fot. Imola 2020

Dzięki umowie zawartej pomiędzy włoską marką Santini a Decathlonem, replikę legendarnej tęczowej koszulki będzie można od marca kupić w sklepach internetowych oraz stacjonarnych w całej Europie. 

W sklepach Decathlon powstanie specjalny kącik “UCI-Santini”, gdzie oprócz sławetnej tęczowej koszulki będą sprzedawane spodenki oraz inne akcesoria włoskiej marki.

– Kolekcja, która powstanie po konsultacjach z UCI, będzie kompromisem pomiędzy oryginalem a repliką koszulki mistrza świata, a cały zestaw będzie zawierał dodatkowo czarną koszulkę, spodenki, kamizelkę oraz akcesoria. Wszystkie produkty będą zawierały słynny symbol tęczy i będą sprzedawane w atrakcyjnych cenach

– czytamy w oficjalnym oświadczeniu prasowym Międzynarodowej Unii Kolarskiej (UCI) wydanym na ten temat w piątek.

Prezydent UCI David Lappartient powiedział, że umowa jest częścią kampanii “Ride and Smile” (w wolnym tłumaczeniu “jeździj i śmiej się”), której celem jest promowanie kolarstwa. Decathlon to sieć francuskich sklepach z artykułami i odzieżą sportową. W sumie posiada ona 1600 stacjonarnych punktów sprzedaży.

– Zawarcie umowy pomiędzy UCI a Santini jest wspaniałą możliwością, aby wypromować kolarstwo pośród szerszej publiczności. Będą to produkty wysokiej jakości, sprzedawane w przystępnych cenach i w dodatku w sklepach, który sprzedaje artykuły sportowe przeznaczone do wielu dyscyplin. Dlatego właśnie dosięgniemy do całkowicie innego kręgu ludzi korzystających na co dzień z roweru

– powiedział David Lappartient.

Przypomnijmy, że właścicielami tęczowych koszulek w kolarstwie szosowym są obecnie Julian Alaphilippe (mężczyźni, start wspólny), Filippo Ganna (mężczyźni, jazda indywidualna na czas) oraz Anna Van der Breggen (kobiety, zarówno start wspólny, jak i jazda indywidualna na czas).