fot. TotalEnergies

Francuskie drużyny drugiej dywizji TotalEnergies oraz B&B Hotels dołączyły do składów Alpecin-Fenix oraz Arkéa-Samsic i wystartują w tegorocznej edycji Tour de France. Zgodnie z przewidywaniami dzikiej karty nie otrzymała norweska drużyna Uno-X, która ma w składzie ośmiu Duńczyków i miała tlącą się nadzieję na udział w Wielkiej Pętli w związku z Grand Départ w Kopenhadze.

W piątek organizatorzy wyścigu Tour de France ogłosili, że dwie drużyny Pro Continental, które otrzymały tzw. dziką kartę to TotalEnergies oraz B&B Hotels. Kolejnymi dwiema, które mogą wystartować w Wielkiej Pętli są Arkéa-Samsic oraz Alpecin-Fenix, które zajęły odpowiednio wysokie miejsca w rankingu UCI Pro Teams.

Dla drużyny TotalEnergies zarządzanej przez Jeana-René Bernaudeau oznacza to, że startuje ona w Tour de France od 2000 roku, czyli od początku swojego istnienia. W 2023 roku ekipa chce otrzymać licencję World Tour, w czym pomóc ma pozyskanie na ten sezon trzykrotnego mistrza świata Petera Sagana.

Z kolei B&B Hotels pojawi się we francuskim wielkim tourze trzeci raz z rzędu. Zimą do Cofidisu odszedł Bryan Coquard, ale za to podpisano kontrakt z Alexisem Gougeardem, który przyszedł z AG2R Citroën. W składzie pozostaje również zwycięzca klasyfikacji młodzieżowej w Tour de France z 2011 Pierre Rolland, który jednak ostatnio nie spełnia oczekiwań.

W ostatnich latach ASO trzyma się trendu przyznawania zaproszeń na swój najważniejszy wyścig drużynom zarejestrowanym we Francji. Z pewnością z tego powodu dzikiej karty nie dostała coraz lepsza norweska drużyna Uno-X, która również aspiruje do World Touru.

Poprzedni artykułElia Viviani: „Chłopaki wykonali wspaniałą pracę”
Następny artykułTour of the Alps 2022: INEOS Grenadiers I Groupama-FDJ wśród 10 drużyn World Tour
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. W kolarstwie szosowym urzeka ją estetyka tej dyscypliny stojąca w opozycji do cierpienia. Amatorsko jeździ na rowerze górskim i szosowym, przejeżdżając kilka tysięcy kilometrów rocznie.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments