85.
Głos w sprawie nowego sprzętu szybko zabrała Międzynarodowa Unia Kolarska.
– UCI przyznaje, że choć nie jest to bezpośrednio sprzeczne z istniejącymi przepisami, podnosi to istotną kwestię dotyczącą obecnego i coraz szerszego trendu w projektowaniu kasków do jazdy na czas, który koncentruje się bardziej na osiągach, niż na podstawowej funkcji kasku, a mianowicie na zapewnieniu bezpieczeństwa w przypadku upadku
– czytamy w oficjalnym komunikacie.
Już teraz poinformowano o zakazie używania kasku Specialized TT5 ze „skarpetką” na szyję. Zgodnie z przepisami Międzynarodowej Unii Kolarskiej, materiałowa część kasku jest elementem, który „nie jest niezbędny” i nie będzie dopuszczony do rywalizacji od 2 kwietnia bieżącego roku.
UCI przyznała również, że dokona przeglądu swoich przepisów dotyczących kasków w związku z obecnymi trendami, problemami związanymi z wymogiem dostępności handlowej oraz zakazem stosowania nieistotnych elementów.
UCI przygląda się nowym aerodynamicznym kaskom I dostrzega w nich kształty żołądzi.
Popracuj nad lepszym tłumaczeniem.
który funkcjonuje się bardziej na osiągach – raczej koncentruje się
materiałowa część kasku jest elementem „nieistotnym” – raczej nie poprawia bezpieczeństwa lub pogarsza bezpieczeństwo
Dziękuję .
leśne dziady z uci jak zwykle czepiają się wszystkiego.
Jeśli kask ma atest CE EN 1078 to znaczy że spełnia normy i może być sprzedawany i używany