Foto: Tour de Yorkshire

Niestety przyszłość wyścigu Tour de Yorkshire (2.Pro) stoi pod wielkim znakiem zapytania. Agencja turystyczna Yorkshire, czyli jeden z głównych sponsorów tego wydarzenia, według informacji lokalnych mediów potrzebuje 1,4 miliona funtów w najbliższym czasie, aby przetrwać.

Pandemia COVID-19 niesie za sobą wiele skutków gospodarczych. Tym samym jeden z głównych sponsorów Tour de Yorkshire działający w branży turystycznej zmaga się z wielkimi problemami finansowymi, które mogą doprowadzić do upadku wyścigu.

Początkowo Tour de Yorkshire planowany był w dniach 30 kwietnia-3 maja, ale oczywiście w połowie marca został przełożony na późniejszy termin. Nie wydaje się, jednak, aby kolarze i kolarki zagościli na wyścig organizowany przez Amaury Sport Organisation (ASO), jeszcze w tym roku. Miejmy nadzieję, że pomimo problemów finansowych wyścig w Wielkiej Brytanii przetrwa ten trudny czas.

Przypomnijmy, że Tour de Yorkshire w 2019 roku wygrał Chris Lawless (Team INEOS), a drugą lokatę w klasyfikacji generalnej, wygrywając ostatni etap zajął lider polskiej ekipy CCC Team Greg Van Avermaet.