Po nowych elektrycznych rowerach szosowych Scotta przyszła pora na prezentację szosówek ze wspomaganiem w wydaniu Treka. Na pierwszy ogień rzucamy Domane+ ALR z aluminiową ramą, choć to nie jedyny elektryczny szosowy Trek.

Bazą do zbudowania roweru Domane+ ALR jest rama o geometrii typu endurance, a więc mająca na względzie przede wszystkim komfort użytkowania. Co prawda nie znajdziemy w niej rozdzielacza IsoSpeed, jednak zwiększony prześwit pozwalający na założenie opon o szerokości do 38c, oraz hydrauliczne hamulce tarczowe mocowane w standardzie flat mount pozwalają na cieszenie się dalekimi przejażdżkami w wygodzie.

Sercem roweru Trek Domane+ ALR jest elektryczny system wspomagania Evation firmy Fazua. Składają się na niego inteligentny wkład suportu z przekładnią kątową, jednostka napędowa o mocy 250 W (maksymalna moc chwilowa 400 W), baterią o pojemności 252 Wh, oraz w pełni zintegrowany z ramą układ sterowania Remote fX. Całość systemu wspomagania waży 4,6 kg i w tej konfiguracji pozwala na jazdę z maksymalną prędkością 25 km/h na dystansie do 104 kilometrów.

Po włączeniu wspomagania może ono pracować w jednym z trzech trybów – breeze, river i rocket, a więc odpowiednio bryza, rzeka i rakieta. W pierwszym trybie układ wspomagania generuje stałą moc 100 watów. W drugim trybie moc wspomagania rośnie wraz z mocą generowaną przez użytkownika do maksymalnie 210 watów. W trybie rakiety generowana jest stała moc na poziomie 250 watów. Aktywacja i zmiana trybów odbywa się za pomocą naciśnięcia przycisku na układzie sterowania umieszczonego na rurze górnej. Dodatkowo na układzie sterowania za pomocą diod LED prezentowany jest poziom naładowania baterii.

Największą ciekawostką systemu Fazua evation jest możliwość błyskawicznego demontażu jednostki napędowej oraz baterii, dzięki czemu możemy cieszyć się rowerem szosowym bez wspomagania. Taki zabieg pozwala odchudzić rower o 2,9 kg. Co prawda pozbywamy się układu napędowego o masie 1,9 kg i baterii ważącej 1,4 kg, jednak na ich miejsce instalujemy zaślepkę o wadze przeszło 400 gram. W zamyśle producenta zaślepka ta może zostać wykorzystana jako miejsce przechowywania narzędzi, oraz zapasowej dętki.

Trek Domane+ ALR wyposażony jest w mechaniczny osprzęt Shimano 105 serii R7000, aluminiowe komponenty Bontrager, oraz treningowe koła Bontrager Paradigm Comp 25 przystosowane do opon bezdętkowych, na które założono opony Bontrager R1 w rozmiarze 700×32. Wykonana ze stopu Alpha Aluminium serii 300 rama cechuje się zwężaną główką ramy, wewnętrznym prowadzeniem linek i przewodów, oraz przystosowana jest do mocowania błotników i bagażnika. Widelec Domane+ wykonano z włókna węglowego, jednak zwężana rura sterowa jest aluminiowa. Wszystko to sprawia, że w rozmiarze 56 rower bez pedałów waży 15,2 kg.

Dzięki zastosowanym rozwiązaniom w przypadku Treka Domane+ ALR mamy do czynienia z naprawdę wszechstronnym rowerem szosowym z elektrycznym wspomaganiem. Co więcej, w całkiem rozsądnej cenie. Sugerowana cena detaliczna tego modelu wynosi 18499 złotych. Trek Domane+ ALR dostępny jest w sześciu rozmiarach od 49 do 61, oraz w jednej z dwóch kolorystyk – czarnej Voodoo Trek Black i czerwono-czarnej Crimson Red / Trek Black. Gdybyście jednak szukali szosy ze wspomaganiem, ale na bazie ramy wykonanej z włókna węglowego, to Trek przygotował także wycieniowane Domane+ LT, oraz długodystansowe Domane+ HP.

Specyfikacja Trek Domane_ ALR:

Rama: Trek Domane+ ALR wykonana z Alpha Aluminium serii 300

Widelec: Trek Domane+ wykonany z włókna węglowego z aluminiową rurą sterową

System wspomagający: Fazua evation 250 W

Bateria: Fazua evation 252 Wh

Ładowarka: Fazua evation

Kontroler: Fazua evation Remote fX

Stery: FSA (1-1/8” – 1,5”) zintegrowane z uszczelnionymi łożyskami maszynowymi

Kierownica: Bontrager Comp VR-C

Mostek: Bontrager Elite

Siodełko: Bontrager Arvada Comp

Sztyca: Bontrager Comp

Przedni hamulec: Shimano 105 BR-R7070-F

Tylni hamulec: Shimano 105 BR-R7070-R

Przednia tarcza hamulcowa: Shimano SM-MT800 CL 160 mm

Tylna tarcza hamulcowa: Shimano SM-RT810 CL 160 mm

Klamkomanetki: Shimano 105 ST-R7020

Przednia przerzutka: Shimano 105 FD-R7000

Tylna przerzutka: Shimano 105 RD-R7000-GS

Mechanizm korbowy: FSA Alloy for Fazua (50-34 T)

Wkład suportu: Fazua evation

Kaseta: Shimano 105 HG-700-11 (11-34 T)

Łańcuch: Shimano CN-HG601-11

Koło przednie: Bontrager Paradigm Comp 25 Disc (100 x 12 mm)

Koło tylne: Bontrager Paradigm Comp 25 Disc (148 x 12 mm)

Opony: Bontrager R1 (700×32)

Dystrybutor: Trek Bikes

Poprzedni artykułRonde de l’Isard 2020: Vandenabeele z etapem, Moniquet nowym liderem
Następny artykułGiro Rosa 2020: Elisa Longo Borghini wygrywa etap. Anna van der Breggen nową liderką
Oficer marynarki handlowej z wykształcenia i zawodu. Pracę na morzu łączy z pasją do kolarstwa, a w szczególności do klasyków. Ma jedną wadę - lubi pływać przed i biegać po rowerze.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments