W lipcu, na zaproszenie francuskiej marki Ekoï, mieliśmy przyjemność gościć w siedzibie firmy produkującej sprzęt i wyposażenie kolarskie, w tym odzież, kaski, buty, okulary i akcesoria. Położona na obrzeżach kurortu Fréjus na Lazurowym Wybrzeżu firma Ekoï , zaskoczyła nas nie tylko gościnnością, ale także skalą działalności, ilością pomysłów i innowacji nad którymi pracuje.

Marka Ekoï powstała w Roubaix w 2001 roku, początkowo sprzedawała swoje produkty w tradycyjny sposób poprzez sieć hurtowni i sklepów sportowych. W 2010 roku całkowicie zmieniła swój model biznesowy i cała sprzedaż została przeniesiona do internetu.

Dziś Ekoï w swojej ofercie ma ponad 800 produktów w stałej ofercie i stawia mocno na cztery dyscypliny: szosę, mtb, gravel oraz triathlon. Ich produkty wychodzą spod ręki doświadczonych inżynierów i menadżerów, którzy bardzo ściśle współpracują z zawodowymi grupami kolarskimi, ale także pojedynczymi zawodnikami ze światowego peletonu, którzy dzielą się swoją wiedzą. Każdy produkt jest bardzo mocno dopracowany i testowany przez zawodowców zanim wejdzie do sprzedaży.

Ekoï to ludzie

Firma na stałe zatrudnia kilkadziesiąt osób wspieranych przez zewnętrzna silną grupę współpracowników odpowiedzialnych za rozwój poszczególnych grup asortymentowych, Są to ludzie z ogromną wiedzą, pasją i sercem do kolarstwa.

Podczas dwudniowego pobytu we Fréjus, opiekował się nami Maksymilian Gadomski, który mieszka na stałe we Francji, a w firmie Ekoï odpowiada za polski rynek, wspierając przedstawiciela firmy Ekoï w Polsce Kamillę Walczak. Przedstawicielstwo firmy w Polsce funkcjonuje od 1 stycznia 2017 roku.

Polska plasuje się na czwartym miejscu pod względem sprzedaży w Europie. Wyprzedzają nas tylko takie kraje jak Niemcy, Hiszpania i Włochy.

Z lotniska w Nicei odebrał nas Stephane Rossetto, były kolarz zawodowy, m.in. ekipy Cofidis, dziś tester produktów, ale także osoba odpowiedzialna za kontakty z zawodowymi grupami, z którymi Ekoï ściśle współpracuje. Stehpane podczas naszego pobytu bardzo skupiony był na trwającym wówczas Tour de France, musiał przypilnować każdego szczegółu, m.in. aby na czas dotarły kaski dla ekipy Cofidis w specjalnym malowaniu z okazji święta narodowego Francji.

Z kolei w przepięknym showroomie, który znajduje się na parterze siedziby firmy gospodarzem jest były kolarz zawodowy Rayane Bouhanni, brat Nacera. Człowiek z ogromną widzą, który każdy szczegół produktów Ekoï „ma w małym palcu”.

Co nas pozytywnie zaskoczyło, Ekoï stawia na młodych ludzi. Wyobraźcie sobie, że do obsługi każdego z mediów społecznościowych, TikToka, Facebooka, Instagrama zatrudnione są specjalnie dedykowane osoby, które zajmują się jedynie konkretnym medium.

Podczas wizyty mieliśmy przyjemność nie tylko przyglądać się firmie, ale także sprawdzić okoliczne trasy. Razem z Ludovicem Miel, odpowiedzialnym w Ekoï za opisy produktów na stronie internetowej, wybraliśmy się na przejażdżkę po przepięknym Lazurowym Wybrzeżu. Ludo wytyczył trasę, która na długo zapadnie w naszej pamięci.

Mózgiem całej firmy, założycielem, właścicielem i prezesem jest Jean-Christophe Rattel, przesympatyczny, pełen pasji wizjoner, który w fenomenalny sposób, z niezwykłym entuzjazmem i zamiłowaniem opowiadał nam o Ekoï, ale o tym w osobnym materiale…

W 2023 Ekoï został oficjalnym partnerem technicznym Polskiego Związku Kolarskiego i wyposażył członków Kadry Narodowej w kolarstwie w aerodynamiczne kaski AR 13 i okulary PERSO EVO8. Od 2023 roku, przez kolejne 3 lata Ekoï jest również sponsorem Tour de Pologne.

Nowośći Ekoï

Ekoï tworząc swoje produkty stawia na ich jakość, a pomagają w tym kolarze zawodowi, z którymi na stale współpracują inżynierowie firmy. Wśród ambasadorów Ekoï znajdują się same gwiazdy światowego kolarstwa. Ekoï może liczyć na doświadczenie, między innymi takich kolarzy jak: Chris Froome, Warren Barguil, Philippe Gilbert, Caleb Ewan czy Guillaume Martin.

Koszulki

Koszulka kolarska z grafenem to jeden z flagowych produktów Ekoï

– mówił nam Eric Ceccon, szef produktów, związany z marką Ekoï kilkanaście lat.

Wprowadzenie grafenu pozwala obniżyć temperaturę ciała o 2,5 stopnia w pełnym słońcu. Koniecznie bez bielizny, aby spełniła swoją funkcję. Potwierdziły to niezależne ośrodki badawcze, ale także kolarze, którzy wiele tygodni testowali ten produkt.

Kolejną NOWOŚCIĄ JEST TKANINA OUTLAST stosowana w koszulkach, która daje optymalny komfort termiczny. Doskonale odprowadza ciepło na podjeździe, a na zjeździe masz odczucie, jak byś nie zabrał rękawków.

To technologia opracowana dla agencji kosmicznej NASA, która stworzyła strój dla astronautów. Są oni często wystawieni na ekstremalne temperatury, a bielizna, która jest pierwszą warstwą dla nich w kosmosie, musi utrzymywać stałą temperaturę zarówno przy niskich, jak i wysokich temperaturach poza kombinezonem. Teraz Ekoï wykorzystał to w strojach kolarskich. Poza koszulkami z Outlastem, jest również bielizna, którą można założyć pod tradycyjną koszulkę.

Rozwój produktów tekstylnych oparty jest na redukcji ciepła ciała, ponieważ pod wpływem wysokich temperatur ciało staje się mniej wydajne. Wszystkie materiały: Graphene, Outlast czy wysokiej jakości Lycra, pozwalają, aby powietrze bardzo łatwo przenikało w materiał, jednocześnie dobrze odprowadzać pot i ciepło.

Kaski

Jeśli chodzi o kaski, współpracujemy z najlepszymi specjalistami od aerodynamiki Swiss Side. Dzięki tej współpracy stworzyliśmy kask, który pozwala zaoszczędzić 10 watów w stosunku do możliwości kasków standardowych

– kontynuował Eric.

Ekoï był pierwszą marką, która wprowadziła w kaskach zapięcie magnetyczne Fidlock już kilkanaście lat temu. Eryk widział, że Fidlock robił zapięcia do spadochronów, poprosił więc, aby te zapięcia zmniejszono, tak aby dało się je wykorzystać w kaskach rowerowych. Początkowo myślał o triathlonie, aby ułatwić triathlonistom, po wyjściu z wody szybkie zapięcie kasku. Dziś większość firm korzysta z tego rozwiązania.

-zakończył Eric.

Okulary

W swojej ofercie Ekoï ma okulary z sensorem elektronicznym, który w mniej niż sekundę przystosowuje się do światła zewnętrznego. Jeśli chodzi o okulary, najwyższe modele tworzone są w Europie, szkła we Francji i Szwajcarii, a ramki we Włoszech.

Spodenki

Materiał coedura – nowość w spodenkach szosowych, bardzo odporny na przetarcia, w razie upadku nie powinien się rozedrzeć i chroni przed uszkodzeniami skóry. Jest odporny na przecięcia i przetarcia. Ekoï jest jedną z pierwszych firm, która zastosowała tak mocny materiał w spodenkach szosowych, przypominający wzór karbonu.

Wkładki w spodenkach dostosowane są do wagi i wzrostu użytkownika. Trzy gęstości i trzy szerokości wkładek z wtryskiwanym żelem, pozwalają na doskonałą ochronę kości kulszowych.

Buty

Buty to kategoria, na którą bardzo mocno stawia Ekoï i jak udało nam się dowiedzieć, w roku 2024 wprowadzi produkt, który zrewolucjonizuje rynek pedałów i butów szosowych. O tym wszystkim opowiedział nam Raphael Dalle, inżynier obuwia, który tworzył buty sportowe dla największych gwiazd światowego sportu.

Jestem pasjonatem butów sportowych, pracowałem w wielu firmach sportowych, m.in. Adidasie (buty piłkarskie), On Running (buty biegowe) oraz Babolat (buty do tenisa). Teraz dołączyłem do Ekoï, marki, dla której buty są kluczową kategorią. Postaram się, aby nasze buty, tak szybko jak to możliwe były widoczne na największych wyścigach świata.

Raphael przedstawił nam nowości, które pojawią się niebawem w ofercie Ekoï.

Buty na całkowicie karbonowej podeszwie zapewniające największą sztywność, ze specjalnie wyprofilowanym językiem i pokrętłami ATOP, pojawią się w ofercie w październiku br. Testowane były przez wiele tygodni przez grupę użytkowników i spotkały się z pozytywnymi recenzjami i bardzo dobrym odbiorem.

Zapowiada się, że prawdziwą rewolucją na rynku będą buty z nowym systemem wpinania, które mają pojawić się w przyszłym roku w sprzedaży.

Od 1996 roku, odkąd funkcjonują na rynku popularne systemy wpinania pedałów, nie było wielkich zmian na rynku. Postanowiliśmy to zmienić i wprowadzić na rynek buto-pedał z całkowicie nowym system. Kluczowe dla nas było to, aby but i pedał były jak najbliżej siebie, aby nie było pomiędzy nimi żadnych luzów. Drugim ważnym elementem jest to, że niezależnie od tego czy jesteśmy zawodowcem, czy amatorem, nikt nie chce chodzić w butach szosowych „jak pingwin”. Wyeliminujemy to.

Nas zaciekawiło jak będzie wyglądał system regulacji bloków.

Buty będą miały regulację kąta wpięcia (0, 3 i 6 stopni), tak aby można było ustawić je pod swoje preferencje, a bike fitterzy mieli ułatwione zadanie.

Zamierzamy wprowadzić produkt na rynek w przyszłym roku, mocno wierzymy, że to będzie „game changer” na rynku pedałów. Jesteśmy bardzo podekscytowani tą nowością, dla marki Ekoï 2024 rok, to bardzo duży krok w rozwoju.

Ekoï dla kobiet

Bardzo dużą wagę PRZYWIĄZUJEMY DO KOLEKCJI DAMSKIEJ

– mówiła nam Celine Milan, projektantka damskiej odzieży.

Przed Ekoï projektowałam odzież, co prawda nie w segmencie kolarskim. Ta branża jest dla mnie nowa, zostałam tu zatrudniona po to, aby wyraźnie oddzielić odzież męską od damskiej. Zmieniliśmy damskie logo, które charakteryzuje się sloganem „Ekoï with love”. Odzież dla kobiet ma być „lżejsza”, ze świeżymi, delikatnymi kolorami.

Kolekcja damska stanowi 15% sprzedaży w Ekoï, to bardzo dobry wynik, odnosząc do tego liczbę kobiet jeżdżących na szosie, bo głównie ten rodzaj kolarstwa preferują panie.
Wszystkie stroje kolarskie dla kobiet szyjemy w Europie, jest to istotne dla zapewnienia jakości naszej odzieży. Szyją je dla nas małe fabryki, mamy z nimi doskonały kontakt, a to ważne w codziennej pracy.

W ostatnim czasie bardzo rozwija się rynek gravelowy wśród pań. Udało nam wyjść temu naprzeciw i stworzyliśmy produkty w stonowanych kolorach, z dominującym kolorem khaki, bardzo popularnym wśród gravellowców. Co ważne, na naszej stronie internetowej bardzo rozdzielamy kolekcję na damską i męską.

Personalizacja

Podczas naszej wizyty odwiedziliśmy także miejsce, w którym są przygotowywane spersonalizowane kaski i okulary. To ciekawa opcja dla osób, które chcą mieć wyjątkowy produkt. W kasku możecie wybrać kolor skorupy i wkładek, dodać flagę, swoje imię, nazwisko lub nazwę klubu, czy grupę krwi.

Mieliśmy okazję zobaczyć jak przygotowywane były limitowane kaski dedykowane specjalnie na Tour de Pologne 2023, a także te które trafiły na głowy kolarzy drużyny Cofidis podczas tegorocznego Tour de France.

 

Z kolei w okularach możecie wybrać rodzaj szkieł, kolor oprawki, zauszników, noska. Gdyby tego było mało, na zausznikach możecie dodać swoje imię i nazwisko, a na szkłach swoje inicjały! Przy nas były przygotowywane okulary dla Warrena Burgaila.

Nasza wizyta we francuskim Fréjus uświadomiła nam, że marka Ekoï bardzo stawia na innowacyjność, jakość i dynamiczny rozwój. To firma, która z pasji tworzy produkty dla pasjonatów. Intensywne dwa dni pokazały nam, że Ekoï to potężna firma, która ma jasny cel rozwoju.

Z Fréjus – Marek Bala

Poprzedni artykułTour de l’Avenir Femmes 2023: Shirin van Anrooij show
Następny artykułVuelta a España 2023: Geoffrey Soupe z życiowym sukcesem
Pomysłodawca, założyciel i właściciel naszosie.pl. Z wykształcenia ekonomista, kilkanaście lat zarządzający oddziałami banków. Pracę w „korpo” zakończył w 2013 i wtedy to zdecydował poświęcić się tylko pasji. Na szosie jeździ amatorsko od ponad 20 lat. Mąż i ojciec dwóch synów.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments