fot.

Międzynarodowa Unia Kolarska błyskawicznie zabrała głos na temat nowych kasków czasowych, które zadebiutowały na głowach zawodników na wczorajszym etapie Tirreno-Adriatico.

Zawodowe ekipy kolarskie, we współpracy z producentami sprzętu, stale szukają optymalnych rozwiązań aerodynamicznych. Tyczy się to szczególnie akcesoriów do indywidualnej jazdy na czas, w tym kasków. Kolejne firmy wpadają na nowe pomysły, mające na celu dać zawodnikom dodatkową przewagę.

Przed wczorajszym etapem Tirreno-Adriatico drużyna Visma | Lease a Bike zaprezentowała nowy kask Giro Aerohead 2.0 o specyficznym, wydłużonym kształcie. W nowych kaskach startowali również zawodnicy Bahrain – Victorious, korzystający z Rudy Project Windgream HL 85.

Głos w sprawie nowego sprzętu szybko zabrała Międzynarodowa Unia Kolarska.

– UCI przyznaje, że choć nie jest to bezpośrednio sprzeczne z istniejącymi przepisami, podnosi to istotną kwestię dotyczącą obecnego i coraz szerszego trendu w projektowaniu kasków do jazdy na czas, który koncentruje się bardziej na osiągach, niż na podstawowej funkcji kasku, a mianowicie na zapewnieniu bezpieczeństwa w przypadku upadku

– czytamy w oficjalnym komunikacie.

Już teraz poinformowano o zakazie używania kasku Specialized TT5 ze „skarpetką” na szyję. Zgodnie z przepisami Międzynarodowej Unii Kolarskiej, materiałowa część kasku jest elementem, który „nie jest niezbędny” i nie będzie dopuszczony do rywalizacji od 2 kwietnia bieżącego roku.

UCI przyznała również, że dokona przeglądu swoich przepisów dotyczących kasków w związku z obecnymi trendami, problemami związanymi z wymogiem dostępności handlowej oraz zakazem stosowania nieistotnych elementów.

fot. Soudal Quick-Step / Wout Beel
fot. Team Bahrain Victorious
Poprzedni artykułTirreno-Adriatico 2024: Jasper Philipsen pokonuje Tima Merliera
Następny artykułParyż-Nicea 2024: UAE Team Emirates kończy przed deszczem i wygrywa
Szukam ciekawych historii w wyścigach, które większość uważa za nieciekawe.
Subscribe
Powiadom o
guest
4 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
ProńcieBoże!
ProńcieBoże!

UCI przygląda się nowym aerodynamicznym kaskom I dostrzega w nich kształty żołądzi.

Andrzej
Andrzej

Popracuj nad lepszym tłumaczeniem.
który funkcjonuje się bardziej na osiągach – raczej koncentruje się
materiałowa część kasku jest elementem „nieistotnym” – raczej nie poprawia bezpieczeństwa lub pogarsza bezpieczeństwo

Andrzej
Andrzej

Dziękuję .

Lance
Lance

leśne dziady z uci jak zwykle czepiają się wszystkiego.
Jeśli kask ma atest CE EN 1078 to znaczy że spełnia normy i może być sprzedawany i używany