Fot. Cannondale

Ważący 11,3 kg nowy szosowy e-rower elektryczny wyposażony został w silnik o mocy 250 W, co pozwoliło stworzyć maszynę o zupełnie nowych, wysokich osiągach. Jego projekt powstał w oparciu o „analogową” wersję SuperSix, łącząc niską wagę i żywiołowe prowadzenie, podkręcając to o dodatkowe 250 W, dodając w ten sposób walor ekstra rozrywki.

Klasyczna wersja SuperSix (pozbawiona silnika) zaprezentowana została podczas tegorocznego Criterium du Dauphine; jest to aktualnie flagowy model Cannondale, przebudowany konstrukcyjnie, porzucający tradycyjną geometrię na rzecz ostro ściętych kształtów profili „aerofoil”, wyposażony został w system zintegrowanej kierownicy SACE SystemBar, wspornikowi kierownicy oraz sztycy KNOT, stając się w ten sposób najbardziej aerodynamicznym rowerem na rynku. Obecnie ta wersja została wyposażona w silnik elektryczny o mocy 250 W, przy oczywiście niezbędnych w tym celu niewielkich zmianach konstrukcyjnych.

E-rower SuperSix EVO Neo pracuje w oparciu o tylną piastę ebikemotion X35 o mocy 250 W wraz z akumulatorem 250 Wh, ukrytym w powiększonej w tym celu dolnej rurze ramy. Zintegrowany przycisk, znajdujący się na górnej rurze ramy, zaraz za mostkiem, pozwala na przełączenie między trzeba trybami pracy silnika, oferującego wsparcie do 25 km / h (Unia Europejska) i do 20 km/h (USA).

Szczegóły techniczne

Cannondale SuperSix EVO Neo produkowany jest w trzech modelach, oznaczonych kolejnymi cyframi jeden – trzy, przy czym „jedynka” jest opcją o najwyższych parametrach, ważącą 11,3 kg. Nieco większa waga oraz większe prędkości wymagają większej siły hamowania, dlatego w modelach tych zastosowane są hamulce tarczowe. Oprócz trzech opcji wyposażenia (Shimano 105, Shimano Ultegra oraz Shimano Dura Ace Di2) rower produkowany jest w trzech rozmiarach – S, L, XL (co jest odstępstwem od tradycyjnej skali rozmiarów Cannondale, obejmującej osiem rozmiarów).

Trend rozwoju e-rowerów pnie się od kilku lat w górę; początki obejmowały rowery hybrydowe, później e-MTB, przez rowery szosowe (choćby Cannondale Synapse Neo), aż po wyczynowe rowery szosowe (SuperSix EVO Neo). Rozwiązanie to może służyć wielu celom – zwykłych przejażdżek, wsparcia dla ludzi starszych lub mniej sprawnych aż po osoby, wracające na rower po kontuzjach.

Cannondale SuperSix EVO Neo wyposażony jest w czujnik, pozwalający na sparowanie z aplikacją Cannodale – pozwala on na rejestrowanie danych jazdy (prędkość, dystans, czas, kalorie). Zaś ze strony serwisowej – aplikacja ta ma możliwość sugerowania konieczności przeprowadzenia serwisu roweru w oparciu o pokonane kilometry i czas, podając listę części, podlegających serwisowaniu wraz z ich numerami katalogowymi.

Cena

Zakres cenowy trzech modeli Cannondale SuperSix EVO Neo – grupa Shimano 105 to 3599.99 £, grupa Shimano Ultegra to 4999,99 £ a grupa Shimano Dura Ace Di2 to koszt 7999,99 £.

Poprzedni artykułHarry Tanfield w AG2R La Mondiale
Następny artykułDamian Papierski: zebrałem dużo doświadczenia
Sławomir Niciński
"Master of disaster" Z wykształcenia operator saturatora; brak możliwości pracy w wyuczonym zawodzie rekompensuję jeżdżąc rowerem i amatorsko się ścigając, bardzo lubię też o tym pisać. Rytm tygodnia, miesiąca i roku wyznacza mi rower. Lubię się ścigać, i gdy jakiś wyścig mi nie wyjdzie, to wśród kolegów-kolarzy mówię, że jestem redaktorem sportowym, a gdy jakiś tekst mi nie wyjdzie, wśród redaktorów mówię, że jestem kolarzem-amatorem. I tylko do teraz nie rozgryzłem, czy bardziej lubię się ścigać, czy też pisać o tym, dlatego nadal zamierzam czynić i jedno i drugie, póki starczy sił.