Fot. www.pro-bikegear.com

Na nadchodzący sezon marka PRO przygotowała dla klientów kolekcję przeprojektowanych siodełek, torby przeznaczone dla kolarzy szutrowych, oraz aluminiowe kierownice. Wszelkie ulepszenia miały na celu podniesienie komfortu, kontroli, aerodynamiki, prędkości, oraz przede wszystkim zdolności odbywania epickich przygód na rowerze.

Najnowsze siodełka firmy PRO, tj. modele Falcon, Turnix i Griffon zostały ulepszone i poprawione m.in. na podstawie najnowszych wyników badań nacisku kolarza na siodełko. Wszystkie bazują na tradycyjnej długości siedziska i przeznaczone są dla określonych typów kolarzy.

Siodełko PRO Falcon przeznaczone jest dla kolarzy o wysokiej mobilności, którym zależy na zachowaniu agresywnej i aerodynamicznej pozycji podczas jazdy na rowerze. Wszystkie modele siodełek Falcon posiadają anatomiczny otwór, dzięki któremu możliwe jest usunięcie nacisku na wrażliwe części ciała. Siodełka PRO Falcon dostępne są w wersji Team oraz Performance, a także w dwóch szerokościach – 132 i 142 mm. Wersje Team i Performance różnią się materiałem z którego wykonano szyny. W wersji Team wykorzystano w tym celu stal nierdzewną, a w wersji Performance włókno węglowe. Obydwie wersje posiadają szkielet wykonany z włókna węglowego z komfortową wyściółką i wykończone materiałem zapobiegającym ześlizgiwaniu się.

Dla zawodników o średniej mobilności stworzona siodełka Turnix. Podobnie ja w przypadku siodełek Falcon, dostępne są one w dwóch wersjach, tj. Team (z szynami wykonanymi ze stali nierdzewnej) i Performance (z szynami wykonanymi z włókna węglowego), trzech szerokościach (132, 142 i 152 mm), a także z otworami anatomicznymi, jak i bez nich.

Model Griffon przeznaczony jest dla kolarzy o niskiej mobilności, który preferują wyprostowaną pozycję na rowerze. Siodełka te zostały zaprojektowane z myślą o umożliwieniu kolarzom przesuwania się na całej długości siodełka z zachowaniem takiego samego komfortu. Dostępne są one w dwóch wersjach, tj. Team (z szynami wykonanymi ze stali nierdzewnej) i Performance (z szynami wykonanymi z włókna węglowego), dwóch szerokościach (142 i 152 mm). Niezależnie od wersji siodełka PRO Griffon dostępne są tylko z otworem anatomicznym.

Ostatnim z nowych siodełek firmy PRO jest model Stealth Sport. Jest to siodełko o krótkim profilu i z szerokim otworem anatomicznym, ale od pozostałych siodełek z tej serii różni się zastosowaniem stali chromowo-molibdenowej do wykonania szyn. Zastosowanie tego stopu stali nieco zwiększa jego masę w stosunku do modeli z szynami wykonanymi z włókna węglowego, lub stali nierdzewnej, jednak znacznie zmniejsza jego cenę.

Znajdź idealne siodło dla siebie > kliknij 

Wśród nowości firmy PRO na 2021 są także kierownice do rowerów szosowych i szutrowych. Kierownice PRO Vibe Aero Alloy łączą w sobie zalety kierownicy PRO Vibe (aerodynamika, integracja z elektronicznymi grupami osprzętu i wewnętrzne prowadzenie przewodów) z większą wytrzymałością i niższą ceną aluminium. Kierownice PRO Vibe Aero Alloy dostępne są w klasycznym wariancie, jak i nowatorskim Pursuit.

Dla zawodników nieco bardziej przewrażliwionych na punkcie odchudzania stworzono kierownicę PRO PLT Carbon Ergo.

Dla kolarzy gravelowych przygotowano dwa aluminiowe modele LT Gravel Alloy i Discover Alloy 20, które różnią się między innymi odgięciem baranka. W pierwszym modelu wynosi 10 stopni, a w drugim 20 stopni.

Także z myślą o kolarzach szutrowych powstała kolekcja toreb. Wszystkie torby firmy PRO zostały wykonane z nieprzemakalnych materiałów i posiadają wzmocnione szwy. Torba na rurę górną posiada objętość 700 ml i waży tylko 83 gramy. Torba przeznaczona do umieszczenia w głównym trójkącie ramy posiada 5,5 litra objętości i waży 135 gramów. Mocowana jest za pomocą trzech rzepów do rury górnej i jednego rzepa do rury podsiodłowej.

Torebka pod siodło ma objętość 10 litrów i waży 201 gramów. Wyposażono ją dodatkowo w elastyczne linki, dzięki czemu możliwe jest przymocowanie do niej rzeczy z zewnątrz. Torba na kierownicę wykonana została z cięższego materiału niż pozostałe torby, jednak nie straciła przy tym na wodoszczelności czy wytrzymałości. Torba mocowana jest dwoma rzepami do kierownicy i jednym rzepem do rury sterowej.

Dystrybutor: Shimano Polska

Poprzedni artykułKoniec suszy? – zapowiedź 6. etapu Giro d’Italia 2020
Następny artykułThomas De Gendt: Postawiłem sobie za cel, żeby nie dać Rubio wygrać
Oficer marynarki handlowej z wykształcenia i zawodu. Pracę na morzu łączy z pasją do kolarstwa, a w szczególności do klasyków. Ma jedną wadę - lubi pływać przed i biegać po rowerze.
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
Robisław
Robisław

A to nie na odwrót – performance szyny ze stali, a team z carbonu? :>